PDA

View Full Version : Probleem met elementen!!!



WesMontgomery
11 februari 2002, 08:22
Hallo, ik heb afgelopen weekend een in uitstekende staat verkerende MusicMan Silhouette gekocht. Er zit een humbucker in de brug en verder twee single coils. Nu heb ik een probleem. Het volume verschil tussen de humbucker en de single coils is erg groot. Ik weet dat normaal gesproken een humbucker meer output heeft, maar dit is wel een beetje overdreven volgens mij. Daar komt nog eens bij, dat als ik met mijn (vijfstanden)schakelaar van element verwissel er in stand 3,4 en 5 geen verschil in geluid zit. Dat kan toch niet. Ik denk aan verkeerde bedrading of zoiets. Weet iemand hier antwoord op?

HumbukkiePikuppie
11 februari 2002, 10:26
Had je dat bij aankoop niet geconstateren?

Het zou kunnen dat er andere elementen ipv de org. op zitten.
Probeer eens te achterhalen welke er nu in zitten.
Misschien is er daarom gerommeld met de bedrading.
Wat heb je er voor betaald?

sebass
11 februari 2002, 11:08
Controleer de bedrading achter even. Kijk even of alles goed aangesloten zit en of alles goed contact maakt. Je kan ook de single coils dichter naar de snaren toe zetten en de humbucker wat terug schroeven, maar kijk uit als je ze te ver naar boven schroeft kan het de snaren beinvloeden want de magneet trekt ze naar zich toe en dan ben je meteen de sustain kwijt. Maar als er echt een heel groot verschil in zit ligt het waarschijnlijk niet aan de afstelling maar wel degelijk aan de elementen. Controleer ook even of de switch wel goed werkt.

sebass
11 februari 2002, 11:09
Oh ja als het niet lukt moet je gewoon even naar de zaak terug gaan en het aan de verkoper laten horen.

ekkerman
12 februari 2002, 10:00
goh wes , ik dacht dat je dood was ouwe jazzer !
ik denk ook dat er aan gerommeld is want een gitaar als de music man zal uit zichzelf en standaart niet zo'n groot verschil ten toon spreiden .ik zou er ook even mee terug gaan of advies in winnen bij een bouwer....

Neophyte
12 februari 2002, 17:16
open schroeven en dan zie je wel of alle draadjes naar hetzelfde punt gaan.

anders ff naar n gitaarelectro-boer

HumbukkiePikuppie
13 februari 2002, 14:01
Hallo Wessie,

Het zou eens leuk zijn om ons eens op de hoogte te houden van je bevindingen.
Moet je anders ook geen vragen stellen;)

WesMontgomery
13 februari 2002, 15:16
Nou bij deze dan. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb de winkel waar ik hem vandaan heb gebeld en die zei dat ie hem volledig had gecontroleerd en niets gevonden had. Maar ik heb uiteindelijk nog een keer gebeld en gezegd dat er echt iets mee mis is. Dus morgen ga ik er naar toe (daarom had ik nog niet gereageerd). Ik zal wel laten weten hoe het verloopt.
Ik ga sowieso een ander brugelement nemen, want de DiMarzio CustomWound die er op zit is voor mij te schel. Ik heb gehoord van de Seymour Duncan Jeff Beck, dat schijnt echt te gek te klinken.

WesMontgomery
14 februari 2002, 11:45
Nou ik ben net terug van de winkel. De elementen configuratie was niet in orde. De draadjes liepen dus verkeerd, maar het was erg goeie service. Ze gingen er gelijk mee naar de reparatiekamer en hebben hem gemaakt. Hij klinkt nu geweldig. MusicMan rocks!!! Heerlijk!
Iedereen nog bedankt voor de reacties.