PDA

View Full Version : Weekje Gibson Les Paul lenen. :D



belfrink
22 oktober 2003, 10:21
Deze week de beschikking over een Gibson Les Paul Standard.
Ik mag em een weekje lenen van iemand en ik heb er net op het werk al even op gespeeld, en wat speelt dat lekker :D. Het enige nadeel is dat ik em volgende week weer moet teruggeven. :(

Baco
22 oktober 2003, 10:39
Ik kan je maar al te goed geloven! 'k Heb sinds een tijdje ook een Les Paul Standard en het is heel moeilijk om die aan de kant te leggen. Ik vind hem zelfs niet-ingeplugd super klinken :D Ik denk dat dit niet mijn laatste Gibson zal worden :wink:

belfrink
22 oktober 2003, 10:55
Ik kan je maar al te goed geloven! 'k Heb sinds een tijdje ook een Les Paul Standard en het is heel moeilijk om die aan de kant te leggen. Ik vind hem zelfs niet-ingeplugd super klinken :D Ik denk dat dit niet mijn laatste Gibson zal worden :wink:

Inderdaad, als ik ooit het geld ervoor heb zal ik er zeker een kopen.

Het ergste is eigenlijk nog dat deze man 2 jaar lang z`n gitaar op zolder heeft laten verstoffen en er helemaal niks mee heeft gedaan. Dat doet je toch pijn in het hart als je dat hoord. :(

Harry
22 oktober 2003, 14:02
kun je 'm niet per ongeluk kwijtraken? "O sorry, had ik die vorige week al niet teruggegeven"? Of "gitaar? welke gitaar?"

michielv
22 oktober 2003, 14:27
Ik kan je maar al te goed geloven! 'k Heb sinds een tijdje ook een Les Paul Standard en het is heel moeilijk om die aan de kant te leggen. Ik vind hem zelfs niet-ingeplugd super klinken :D Ik denk dat dit niet mijn laatste Gibson zal worden :wink:

Inderdaad, als ik ooit het geld ervoor heb zal ik er zeker een kopen.

Het ergste is eigenlijk nog dat deze man 2 jaar lang z`n gitaar op zolder heeft laten verstoffen en er helemaal niks mee heeft gedaan. Dat doet je toch pijn in het hart als je dat hoord. :(

Misschien kun je hem een leuk bod doen? desnoods op afbetaling? Zo te horen heeftie er toch geen direct belang meer bij...

jaywalker
22 oktober 2003, 15:51
ja precies wat moet hij er mee?

Kan ie er toch veel beter iemand mee gelukkig maken....msichien ziet hij er hem dan nog wel eens op tv :-D

NeeraDJ
22 oktober 2003, 16:52
Ik zou zeggen laat hem zien hoeveel je van het gitaartje houdt, maak het schoon en vertel hem hoe lekker je het vindt spelen en doe er vooral een schepje bovenop. Ik bedoel voor iemand die zo'n gitaar 2 jaar in het stof laat kruipen zou het niet moeilijk zijn om het te verkopen denk ik. Net een klein kind die een leuke puppy wilt ofzo :razz: , daar kun je moeilijk nee tegen zeggen. Je bent minstens bevriend met die gast dus jullie zullen wel wat kunnen regelen lijkt me.

Gibsons zijn idd prachtgitaren althans de meesten, als het je niet lukt moet je er zeker voor sparen. Ik ben dol op de mijne!

Neals
22 oktober 2003, 20:22
afbetaling is een goed idee, moet wel snor zitten met iemand die je hem een week uitleent.

belfrink
22 oktober 2003, 21:46
Tsja, die gast hecht echt totaal geen waarde aan gitaren. De gitaar is gewoon slecht behandelt, niet schoongemaakt, veel aanslag op de hardware etc. om deze dingen kan ik wel janken, vooral als je je dan gaat bedenken waarom HIJ een Gibson in z`n bezit heeft en jij niet. :-(

Harry
22 oktober 2003, 21:53
en heeft ie een idee wat dat ding kan opbrengen? misschien doet hij er makkelijk afstand van?

belfrink
22 oktober 2003, 21:59
Ik heb al voor de "gein" gezegd € 750,- maar daar werd ie nog niet echt enthousiast van volgens mij. Wat mag z`on ding eigenlijk nog opbrengen?

Neals
22 oktober 2003, 22:31
1250 tot 1500 denk ik

cas121
23 oktober 2003, 08:57
zoiets ja afhankelijk van leeftijd en technische staat...

Ik ken net zo iemand, die heeft echt een vette LP custom, (heeft er 7 jaar terug 3000 guldenvoorbetaald trw) kan voor geen hol spelen, en gaat zo slecht om met die gitaar, in al die jaren misschien 5 x snaren gewisseld. en meer dan eens "omdat de snaren op waren" maar effe een G-op de lage E positie gelegd.. grrr wat een fakker, en verkopen ho maar..

















gelukkig heb ikzelf ondertussen ook al 2 gibsons en komt de cusom al een beetje in zicht...

belfrink
23 oktober 2003, 09:33
Hij komt volgens mij uit 1993:

Het serienummer is: 93452323

Weet iemand de exacte gegevens hierbij want ik ben er wel benieuwd naar. :-D

cas121
23 oktober 2003, 09:41
hij is uit december 92, gebouwd vlak na sinterklaas, zo rond de 10e ofzo

anything else?

Dude
23 oktober 2003, 09:56
belfrink biedt gewoon een netjes bedrag van 1100 of 1200 euro vor dat ding man, en koop een goeie fles wijn of krat pils voor die gast...

misschien doet die het wel, ik weet dat ik in ieder geval al niet meer zou kunnen slapen in jou positie

belfrink
23 oktober 2003, 10:14
hij is uit december 92, gebouwd vlak na sinterklaas, zo rond de 10e ofzo

anything else?

Heb je er ook nadere uitleg bij?

Het was toch iets van: YDDDYPPP
Y= jaar
D=dag
P=druknummer en fabriek? :???:

belfrink
23 oktober 2003, 10:18
belfrink biedt gewoon een netjes bedrag van 1100 of 1200 euro vor dat ding man, en koop een goeie fles wijn of krat pils voor die gast...

misschien doet die het wel, ik weet dat ik in ieder geval al niet meer zou kunnen slapen in jou positie

Ja maar damn, € 1200,- schut je niet zo maar effe uit je mouw :-(

Brutus-Lp
4 januari 2004, 21:52
hij is uit december 92, gebouwd vlak na sinterklaas, zo rond de 10e ofzo

anything else?

Heb je er ook nadere uitleg bij?

Het was toch iets van: YDDDYPPP
Y= jaar
D=dag
P=druknummer en fabriek? :???:

DDD is bij jou 345. dat betekent de 345'e dag van een jaar.
dus 31-20=11 waarschijnlijk 11 december in Nashville.
PPP=232 betekent dat ze de 232'e gitaar was die toen is gebouwd.

niels5150
7 januari 2004, 20:50
mijn les paul standard 2002 is te koop. Hij is zwart, en heeft een 60's neck. Heb liever een 50's! dus mochten jullie nog iemand weten. Weet dat er een gitaarmarkt site is, maar goed, ik vraag het toch.

Ik wil morgen misschien naar feedback in rotterdam gaan, om te kijken of ik hem inruil voor een nieuwe standard in een burst kleur met 50's neck. Wat zou ik aan inruil kunnen vragen? dacht zelf aan 1700 euro.

woutB
8 januari 2004, 01:46
:D mag ik misschien een erg domme vraag stellen?
Wat is het verschil tussen een 50's en 60's neck. Is dat de breedte?

Baco
8 januari 2004, 01:52
Yep, de 50's neck is de rondere, dikkere van de 2, de 60's neck is iets platter, iets "sneller". Dat is het, in een notedop :wink:

niels5150
8 januari 2004, 11:01
maar wat zou een goede inruilprijs voor mijn les paul standard ebony 2002 zijn? Hij is puntgaaf. Geen krassen ofzo.

belfrink
8 januari 2004, 11:17
Ik denk dat je dan toch tegen de € 1600,- aan gaat zitten. Lijkt mij een redelijke prijs iig. :D