PDA

View Full Version : Wat is het verschil tussen burstbuckers en bv. 490R-498T



benhus
23 oktober 2003, 11:28
Ik ben van plan om nieuwe elementen in een Epi Les Paul Standard te zetten. Ik zoek een vet geluid maar het moet wel open en sprankelend klinken. Ik zit te denken aan de Gibson 490R en 498T.

Hoe verschillen deze eigenlijk met die bursbuckers?

Hebben jullie misschien algemeen advies of tips omtrent het verhaal van humbuckers?

Ik heb nog een vraagje. Kennen jullie misschien een winkel waar je pickups kunt beluisteren? Waar ze een 'frankenstein'-gitaar hebben waar ze op verzoek andere pickups in doen? Of een winkel die al tig gitaren voor je klaar hebben staan met verschillende?


Thanks.

cas121
23 oktober 2003, 11:48
verschil kan je op de site lezen, ik denk dat de burstbucker pro pu's dichter bijde 490/498 zitten dan de gewone burstbucker, denk dat die BB ook sneller feedbacken...

in amsterdam kan je bij sacksioni en dirk witte verschillende gibson pu's testen, hebben ze van die geprepareerde gibsons liggen waar je zo andere elementen in kan schuiven..

Maar heel nuttig is het niet, een groot deel van het geluid komtvan je gitaar, en er blijft best een groot verschil zitten tussen het hout van een gibson en een epi..

Ik heb ook een 498t in mn epi LP std gezet, een flinke verbetering, vooral bij hogere volumes, kan het alleen echt niet vergelijken met mn gibsons...