PDA

View Full Version : compressor



GIMAJA
23 oktober 2003, 10:50
Ben van plan een compressor te kopen en zit te twijfelen tussen een boss cs-3 of een marshall ed-1.
Kunnen jullie mij twijfel verhelpen :???:

benhus
23 oktober 2003, 10:56
Of de beructhe Keeley compressor!




.....nog meer twijfels :-D

GIMAJA
23 oktober 2003, 10:58
Die keeley compressor is te duur voor mij
de boss en de marshall zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse

phx
23 oktober 2003, 13:23
als je een compressor koopt van boss, koop dan NIET de cs-3 maar leg dan 10 euro meer bij voor een cs-2. Waarom? De cs-3 laat niets van je geluid heel, de cs-2 wel.

Edward de compresser van marshall heb ik geen ervaring mee, al weet ik wel dat deze pedalenlijn van marshall hot is. Ik heb zelf: jackhammer/bluesbreaker!!!!


:amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp: :amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp: :amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp::amp:


greez PHX

Mitch
23 oktober 2003, 13:56
Marshall ED-1 is erg OK.
Soepel, warm en goede sustain.

Baco
23 oktober 2003, 15:13
Ben van plan een compressor te kopen en zit te twijfelen tussen een boss cs-3 of een marshall ed-1.
Kunnen jullie mij twijfel verhelpen :???:
Hmm, je kan natuurlijk altijd de mijne overkopen (zijnde een Marshall ED-1, Edward voor de vrienden :wink: )

jaywalker
23 oktober 2003, 16:33
Ik vind de cs-3 erg ruig, maar ik denk niet dat ik deze mening met veel mensen deel.

Het geeft een lekker smooth geluid en maakt je akkoorden 1 geheel.

Ik ben er erg tevreden mee. Hij laat bij mij de tone wel heel dus zover hij dat doet ben ik er blij mee.

Ow hij is super zuinig met batterijen

V!N
23 oktober 2003, 19:23
Hmm, je kan natuurlijk altijd de mijne overkopen (zijnde een Marshall ED-1, Edward voor de vrienden :wink: )

*grinnik* :D Ja ! We hebben een nieuw compressor pedaal .. laten we hem Edward noemen !

Wat is een goeie naam voor een chorus ? .. Hein ? :wink:

Rits
23 oktober 2003, 20:33
Hee gasten, ff off-topic vraagje tussendoor:

Zit er een compressor-functie in de BOSS-GT6 ? :???:

phx
23 oktober 2003, 21:22
vast wel

ijff
23 oktober 2003, 23:14
Uiteraard.. en die is nog best ok ook.. bij FX1 (vooraan volgens mij..)

-Heineken-
9 januari 2004, 11:50
Ik ben in bezit van een Marshall ED-1, vind 'm nogal digitaal klinken. Ik heb de boss nooit geprobeerd. Ben persoonlijk toch niet echt een compressor fan. Vind het altijd een beetje de "echtheid" van je geluid vern#*ken. Maar dat kan misschien zijn omdat ik nog nooit een echt goeie heb gehad?

Mitch
9 januari 2004, 21:25
Een compressor die digitaal klinkt.

:???:


Die moet je even uitleggen :lol:

-Heineken-
9 januari 2004, 23:02
Een compressor die digitaal klinkt.

:???:


Die moet je even uitleggen :lol:

Heel simpel hoor... :roll: Zonder de compressor heb ik een mooie warme dynamische toon en met de compressor niet.

ijff
9 januari 2004, 23:48
... was dat niet precies de bedoeling van een compressor??? Het signaal wat uitvlakken (= dynamiek verminderen..)

-Heineken-
10 januari 2004, 00:08
... was dat niet precies de bedoeling van een compressor??? Het signaal wat uitvlakken (= dynamiek verminderen..)

Ja precies. Maar dan moet het niet zo zijn dat je geluid helemaal anders klinkt wanneer je hem inschakelt wat ik dus heb met de ed-1. Ik ben wel eens benieuwd of dat met die keeley compressors ook zo is...

Mitch
10 januari 2004, 12:49
Ik wilde niet flauw zijn hoor, -H-, maar het viel me weer eens op hoe vaag wij gitaristen (ikzelf dus net zo hard) onszelf uitdrukken.
"Mist warmte" "weinig body" "mist net dat beetje sparkle"..... dat soort dingen.
Zelf heb ik Edje met veel plezier gebruikt, maar als ik je een echt transparante compressor mag aanraden die een stuk minder prijzig is als die van Keeley: Barber Tone Press.
Half clean boost/dry signal, half compressor en naar smaak de verhoudingen aanpassen. In één woord geweldig ! Zeker als je niet te veel attack wil verliezen is -ie super. Gebruik 'm nu zelf als solo-boost voor clean en lichte overdrive.

Jeroenvanhulsteijn
15 januari 2004, 09:22
Jaaaaaaaaa, de Barber Tone Press. Leuk ding. Was mijn eerste compressor. Nouja, vroeger op rack units wel compressors gehad maar nooit gebruikt. Ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan. Dat vindt mijn V-Amp (hehe) prettig. Ik heb nu ook een Boss CS-1. Die doet meer het squosh geluidje. Maar die gebruik ik alleen met mn boss pedaaltjes om een acoustisch geluid te krijgen (CS1 -> AC2 ->DC3 ->EH2). De CS1 schijnt veel beter te zijn dan de cs2 en cs3, maar dat weet ik niet. Hij is in ieder geval wel anders omdat de cs1 met optische sensoren werkt en de cs2 en cs3 met VCA's. Maar das allemaal abacadabra voor mij. Ik geloof dat je op die buizencompressor van EHX kunt kiezen tussen die 2. Voor basgitaar is het ook allemaal geweldig. Maarja, tis maar net hoeveel geld je er in het begin voor wilt uitgeven.