PDA

View Full Version : kadukke Mark IIb



Nocki
4 januari 2004, 23:15
Hoi. ik heb een oud mesa/boogie mark IIb topje. leuk ding. staat leuk op 2 cabinetjes. maar... helaas hij doet het niet. geen volume. alleen als ik m hard zet met alles op 10. dan hoor ik ergens in de verte wel wat...

iemand een idee wat het kan zijn.

buizen zijn allemaal al gecheckt. en ik heb ook even gekeken of het wel goed was met de fetron erin maar helaas niks. iemand een idee??? ik ga in ieder geval al op zoek naar een ampdokter. we zullen eens zien of tie het gaat doen. leuke amp... :-)

Nocki

LordRiffenstein
5 januari 2004, 01:20
buizen zijn allemaal al gecheckt.

Hoe en welke buizen heb je gecheckt?

Nocki
5 januari 2004, 01:25
Hee Lord Rif.

ik heb de 6l6 buizen in mn mark IV gedaan en gespeeld. en de 12ax/t7 buizen verwissled met buizen waarvan ik weet dat ze het doen. daar lag het dus niet aan. ook de kabels zijn goed (ook getest op een andere amp) en het ligt ook niet aan de fx loop. even een kabel gebruikt om de fx loop door te lussen en geen verschil. de amp moet dus wel kaduuk zijn.... of niet.

Nocki

nicoverduin
5 januari 2004, 11:57
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad op een London City. De oorzaak lag toen in verlopen G2 weerstanden. I zou ze eens doormeten. Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat een van de andere weerstanden is verlopen. In een Sound City zaten een keer 100k'ers met een waarde van 1,7M. Het gevolg was dat je bijna een blokgolf kreeg op de buis ingangen.
Ik zou eens de weerstanden doormeten.
Nico

Nocki
5 januari 2004, 21:34
helaas heb ik er niet zoveel verstand van... ik heb wel even geprobeerd de fx send door te lussen naar mn mark IV. de preamp van de mark IIb doet het dus gewoon. clean klinkt goed en overdrive gaat wel. hij geeft wel knalletjes en rare bijgeluiden op overdrive.
de poweramp van de IIb geeft geen signaal. alleen heel erg in de verte dus...

NOcki

nicoverduin
5 januari 2004, 23:57
De preamp trekt ook niet zoveel stroom. Klinkt als dat het tijd wordt voor een service beurt.

Nico

Nocki
7 januari 2004, 21:23
Ja... Hoera.... Hij doet het... en jullie raden nooit wat het was...




































ik heb de amp blank gezet met contact cleaner 390... 100 keer elke potmeter uitgetrokken en van 0 naar 10 gedraaid en nu doet ie het...
er is nog wat werk aan maar hij klinkt fantastisch....

iedereen erg bedankt...

Nocki