PDA

View Full Version : Nieuwe Gear getest



Maroetoo
4 januari 2004, 18:19
Heb laatst nieuwe tubescreamer en mengpaneeltje gekocht

resultaat:

http://members.lycos.nl/maroetoo/samples/Sample Maroetoo Sweet child o mine.wav


owhja lycos vind het niet goed als je direct linkt dus als je de bovenstaande link in je browser past werkt ie

Negative K3 fan
4 januari 2004, 19:10
.wav


sjongejongejongejongeojongejongejongejongejongejon ge
jongejongejongejongejongejongejongejonge hoevaak moet ik het nog zeggen?

Maroetoo
4 januari 2004, 19:18
.wav


sjongejongejongejongeojongejongejongejongejongejon ge
jongejongejongejongejongejongejongejonge hoevaak moet ik het nog zeggen?

Hoevaak moet jij wat nog zeggen??

Negative K3 fan
4 januari 2004, 19:27
DAT WAV HELEMAAL PASSË IS!

ik kan er met mn kop niet bij dat mensen nog serieus wavs uploaden EN DAN NOG VERWACHTEN DAT MENSEN DAT GAAN DOWNLOADNE OOK!

WATN ER ZIJN 3 MOGELIJKHEDEN
1. de clip is leuk MAAR ONGELOOFELIJK GROOT
2. de clip is niet te groot maar heefgt een ONGELOVELIOJKE KUTKWALITEIT
3. de clip is ontzettend kort

in alledrie de gevallen het downloaden dus niet waard.

Maroetoo
4 januari 2004, 19:29
DAT WAV HELEMAAL PASSË IS!

ik kan er met mn kop niet bij dat mensen nog serieus wavs uploaden EN DAN NOG VERWACHTEN DAT MENSEN DAT GAAN DOWNLOADNE OOK!

Jonge hijs maar 1,5 mb, ik load heus geen waves up van 30 mb
En tis ook nog es geen clip, ga je nou ff rustig doen

Negative K3 fan
4 januari 2004, 19:46
de clip is niet te groot maar heefgt een ONGELOVELIOJKE KUTKWALITEIT

Maroetoo
4 januari 2004, 19:47
de clip is niet te groot maar heefgt een ONGELOVELIOJKE KUTKWALITEIT

???

wat lul je nou, tis geen eens een clip en sowieso ook geen kutkwaliteit

Hempo
4 januari 2004, 20:34
Goed, enige kalmte kan geen kwaad in dit forum denk ik.
WAVfiles zijn vaak zeer groot. Maar ze zijn wel gemakkelijk om te zetten in Mp3-formaat wat de bestandsgrootte alleen maar ten goede komt: hij wordt namelijk een stuk kleiner en de compressie die is toegepast is nauwelijks hoorbaar.
Een kleine WAV file duidt inderdaad op een kort fragment, slechte kwaliteit en of een te groot bestand.

Ik zou zo zeggen, neem eens iets op, en probeer hem op te slaan als mp3, ogg of zo'n bestand.

Maroetoo
4 januari 2004, 21:10
Goed, enige kalmte kan geen kwaad in dit forum denk ik.
WAVfiles zijn vaak zeer groot. Maar ze zijn wel gemakkelijk om te zetten in Mp3-formaat wat de bestandsgrootte alleen maar ten goede komt: hij wordt namelijk een stuk kleiner en de compressie die is toegepast is nauwelijks hoorbaar.
Een kleine WAV file duidt inderdaad op een kort fragment, slechte kwaliteit en of een te groot bestand.

Ik zou zo zeggen, neem eens iets op, en probeer hem op te slaan als mp3, ogg of zo'n bestand.

Kwaliteit van mp3 is sowieso minder dan wav en in dit geval maakt het dus niks uit omdat het een kort fragment is, tuurlijk zou ik de wav converteren naar mp3 als hij erg groot was, maar dat is in dit geval nergens voor nodig.

Negative K3 fan
4 januari 2004, 22:39
gvd hopevele moeite is het om even omt e zetten naar mp3? en bij cooledit kun je hem zelfs automatisch opslaan als mp3...

maar omdat jij gvd zo zit te zeuren downlaod ik hem maar, en ik mag hopend at het wat is.

1,86 mb....

22 seconden... MANMAN als je daar ff mp3pro van maakt is hij nog geen 400 kb groot.

en het was het niet waard, wat een schijttoon. Net een of andere blokfluit met distortion.

Mithrandir
4 januari 2004, 22:53
Verdomme Lennart, doe normaal man.

Maar wat heb je nog meer gebruikt behalve de TS en je mengpaneeltje? Of heb je de TS rechtstreeks in je mengpaneel gedouwd, want ik vind de toon ook niet geweldig. En dat zegt wat, want ik ben toon doof :D

Maroetoo
5 januari 2004, 09:03
Verdomme Lennart, doe normaal man.

Maar wat heb je nog meer gebruikt behalve de TS en je mengpaneeltje? Of heb je de TS rechtstreeks in je mengpaneel gedouwd, want ik vind de toon ook niet geweldig. En dat zegt wat, want ik ben toon doof :D


Wat agressieve mensen hier :evil:

Mirhrandir:

Beetje reverb in cubase erover heen gegooid, ts idd rechstreeks in mengpaneeltje geduwd ja, geen versterker er tussen

Metoshade
8 januari 2004, 12:43
Frappant... Het klinkt inderdaad nergens naar, maar dat moet je dan ook niet verwachten bij zo een combinatie. Jammer wel dat je de verkeerde riff speelt...

Neals
8 januari 2004, 13:57
Dat het een wav is boeit me geen zak, gaat om de algemene indruk, en ook die is beslist niet al te best:

Het spelen gaat in deze lick nogal houterig, matige timing en de lick is nog verkeerd ook, kwestie van oefenen, geergerd de gitaar in een hoek smijten, pauzeren om vervolgens weer door te gaan met oefenen, en het klinkt gelijk al een heel stuk beter als die riff er wat makkelijker utkomt.
En die feeling, dat is toch wel heel belangrijk als je iets naspeelt, je moet echt laten horen dat jij en de muziek wat met elkaar hebben, anders is een cover te steriel


Ook de tone is matig en blokfluit met distortion vind ik nog niet eens zo'n slechte vergelijking, een tubescreamer is namelijk GEEN distortionpedaal, maar een overdrive(zelf zou ik hem als een boost voor solo's over de scheur van mijn versterker gooien maar dat terzijde)
Ook het delay kon ietsjes minder naar mijn mening, maar dat is allemaal smaak.

Wat voor gitaar gebruik je eigenlijks hierbij.

ReinoutV
8 januari 2004, 16:01
Je toon is door deze manier van opnemen wel een beetje om zeep geholpen ja: misschien geeft het een beter resultaat als je de tubesceamer in je amp plugt, en dan de line-out in je mengpaneeltje. Dat het riffje niet helemaal klopt maakt niet uit, want daar ging het topic niet over. Een clip is naast een video op MTV of TMF ook een klein stukje muziek: een klein stukje van een singletje (teaser) of een demo van een muziekapparaat (in dit geval je tubescreamer). Het is dus wél een clip :). Een sound-clip, wel te verstaan.