PDA

View Full Version : distortion (dus niet overdrive)



phx
23 oktober 2003, 22:03
ik zoek een goeie distortion voor solo's e.d. (geen metalzone, te schel):
ijcun:

- goed afstelbaar
- niet te mat
- goeie sustain (zoal metalzone)
- gewoon 9 volt

laat maar horen waar ik mijn zwarte centen aan uit moet geven :oops:

:amp: - PHX - :amp:
www.phx.freeurl.com

Mithrandir
23 oktober 2003, 22:07
Wat heb je voor een versterker en gitaar dan?

Robbert
23 oktober 2003, 23:40
distortion .. misschien niet helemaal wat je zoekt, maar een Fuzz drive is zeker lekker voor chords en solo werk.
Tussen overdrive en distortion in. Klopt niet helemaal natuurlijk, maar je begrijpt me wel als je hem hoort.

Werkt op 9volt, kost een rib uit je lijf, en is te testen 2 november :D

Robbert
23 oktober 2003, 23:41
Ik moet er wel bij zeggen dat hij het meest tot zijn recht komt bij een buizenversterker ..

Bij een solidstate moet je gewoon eens een DS-1 proberen ;)

Speeddemon
23 oktober 2003, 23:53
Banzai Fireball II (staat er 1 op marktplaats voor 140 euro... 't is dat ik net 125 euries lichter ben ( :wink: PHX) anders had ik hem gekocht .

Believe me, as the owner of a H&K Tubefactor I KNOW great overdrive/distortion! 8-) :wink:

ander mogelijk leuk speelgoed (help ik Lennart gewoon!)
-Visual Sound Jeckyl & Hyde (overdrive en distortion samen. overdrive gebaseerd op TS-808)
-Menatone King of Britains (225 euro bij v/d Haar)
-Tonebone Classic (veelzijdig van lichte drive tot vette crunch)
-Tonebone Hot British (Plexi 100 tot JCM800 hotrodded... Marshall territory)


maar ik ben persoonlijk een groot voorstander van dubbele pedalen.

Wat sowieso in mijn optiek goed werkt, een licht tot medium-gain pedaal, met een Boss CS-2 ervoor.
Ik krijg zonder problemen de ouwe Testament en Forbidden sounds uit mijn Tubefactor/CS-2 combo. (drive op 7, level 4, voicing max. =dus redelijk scooped mids, maar wel meer punch)
Voor de niet kenners=vette, gedefinieerde trashmetal.

Heb in t verleden een MT-2 gehad. Daar heb ik 1 goed standje uit weten te toveren. En dan was ie leuk. Maar dat pedaal is vanzichzelf te compressed en te schel.

DS-1 ben ik niet kapot van. Dan eerder nog een OD-3 voluit. GE-7 erachter, CS-2 ervoor.... ROCK!