PDA

View Full Version : Nieuw Combo versterker voor onze gitarist?



Herdjie
22 oktober 2003, 12:05
Hey boyzz and girlzz,

De ander gitarist van onze band wil een nieuw versterker kopen. Aangezien hij een 56K modempje thuis heeft en niet vaak op internet mag, moest ik ff vragen wat voor versterker hij het beste kon kopen?
Het bugdet ligt rond de 600 a 700 euro. Liefst een buizen pre amp, of volledig buizen....enne goede clean en beetje moderne buizen distortion (achtig).. Wat voor combo's zijn er verkrijgbaar met deze eisen?
Zelf had hij een H&K in gedachte, maar die vind ik persoonlijk minder....

K hoor t nog..alvast bedankt!

Herdjie

Raffel
22 oktober 2003, 12:08
je vindt alle H&K's minder?

Ik moet zeggen dat ik er zelf geen ervaring meeheb. 700 euro kom je niet ver mee tenzij je 2e hands gaat. Maar dan komen we weer bij de 100 andere topics terecht die hier over gaan, en wordt je hetzelfde aangeraden. In mijn geval zou dat dus wederom zijn: Ga op zoek naar een 2e hands Laney of Engl buizencombo...

skabouter
22 oktober 2003, 12:22
ECHT goede clean en distortion (erg vet een heavy) gaat neit zo goed samen vaak. voor clean moet je denken aan VOXAC30, Roland JC-120, fender buizen combo`s (twin reverbs)
maar zelf vind ik die geen mooie distortions hebben.
dan moet je meer in de Peavey, Marshall, ENGL, MESA richting zoeken, denk ik. maarja,das weer geen mooie clean.

ik zou dan toch een amp moet goede clean kopen (1 uit dat rijtje, kan wel voor 700). en dan een los distortion pedaal, of buizen preamp daarop aansluiten .(afhankelijk van je budget) voor de distortion. gaat je wel iets meer kosten, maar dan heb je wel van beide het beste !

De Teng
22 oktober 2003, 12:26
Gewoon tweedehands veel zoeken.. Marshall DSL combootje aanschaffen, die vind ik qua distortion én clean zeer bovengemiddeld. Volledige buizenamps overigens.

Mitch
22 oktober 2003, 12:28
Moeilijk budget voor die eisen. Er zijn wel combo's met goed clean en brute scheur maar die zijn toch wel een poepie duurder.
ENGL Thunder tweedehands is wel in die prijsklasse maar die zie je niet veel tweedehands.

Je kan dan inderdaad kiezen voor een goede cleane amp tweedehands met wat pedalen voor de scheur. Peavey Classics zijn behoorlijke bakken rond die prijs. Laneys kunnen ook nog. H & K heeft wel buizenbakken in die prijsklasse en lager (Tube-serie) maar da's niet zo'n verkooptoppertje geweest en vind je dus niet zo veel. De Attax serie heeft solid-state eindtrap maar klinkt niet verkeerd en is goedkoper.

skabouter
22 oktober 2003, 12:46
here`s what you can do ! deze amp geeft goede clean, is buizen, en kost niets ! maat van me heeft hem ook, en hij geeft erg goede clean.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=14789

dan heb je nog 500 over voor scheur ! nou, als je daar geen ENGL 530 voor kan krijgen (of anders gewoon een metal zone :D (geintje)) dan is er iets goed fout.

ideetje ?

Thijssie
22 oktober 2003, 13:28
ECHT goede clean en distortion (erg vet een heavy) gaat neit zo goed samen vaak. voor clean moet je denken aan VOXAC30, Roland JC-120, fender buizen combo`s (twin reverbs)
maar zelf vind ik die geen mooie distortions hebben.
dan moet je meer in de Peavey, Marshall, ENGL, MESA richting zoeken, denk ik. maarja,das weer geen mooie clean.


Mesa's geen mooie clean? :???:

De studio heeft een waanzinnig clean kanaal (imho veel beter dan het scheurkanaal) met het clean van de meeste Marks is ook niets mis en het mooiste clean waar ik zelf ooit over heb gespeeld kwam uit een Mesa Maverick!

Tsssk, tsssk....

skabouter
22 oktober 2003, 13:37
ohw, sorry. tja, ik hoor dat eigenlijk ook maar van anderen. zelf nog nooit gehoord........ :lol:

Mitch
22 oktober 2003, 14:59
It seems the NK3F-disease is spreading, right ska ????

Negative K3 fan
22 oktober 2003, 15:19
hou eens op met dat getroll seymour.

Bins
22 oktober 2003, 15:22
pssssssssssssssst....

Er staat een H&K tour reverb combo op marktplaats. 275 eurs, hou je nog geld over voor het "echtemooiebuizenamp potje"

@NegK3: Hij overdrijft misschien, maar er zit een kern van waarheid in. En Dat "HAHAHAHA ik doe Gerrekat na HAHAHAHAJAAA" wat je tegenwoordig doet slaat ook helemaal nergens op. (imo natuurlijk)

Negative K3 fan
22 oktober 2003, 15:26
er zit wel een kern van waarheid, maar nu post hij ook bijna niets anders, in bijna ieder topic waar ik een post van hem lees gaat het over hetzelfde en ik doe het niet zo erg vaak en ALS ik het doe dan zet ik er ook bij dat het geen persoonlijke ervaring is maar hearsay. Dus hij moet misschien een keer stoppen met zeuren of het gezeur houden in off-topic.

Janneman
22 oktober 2003, 16:05
waarom geen marshall JCM 800, als je daar een tweekanaals versie van koopt heb je en een mooie clean en een lekkere scheur. Toch?
Ook best te doen voor dat geld.

Herdjie
22 oktober 2003, 16:09
eej joh, bedankt voor de reacties :)

we gaan zowiezo een keer naar een gitaarwinkel hier in de buurt ff vanalles uit proberen, het probleem is dat ze niet zoveel versterkers hebben :(

Die JCM800 is wel een strak idee trouwens! K zal eraan denken!

skabouter
22 oktober 2003, 16:11
dat ding geeft niet echt scheur, maar meer vette crunch, hoor. als je echt metal of gewoon higain wilt is dat niet zo`n beste keuze.......... verder is het wel een amp die je goed aan kan sturen met iets anders, waardoor hij wel VET kan gaan. hij heeft veel power en ballen van zichzelf, en met een scheurpedaal (of preamp) komt dat goed tot zijn recht

yhcmarc
22 oktober 2003, 16:27
fak dude ... ik weet niet wat je bedoeld maar mijn jcm 800 zit een supervette strakke scheur in en daar kan je wel degelijk metal mee spelen .. . momenteel prefereer ik hem zelfs boven mijn rack. Voorwaarde is uiteraard wel een high volume pickup, in mijn geval emg81

Marc

skabouter
22 oktober 2003, 16:38
ik weet het niet. de oude metal sound idd, maar niet wat nieuwere "echte metal" , of nu-metal. tis erg rauw, en metal is meestal iets meer smooth, toch ?

wel issie goed voor oude rock, rauwe gouwe ouwe punk, en idd oude metal dan

yhcmarc
22 oktober 2003, 16:59
aha, jullie bedoelen dan met metal zeker al die bende die tegenwoordig populair is zoals snotlip en dat soort rotzooi ... ik bedoel met metal bands als slayer, (oude) metallica, Himsa, Black dahlia murder ... en dat soort geluid is erg goed te doen op een jcm800

Marc

skabouter
22 oktober 2003, 17:40
neej, die bands bedoel ik niet alleen. je hebt toch ook wel traditionele nieuwe metal bands ? dimmu borgir ? cradle of filth ?

Herdjie
22 oktober 2003, 20:15
heej joh, k zoek eigenlijk helemaal niet naar oude metal geluid....

toch meer zeg maar de moderne distortion sound , beetje rectifier achtig dus..... :)

skabouter
22 oktober 2003, 21:26
juistem, dat dacht ik al, en dan kan je beter een puur clean goede amp nemen, en die voorzien van een aparte higain preamp. engl530 oid.

yhcmarc
22 oktober 2003, 23:00
aha .. maar himsa en blackdahlia murder zijn zeer moderne metalbands. Van dimmu borgir weet ik dat die tegenwoordig ook engl gebruiken en volgens mij Arch enemy ook op de laatste plaat.

Marc

Janneman
22 oktober 2003, 23:21
In ieder geval 1 advies. Alleen iets kopen als je het echt goed vind klinken. Niet denken dat je het nog wel kan verbeteren met een of ander pedaaltje of preamp, want dat is meestal maar heel beperkt.

Mithrandir
22 oktober 2003, 23:21
Ik zou ten eerste niet teveel naar skabouter luisteren :p

Ten tweede zou ik als ik hem was eens serieus naar de ENGL's of Laneys gaan kijken. De Engl thunder valt ongeveer in zijn prijsklasse en heeft een prima clean en een uitstekende , modern gevoicede distortion, als hij hem nieuw wil moet hij nog iets doorsparen maar dat lijkt mij de moeite waard.
Het is ook nog eens een lekker handzame combo en daarom ideaal voor oefenen en optredens en heb je eens wat meer power nodig, dan is een mooi cabinet ook zo gekocht :).

Nicci
22 oktober 2003, 23:30
It seems the NK3F-disease is spreading, right ska ????

tsja. wat moet ik er van zeggen . . . . . .
men leest zoveel.

Nicci
22 oktober 2003, 23:37
In ieder geval 1 advies. Alleen iets kopen als je het echt goed vind klinken. Niet denken dat je het nog wel kan verbeteren met een of ander pedaaltje of preamp, want dat is meestal maar heel beperkt.


bingo.

Mitch
22 oktober 2003, 23:48
er zit wel een kern van waarheid, maar nu post hij ook bijna niets anders, in bijna ieder topic waar ik een post van hem lees gaat het over hetzelfde en ik doe het niet zo erg vaak en ALS ik het doe dan zet ik er ook bij dat het geen persoonlijke ervaring is maar hearsay. Dus hij moet misschien een keer stoppen met zeuren of het gezeur houden in off-topic.
Geef me meer dan drie voorbeelden binnen een week tijd en ik geef je gelijk. Zo niet, niet zeuren en weer verder on-topic.
Het wordt gewoon een beetje irritant om steeds dezelfde info tegen te komen van je. Ik neem me bij deze voor me er niet meer aan te ergeren, maar laten we het er op houden dat de manier waarop skabouter een advies gaf wel heeeeeeel erg in jouw stijl was.
Ik heb het ook wel eens voor je opgenomen trouwens, en dat was zelfs in Off Topic :)

Thijssie
23 oktober 2003, 16:59
ohw, sorry. tja, ik hoor dat eigenlijk ook maar van anderen. zelf nog nooit gehoord........ :lol:


Ik wilde er eerst niet op reageren maar, ik zag je bericht weer staan en kan het niet laten om dat toch te doen.

Je doet er zelf een beetje lacherig over maar ik vind dit dus 1 van de grootste problemen van het internet. Er is zo veel informatie op een hele makkelijke manier voorhanden, dat erg veel forums verpest worden met "hearsay". Op zich is er nix mis mee om goede informatie door te spelen maar als die informatie gebaseerd is op geen enkele ervaring dan vind ik dat je dat dus niet moet doen omdat er dan in de keten van, ik noem het maar ff meelullers, maar eentje hoeft te zijn die de plank misslaat en de rest blaat het gewoon over en zo is er weer leugen in de wereld.

Ik vind dat dus gewoon erg jammer. Het is zo'n mooi medium. Wanneer ik op dit forum iets lees van iemand waar ik evt iets mee zou kunnen, voel ik me genoodzaakt eerst tientallen berichten van diezelfde persoon na te gaan, om het "karakter" van zijn/haar berichten te beoordelen en daardoor een waarde aan het bericht van die poster te kunnen te kunnen hechten. Kom ik dan allerlei berichten over verschillende zaken tegen en gaat die persoon nooit in discussie of onderbouwt nooit wat, dan flikker ik het dus gewoon weg, want daar heeft niemand iets aan. Ik snap wel dat het leuk is om overal over te kunnen meelullen maar daar heeft echt niemand iets aan. Lul gewoon over zaken waar je echt ervaring of verstand van hebt ipv een ander na te blaten. Dan wordt zo'n forum een bron van informatie van onschatbare waarde ipv een "duf chatkanaal" van een select gezelschap.

Er is niets mis met af en toe een geintje of wat off topic gelul en als je een ander wilt quoten, doe dat dan duidelijk met een referentie naar het origineel of nog mooier, gewoon met een link.

En skabouter, ik reageer nu op jou maar dit is niet persoonlijk, ik vond dat ik dit gewoon ff moest posten :D

skabouter
23 oktober 2003, 17:05
en gelijk heb je ! natuurlijk

tja, het is zo dat ik natuurlijk ook niet alles echt gehoord heb, maar soms verteld iemand erover, en dan blijkt het goed te kloppen. tja, dan vertel je het soms ook door als je het niet zeker weet. ik hoor veel van lennart, en vaak zijn dingen die ie zegt wel waar, of goed in de richtign, kom ik dan later achter..........

maar het is zo dat je dan eerst een beetje " die persoon moet kennen" voor je weet dat hij/zij kan instaan voor een kern van waarheid

Negative K3 fan
23 oktober 2003, 17:48
er zit wel een kern van waarheid, maar nu post hij ook bijna niets anders, in bijna ieder topic waar ik een post van hem lees gaat het over hetzelfde en ik doe het niet zo erg vaak en ALS ik het doe dan zet ik er ook bij dat het geen persoonlijke ervaring is maar hearsay. Dus hij moet misschien een keer stoppen met zeuren of het gezeur houden in off-topic.
Geef me meer dan drie voorbeelden binnen een week tijd en ik geef je gelijk. Zo niet, niet zeuren en weer verder on-topic.
Het wordt gewoon een beetje irritant om steeds dezelfde info tegen te komen van je. Ik neem me bij deze voor me er niet meer aan te ergeren, maar laten we het er op houden dat de manier waarop skabouter een advies gaf wel heeeeeeel erg in jouw stijl was.
Ik heb het ook wel eens voor je opgenomen trouwens, en dat was zelfs in Off Topic :)

weet je wat pas vervelender zou zijn, om iedere keer andere info over hetzelfde van mij te horen :D

maar ik geef toe, ik heb best wel eens hearsay nagepraat op dee verkeerde manier, maar nu let ik er bij mezelf wat meer op.

Mitch
23 oktober 2003, 21:24
Kijk, dat vind ik een toffe opmerking. Als ik nog eens vind dat iemand een suf advies geeft zal ik NOOIT meer refereren aan jou, maar gewoon de persoon in kwestie 'prikkelen' :)

Negative K3 fan
4 januari 2004, 18:36
Kijk, dat vind ik een toffe opmerking. Als ik nog eens vind dat iemand een suf advies geeft zal ik NOOIT meer refereren aan jou, maar gewoon de persoon in kwestie 'prikkelen' :)

ik hou ook van jouw hoor!

heavy-metal-thunder
5 januari 2004, 14:20
Ik heb mij net een Laney LC 30 II aangeschaft. 30 lampenWattjes, clean klinkt ie lekker op overdrive vind ik hem nog veel beter. Goeie keuze?? 't is geen Marshall, noch een Fender of Mesa (hoewel hij qua klank deze richting uitgaat). Wel wel veel goedkoper. En voor mij klinkt hij lekker, de rest moet uit de vingertjes komen. Er bestaat ook nog een 50 watt versie.

Kleine toevoeging : mijn amp werd eerst een beetje gemod zodat ik meer gain heb. Verwar dit niet met distortion!

Droffie
5 januari 2004, 21:50
Hey boyzz and girlzz,

De ander gitarist van onze band wil een nieuw versterker kopen. Aangezien hij een 56K modempje thuis heeft en niet vaak op internet mag, moest ik ff vragen wat voor versterker hij het beste kon kopen?
Het bugdet ligt rond de 600 a 700 euro. Liefst een buizen pre amp, of volledig buizen....enne goede clean en beetje moderne buizen distortion (achtig).. Wat voor combo's zijn er verkrijgbaar met deze eisen?
Zelf had hij een H&K in gedachte, maar die vind ik persoonlijk minder....

K hoor t nog..alvast bedankt!

Herdjie
Hey hij mag mijn JCM900 top voor 500 eurootjes overnemen. Zitten nieuwe JJ/Tesla buizen in...

Soulflyhigh
5 januari 2004, 22:22
aha .. maar himsa en blackdahlia murder zijn zeer moderne metalbands. Van dimmu borgir weet ik dat die tegenwoordig ook engl gebruiken en volgens mij Arch enemy ook op de laatste plaat.

Marc
Arch Enemy idd Engl RB sig. (studio) en Peavey 5150 en 5150 II (live) :zz:

heavy-metal-thunder
7 januari 2004, 08:50
Heb onlangs een Traynor 40 Watt lampenbak getest. 800 euro netto. Made in Canada, Guitar Pick Award gekregen. Goed clean kanaal (wat Fenderachtig, maar over clean weet ik niet veel) , een goed overdrivekanaal en met de bijgeleverde footswitch kan je dit kanaal nog eens boosten zodat ie verschrikkelijk scheurt. Voor de geďnteresseerden : zeker eens testen. Mijn eigenste Laney vind ik ook wel lekker klinken.
Maar ja, als't nie Marshall, Mesa of Vox is ... zal het wel niet goed zijn zeker?????

closure
10 januari 2004, 09:27
laney tfx 3 , line 6 spider II , H & K tour reverb,warp112 , fender dsp 90 Marshall mg 100 dfx , behringer ...

P****Fred
10 januari 2004, 11:19
Maar ja, als't nie Marshall, Mesa of Vox is ... zal het wel niet goed zijn zeker?????

Jawel hoor!!

Engl is ook SUPER!! :-D