PDA

View Full Version : fuk ik moet een effect...



Dandelion
22 oktober 2003, 21:31
:)

ellow basmensjes en ander muzikanten volk.

Ik heb een probleem, ik moet een effect. En zoals sommige hier wel weten, ben ik eigenlijk van het front anti effect.
Of te wel: ik weet er geen fuck van.

Ik moet het effect bereiken wat Adam Clayton van U2 in "The FLy" en vooral "Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me" heeft, maar ik heb dus geen idee...
Iemand hier die me uit de brand kan helpen?

Pöl
13 januari 2004, 20:17
www.guitargeek.com

emielow
13 januari 2004, 22:38
ik ken geen fuk van u2, dus helaas

kun je het geluid omschrijven?

MuNKeY
13 januari 2004, 22:42
een bassist heeft maar 1 effect nodig , een compressor

emielow
13 januari 2004, 23:01
onzin,

ligt ermaar net aan wat je speelt. ik zelf gebruik dit:
http://groups.msn.com/emielow/band.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=12

de wah is wel gaaf voor sommige funk dingen en de overdrive kan in heel veel dingen (wel de hardere nummers uiteraard, ik gebruik hem onder meer in no one knows (QOTSA)) en dat multieffect gebruik ik eigenlijk alleen voor volume

MxPx_Jos
13 januari 2004, 23:05
Heeft een EQ-pedaal veel nut. Ik bedoel, ik heb maar een 3-bands EQ op mijn versterker zitten, en ik vraag me af of zo'n pedaal veel uit zou maken...

emielow
14 januari 2004, 12:59
tuurlijk, het pedaal heeft niets te maken met de EQ op je versterker. het EQ pedaal versterkt (of verzwakt) bepaalde frequenties en stuurt dat signaal door naar je versterker. als je op je versterker maar een 3bands EQ hebt, betekend dat dus dat je met het EQ pedaal een veel fijnere (7/9bands?) afstelling kunt doen.

Anavrin
14 januari 2004, 14:17
delay en reverb is toch ook goed te gebruiken door bassisten, maar ik ken die liedjes ook niet, sorry

buuck
14 januari 2004, 16:20
chorus ook niet te vergeten. en de boss synth :D wel leuk apparaatje, maarja 90% van de geluiden die eruit zijn te halen vind ik niet nuttig. maarja. allemaal speelgoed.

ooit misschien een boss gt-6b. maarja. kzie wel.

Ruud
14 januari 2004, 16:24
Ik heb nog wel een eq pedaal liggen, een boss...geb-7 (een bruine, werkt overigens helemaal perfect hoor)

Als er iemand interesse heeft om hem te kopen, ik vind het echt een heel fijn ding, heb alleen al meer dan genoeg instellingen op mijn bas + amp.

Fijn om 2 standen qua geluid in te stellen (volumeverschil, geluidsverschil). Maarja, geef mij toch maar 1 goed basisgeluid, en voor het slappen gebruik ik mijn limiter/compressor (boss, lmb ofzo) wel, fantastisch pedaaltje trouwens...die zou ik niet meer kwijt willen..