PDA

View Full Version : Mesa caliber .50 (+)



El Hefe
4 januari 2004, 15:49
Ik zoek een nieuwe versterker nu kwam ik uit op een mesa boogie caliber. Ik heb er echter nog wat vraagjes open staan.

-Wat is het verschil met een .50 caliber en .50 caliber+
-Kan hij hard genoeg om mee optetreden, en te oefenen met band?, wij spelen nogal hard namelijk.

piezo
4 januari 2004, 17:14
Bij mijn weten heeft de "+" uitvoering als extra een schakelbare 5-bands equalizer.

Roberto
6 januari 2004, 14:44
Hoi

ik heb een caliber 50+ heda staan met 2 x 12" greenbacks in een koch cabinet. Ik wil eventueel wel verkopen omdat ik eigenlijk toch over een andere speel heel de tijd. Wat wil je er voor geven.

groetje Roberto
ps ik kan je verzekeren dat ding gaat retehard( ik heb er altijd mee opgetreden en wij spelen ook redelijk hard.

Nocki
6 januari 2004, 20:04
hoi. heb je de shorthead versie of de longscale? en is het met eq of zonder.

ik heb zelf de longhead gehad met eq. leuke amp maar een klein beetje matig in beide kanalen zoals zoveel mesa amps eigenlijk jammer dat de eq shared is.
een heelrijk metal geluid maar in de band niet echt bruikbaar. ik heb m dus ook niet lang gehad.
maar als eerste mesa amp zeker niet verkeerd. ik ben wel benieuwd welke je te koop hebt staan. en wat je er voor vraagd...

Nocki

Nocki
6 januari 2004, 20:05
hoi. heb je de shorthead versie of de longscale? en is het met eq of zonder.

ik heb zelf de longhead gehad met eq. leuke amp maar een klein beetje matig in beide kanalen zoals zoveel mesa amps eigenlijk jammer dat de eq shared is.
een heelrijk metal geluid maar in de band niet echt bruikbaar. ik heb m dus ook niet lang gehad.
maar als eerste mesa amp zeker niet verkeerd. ik ben wel benieuwd welke je te koop hebt staan. en wat je er voor vraagd...

Nocki

srv-man
6 januari 2004, 20:39
Eerlijk gezegd staat de Caliber serie als 1 van de mindere Boogies bekend, zowel technisch (betrouwbaarheid!, ruis) als geluidmatig. Qua volume zul je met geen enkele Boogie snel wat te kort komen, ze gaan allemaal wel hard....

Nocki
6 januari 2004, 20:41
das dus ook de main reason dat ik de top maar een kleine maand gehad het en de studio 22+ (ook een soort van caliber) een kleine week... :-)
er zijn maar weinig mesa amps die het lang volhouden. de enigste goed die ik ken zijn de mark III, IV en de quad preamp. de IIb ken ik helaas nog niet zo goed...

Nocki

El Hefe
7 januari 2004, 01:19
hmz, hij klinkt goed, maar ik heb natuurlijk wel een bedrijf zekere versterker nodig natuurlijk, die ik nu heb is dat namelijk niet (marshall transistor 80 die zomaar uitvalt)

roberto, hoeveel vraag je ervoor?

Nocki
7 januari 2004, 08:20
Bedrijfs zeker zijn ze zeker. je kan m mee nemen naar een optreden aan je trekhaak... en dat zonder karretje... :-)
er zijn veel verhalen over amps die vielen en het gewoon bleven doen. boogie's are build like little tanks...

Nocki