PDA

View Full Version : vragen over een rack equalizer



skabouter
4 januari 2004, 14:56
ik wil een rack Equalizer kopen binnenkort. maar ik heb nog wat vragen.

ik wil een Phonic, denk ik. een A6600 bijv, zoiets. die is 2x31 bands.
dus hij is stereo. maar als ik hem niet stereo gebruik, maar mono, kan ik hem dan 2x apart gebruiken, voor 2 aparte setups ? bijv dus in de band met de 2e gitarist, dat ik apart de ene 31 bands gebruik met mijn setup, en hij met zijn setup apart de andere 31 bands ?

en waar plaats ik mijn EQ in mijn setup ?
ik heb een redelijk ingewikkelde opstelling, geloof ik.

gitaar-->wah--->GT-6 (met in de schakelbare LOOP de buizenpreamp waar ik mijn scheur uit haal)---->normale input van jcm800 2204

het gaat erom dat ik een beetje wegval in de mix, vooral met overdrive. ik denk dat dat door het gebruik van de GT-6 komt. waar kan ik het beste de EQ plaatsen ? ik zelf nam aan tussen amp en Gt-6.......

bedankt alvast

Lacrymosa
5 januari 2004, 11:31
ik weet nie zeker of je de stereo kanalen kan gebruiken als 2 mono's. maar wat wel een idee is:

na je gitaar een EQ en na je preamp een EQ, zo kan je je tone heel goed shapen

CheerS!!

skabouter
5 januari 2004, 12:04
ja, daar dacht ik ook al aan, inderdaad. is misschien wel handig idee :)

Arnie
6 januari 2004, 12:14
Ik weet alleen niet of dat goed gaat met de ingangsimpedanties. Ik heb ff zitten kijken, bijvoorbeeld de 10 bands eq van MXR heeft een ingangsimpedantie van 470k. De meeste 31 band rackequalizers die ik gezien heb zijn 20k/40k. Dat scheelt nogal wat.
Hoe lager de ingangsimpedantie, hoe meer je pick-up belast wordt.

buuck
7 januari 2004, 18:41
a-b schakelaartje voor de eq, 1 stekker de a-b dinges in. 2 kabeltjes eruit, en kun je dus zelf kiezen welk eq je gebruikt dmv die schakelaar