PDA

View Full Version : ENGL CLAN nieuwe ENGL SAVAGE SE



gerrekat
23 oktober 2003, 20:09
http://www.tonemerchants.com/images/Special_Edition_03_750x562.jpg

http://www.tonemerchants.com/images/Savage_SE_E670_504x211.jpg


Mijn interesse si gewekt, een probleempje veel goedkoper dan 2600 EURO zal ie niet zijn....eehmmmmisschien een tweedehandsje over twee jaar??

Bins
23 oktober 2003, 20:32
Jezus, dat ding heeft meer knoppen dan een modelling amp ;)

Ik hoop trouwens zowiezo dat de 2ehands ENGL markt een beetje op gang komt. Zo'n thunder of screamer toppie lijkt me echt de shit.

LordRiffenstein
23 oktober 2003, 22:46
Voor alle duidelijkheid:

dit is GEEN Savage. De versterker heet gewoon Special Edition, niks Savage. Stomme marketing zet van Engl :-?

Mitch
23 oktober 2003, 22:58
Het lijkt wel een hifi-setje, met al die voorkeuze eq-instellingen :???:
Waarom niet gewoon eq voor de kanalen ? Valt me bij wel meer Engl amps op, relatief weinig eq mogelijkheden

andy
24 oktober 2003, 00:10
Damn, die ziet er wel indrukwekkend uit. Maar ja, die Powerball vorige maand was al een rib uit mijn lijf, dus ik ga die plaatjes maar niet al te vaak bekijken. :-D

Speeddemon
24 oktober 2003, 00:20
Hee LordRiff, maar die vorige SE viel toch wel onder de Savage-serie?

Ik word nog wel eens schreeuwend in de nacht wakker "Had ik toch maar een ouwe Savage SE bij Beyers Music in Duitsland voor 2100 gekocht in plaats van die Savage 60 die ik nu heb voor 1000". :lol:

Da's best een mondvol voor een post-nachtmerrie reactie trouwens...

LordRiffenstein
24 oktober 2003, 07:43
Hee LordRiff, maar die vorige SE viel toch wel onder de Savage-serie?

Ik word nog wel eens schreeuwend in de nacht wakker "Had ik toch maar een ouwe Savage SE bij Beyers Music in Duitsland voor 2100 gekocht in plaats van die Savage 60 die ik nu heb voor 1000". :lol:

Da's best een mondvol voor een post-nachtmerrie reactie trouwens...

Ja, er is ook een Savage SE maar die wordt dus niet meer gemaakt, wordt vervangen door de SE. Tja, dan moet je weten dat de laatste Savage SE's bij Beyers verkocht zijn voor 1690, daar heb ik er eentje van :razz:

Raffel
24 oktober 2003, 09:04
Het lijkt wel een hifi-setje, met al die voorkeuze eq-instellingen :???:
Waarom niet gewoon eq voor de kanalen ? Valt me bij wel meer Engl amps op, relatief weinig eq mogelijkheden

Wat ben jij gewend man, een 10-band parametric EQ?

Mooi topje, maar ik zou dan toch in de 580 Pre investeren :)

yhcmarc
24 oktober 2003, 09:15
Ziet er mooi uit, ik vind het wel wat hebben dat design, hebben ze ook al bij al dat nieuwe 19" spul ... supergelikt.

Gisteren ook weer wat zitten experimenteren met mijn engl 930/60 .. en damn het ding begint steeds gaver te worden :)

Marc

RaNk
6 januari 2004, 19:01
Gerrekat, geld is toch geen probleem voor je man? :D

Het ziet er goed uit, ben benieuwd hoe ie klinkt!

Iemand er al op gespeeld?

signsofzodiac
10 januari 2004, 18:03
Yup, ff testdrive gedaan. Te gekke versterker, maar vond zelf de Savage SE beter. Iets "smoother". Wat ik een beetje pauper vond is dat er behoorlijk wat speling zit in de knoppen. Je kan ze heen en weer bewegen en daardoor kregen ze een fragiele uitstraling, alsof ze los kunnen breken. Zag er bij de oude engls beter uit.

BLOK182
10 januari 2004, 18:16
Mmm, misschien heb je net een slechte gehad? Ik bedoel, Engl is qua afwerking toch wel erg goed, en van een top van 3000 euro mag je toch wel wat verwachten. Oh ja, mijn interesse is trouwens ook wel gewekt :)

jorrit
13 januari 2004, 17:55
haha jah mijn intresse is ook al een tijdje gewekt door die misterieuze versterker met zoveel knoppen dan ie wel goed moet klinken...

maar jah...2600 euro.....das veel geld hoor...

BLOK182
13 januari 2004, 19:16
2600, mmm, bij Beyers en MusicStore zit ie momenteel op 2999.

LordRiffenstein
14 januari 2004, 07:44
Wat ik een beetje pauper vond is dat er behoorlijk wat speling zit in de knoppen. Je kan ze heen en weer bewegen en daardoor kregen ze een fragiele uitstraling, alsof ze los kunnen breken. Zag er bij de oude engls beter uit.

Als je getest hebt bij Beyers, dan heb je op het pre-productie model gespeeld dat ook al aanwezig was op de Musikmesse vorig jaar. HAd inderdaad wobbly knopjes ed maar dat was dus pre-productie.

Iced Dragon
14 januari 2004, 21:09
deze is toch programmeerbaar hé? Is het niet de Headversie van de 580?
Toch aan't twijfelen tussen een 930/60 met m'n 530 en g-major of doorsparen voor dit beest.

Ik veronderstel dat dit een heel allround versterkertje is? Ook geschikt voor metal?

Beter dan een dual rectifier?? :wink:

marc_o
15 januari 2004, 00:34
Ik wil 'm wel hoor

BLOK182
15 januari 2004, 18:50
deze is toch programmeerbaar hé? Is het niet de Headversie van de 580?
Toch aan't twijfelen tussen een 930/60 met m'n 530 en g-major of doorsparen voor dit beest.

Ik veronderstel dat dit een heel allround versterkertje is? Ook geschikt voor metal?

Beter dan een dual rectifier?? :wink:
Beter dan een recto, tja, iig wel uitgebreider, qua sound blijft het natuurlijk smaak, al zal 90% van het forum ENGL schreeuwen :D