PDA

View Full Version : beste digitale delay



phx
23 oktober 2003, 21:27
mijn vraag is: wat is nou een goeie digitale (geen analoge) delay (besides boss dd-serie)?

Ik ken niet veel andere... alleen maar analoge delays of in effectproccors/rackprocessors...



:amp: - PHX - :amp:
www.phx.freeurl.com

Mitch
23 oktober 2003, 21:39
Ik ben een DE7 fan, maar juist vanwege de goede echo (wannabe analogue :) )

Speeddemon
24 oktober 2003, 00:02
+1 voor de DE7. Heb er zelf ook 1, heb hem kunnen vergelijken met m'n Dod FX96 (die ik mogelijk binnenkort verkoop, dus geintereseerden in een mint condition analoge delay (met doosje en boekje, PM me maar) en m'n Korg 301dl.

DE7 is echt het beste van beide werelden (analoge sound, toch iets helderder, endless repeats, 2,6seconden max delay en hij doet een betere zelf-oscillatie (in echo-mode) dan m'n FX96!!!)
Alleen die switch is wat zwakjes. Maar afgezien van die veel te dunne schakelaar, vind ik wel dat na al die jaren het concept van het Boss-pedaaltje eindelijk verbeterd is met die Toneloks.

Vooral ook omdat het batterij-compartiment NOG makkelijker is te openen dan bij een Boss-pedaal. En dat je de knoppen kan induwen om je instellingen te bewaren is ook geweldig.

Er staat een nieuwe DE7 op www.2ehands.nl voor 80 euries in doosje.

vinni
24 oktober 2003, 00:24
Digitaal? :???:

Wat voor geluid wil je???
De T-rex replica en de line6 DL4 zijn ook digitaal maar klinken analoog!
Of wil je een kristalheldere delay zonder degradatie die 15 seconden kan duren?

digitaal...analoog....maakt het uit?
Het gaat om het geluid dat je zoekt......

Groet,
Vinni

andy
24 oktober 2003, 00:31
Ik heb 1 van de oudste Ibanez Digitale Delay's. Weet niet eens welk type, zelfs niet na al die jaren, maar dat boeit me ook niet (DD1?, ik kijk morgenavond ff). Maar ik weet wel dat dat voetpedaaltje bijna alles in zich heeft: Chorus, Flanger, Reverb, Echo, Pitch, noem maar op. Het is het enige pedaal dat ik nog gebruik. Voor een leuk galmpje op de solo"s.
Er is al een paar keer flink poen op het pedaal geboden, maar dat doe ik never nooit weg. Ook wel eens een Boss geprobeerd, maar die Ibbi blijft voor mij de beste.

Maiden Michiel
24 oktober 2003, 09:09
Boss PS-2 maar dit is in principe bijna hetzelfde als de DD serie volgens mij