PDA

View Full Version : Dit moet toch mogelijk zijn, qua effect-behuizingen...



Speeddemon
24 oktober 2003, 00:08
-De stevigheid van Boss en MXR-pedalen
-Het formaat van MXR-pedalen (zoals Dynacomp en Distortion + )
-het knoppen kunnen indrukken van Ibanez Toneloks
-true bypass met LED
-makkelijk te openen batterij-compartiment (zoals bij Toneloks)
-onderkant waar standaard klitteband op zit, maar waarbij een lapje velour/rubber (zoals op MXR pedalen) met aan de andere kant ook klitteband wordt bijgeleverd. Dus zowel in pedalboard als op de grond (zonder wegglijden) bruikbaar
-standaard Boss-psu connector (center negative)
-standaard 9V en stroomverbruik onder de 50mA)

Dit MOET mogelijk zijn. Pedalen-bouwers/modders, verenigt U!

hadv
24 oktober 2003, 00:20
dat klinkt verdacht veel naar standaardisatie, ik weet zeker dat wij daar gelukkig van worden, maar de leveranciers niet :evil:
je kunt nog een stap verder gaan: pedalen waarbij alleen de regelaars afwijken, dus een standaard behuizing met stroomvoorziening, input, output, truebypass met verkeerslicht

hoeven de gitaristen alleen nog maar ruzie te maken over de vorm, de afmeting, de kleur, het motiefje, het geluid en (vooral) de prijs :-D :-D :-D

andy
24 oktober 2003, 00:21
Tja, wat zal ik zeggen, het beste van alles. Het zal altijd wel een droom blijven. Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen Boss en Ibanez voetpedalen gehad, maar echt klachten over de bediening en wegschuiven (op een houten podium) heb ik nooit gehad. Ik heb onlangs een Engl Powerball gekocht met bijbehorende footswitch en die vind ik dus eigenlijk een onding met die knoppen er op.
Maar het zal wel weer wennen. Maar wat stond ik er tijdens de laatste repetitie naast te trappen, lachwekkend gewoon. :roll:

Speeddemon
24 oktober 2003, 00:28
dat klinkt verdacht veel naar standaardisatie,:-D
En daar zul jij ook geen problemen mee hebben, als het gaat om
a)pedalboard ruimte
b)voedingen
c)gemak

Ik bedoel, op een pedalboard van 60x30 zou je een stuk of 8 a 9 Boss pedalen kunnen proppen. Of 3 Electro Harmonix/Line 6 bakkies.

Of wat dacht je van pedalen die hun eigen adapter perse nodig hebben, vanwege een afwijkend voltage/ampèrage? Ineens is die Pedalpower 2 van 220 euries een stuk minder nuttig, niewaar?

OF wat dacht je van elke keer een schroevendraaier moeten meenemen om batterijen te vervangen, omdat Meneer MXR de concepten 'gemak', 'tijd=geld' en 'externe voeding' niet helemaal begrepen heeft?

Ik geloof graag dat een MXR Phase 90 (niet de re-issue) mooier klinkt dan een Boss PH-2, alleen bij die Boss ZIE je ook dat ie aanstaat, en als je een batterijtje moet vervangen (ALS je dan al geen voeding gebruikt), staat de band niet 5 minuten kwaad in je nek te hijgen... :wink: