PDA

View Full Version : gefrustreerd...



Eagel
23 oktober 2003, 23:22
Misschien ben ik de enige maar.. Vandaag geoefend met de band, het ging echt zwaar kl.te. Ik kon volgens mij geen noot goed spelen. :-(
Was echt een drama, stukken die ik had geoefend kwamen er niet uit, stukken die ik kon dromen storten van elende in elkaar...

Allemaal vreemde blikken van mijn bandleden.. Ik merk dat ik dit vaker heb, een soort van dipjes in je spel. Hebben jullie daar ook last van of ligt het echt aan mij? :oops:

slayurrr
23 oktober 2003, 23:33
Ja ligt echt aan jezelf hoor! tssss dat je die stukken niet eens zonder fouten kunt spelen... echt jonge stop met gitaren dit is echt een wereldramp :wink: :razz:

LordRiffenstein
23 oktober 2003, 23:39
Iedereen heeft dat wel eens. Ik stond dinsdag zwaar te balen bij de ene band en woensdag amuseerde ik me rot bij de andere band, volgende week is het misschien weer anders.

hadv
23 oktober 2003, 23:58
hebben we allemaal
als je een nummer al vaak hebt gespeeld heb je er minder last van, maar zeker bij nieuwe nummers komt dit voor, ook als je een ervaren gitarist bent. uiteraard zijn er zwaar geschoolde gitaristen die van papier kunnen spelen, maar wij simpele stervelingen moeten het allemaal in ons koppie hebben

gewoon flink oefenen zodat het van je hoofd naar je vingers gaat :D

Bins
24 oktober 2003, 09:39
Iedereen heeft van die dagen dat ie geen noot raakt. Maar hoe minder zorgen je je erover maakt, hoe minder het voor gaat komen. Gewoon lekker spelen, dat gaat het vanzelf.

(anders heeeeel veel distortion aan, dan hoort toch niemand wat je speelt ;) )

Harry
24 oktober 2003, 09:40
ik heb het ook wel eens, maar dan neem ik geen risico's. Dus gewoon basic spelen. Laatst had ik het weer, speel nu in een coverband. Had de solo van 'crazy little thing' van Queen ingestudeerd, en in de oefenruimte kreeg ik 'm niet meer goed. Nou ja, dat is dan weer huiswerk......

Hempo
12 januari 2004, 19:42
Afgelopen 2 optredens heb ik het nummer wat we het vaakst gespeeld hebben nogal verneukt. Een simpel akkoordenschema van het nr. Day after tomorrow van saybia. Echt apart hoe je dat dan nog verkeerd kan doen..

Leuke jazz-versie van gemaakt :)

hadv
13 januari 2004, 00:48
troost je, van fouten maken kun je leren
& ik kan het weten want ik leer elke dag enorm veel :???:

BLOK182
13 januari 2004, 19:10
Vervelend ja, die baaldagen, ik heb het vaker thuis, pak je je gitaar, lukt het voor geen ene fuck. Enigste oplossing is dan om gewoon niet meer te spelen, en dan hopen dat het de volgende dag wel lukt :)

HIM
18 januari 2004, 21:34
och ja prestatie druk hè.. moet je gewoon schijt aan hebben dan gaat het over

Voidhead
18 januari 2004, 21:52
prestatiedruk idd, heb ik ook vaak als ik iets moet opnemen. dan lukt het ineens voor geen meter meer of maak je telkens net één klein foutje waardoor je gelijk helemaal opnieuw kan beginnen :D

maar je moet gewoon durven spelen denk ik, vaak ook als er mensen kijken dan ga je jezelf inhouden, je moet gewoon niet bang zijn om in je spel op te gaan en dan komt het vanzelf.

bert k
19 januari 2004, 14:36
Het hoort er een beetje bij denk ik. Het wordt pas echt erg als het je tijdens een optreden overkomt. Gaat het al maanden goed in de oefenruimte, en dan met publiek erbij zak je door het ijs... :-(

Stitch
22 januari 2004, 00:20
Maar het mooie is, vaak weet een publiek toch niet precies hoe een solo gaat dus als je niks meer weet gewoon beetje pentatonisch pielen en 'je bent de man' :-D

bert k
22 januari 2004, 14:44
Ja doei, publiek is niet achterlijk... :-D Ga er maar vanuit dat alle gitaristen uit de buurt op de eerste rij staan :o en o, o, o, wat hebben ze alle fouten in de gaten...

Sj03rd
22 januari 2004, 20:49
Jip, als je dan een fout maakt zijn ze oh zo gelukkig en kijken ze elkaar lachend aan...die k*tgitaristen ook altijd :lol:

bert k
22 januari 2004, 23:23
Nee, ze lachen niet. Ze staan met hun armen over elkaar heel serieus te kijken, en als je een fout maakt dat staan ze even met elkaar te fluisteren, en dan schudden ze heel misprijzend met hun hoofd.... :-(

Maar vergeet nooit, jij staat op het podium, en die gasten dus niet...

Neals
22 januari 2004, 23:35
Jip, als je dan een fout maakt zijn ze oh zo gelukkig en kijken ze elkaar lachend aan...die k*tgitaristen ook altijd :lol:
Daarom speel ik in een punkband