PDA

View Full Version : Beste Boogie???



Nocki
21 oktober 2003, 22:21
Hoi. waat vinden jullie nou de beste boogie?

ik heb er een aantal gehad en heb nu nog de mark iv en de quad. met wat mesa boxjes met de evm speakers...

persoonlijk vind ik de caliber(studio) series en de nomad's en de fXX series niks. en heb een aantal mark II en III's gehoord waarvan ik ging watertanden. maar als het geen mark is vind ik het zelf eigenlijk al weinig.
eigenlijk vind ik boogie dus niet echt een super merk meer. behalve hun oude amps...

wie is er nog meer die mening toegedaan? en wat zijn nou eens leuke boogie's om nog eens te hebben???

Nocki

Mitch
21 oktober 2003, 22:23
De woogie.

Nocki
21 oktober 2003, 22:38
:-D

Nicci
21 oktober 2003, 23:11
Hoi. waat vinden jullie nou de beste boogie?



je vraagt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat je er een stuk of wat gehad hebt. . . . .
ik heb er 1 gehad. de studio. leuke versterker.

Dirtypool
22 oktober 2003, 00:26
:-D Woogie :-D weet die jeugd onder ons eigenlijk wel wat dat is? Uit de tijd van bakkeliet en naalden :)

Nakkie


Sorry beetje melig

LordRiffenstein
22 oktober 2003, 07:57
Ik heb ooit eens vele boogies getest omdat ik dacht dat dat HET merk was (bleek dus niet HET merk voor mij te zijn) en ik was nogal gecharmeerd van de Heartbreaker. Wordt helaas niet meer gemaakt maar klonk super. Een tremoverb-combo vond ik ook heel goed klinken.

Nocki
22 oktober 2003, 08:13
klopt die heartbreaker was ook geweldig. ik heb daar eens een middag bij piens op zitten spelen en was een heel leuk versterkertje... die vox ac30 trouwens ook. ben nog verliefd...

Nocki

gerrekat
22 oktober 2003, 08:14
Niets voor mij...als ik moest kiezen zou ik de Mk IV or mk IIc+ top kiezen...

maar vind ze nog steeds niet opleven tegn de reputatie die ze hebben, IMO dus een onterechte reoputatie, ondanks dat het goede amps zijn....geen wondermachines!

Nocki
22 oktober 2003, 08:25
tja die mark IIc die stond laatst nog op marktplaats geloof ik... maar was natuurlijk zo verkocht...
de mark amps van mesa zijn heel leuk alleen die gezamelijke toonregeling van de 2 kanalen is niks...
maar goed. geen enkele boogie is zalig makend maar wel helemaal mijn geluidje...

moest gisteren nog een liedje inspelen en was weer helemaal verliefd op mn mark iv... helaas stopte iedereen even om me ta laten weten dat ik best hard stond... jammer hoor...
Nocki

Raffel
22 oktober 2003, 08:46
veel Mark gebruikers waarvan ik t weet (proffessioneel dan) gebruiken ook meerdere marks on stage voor verschillende settings, of ze gebruiken ze alleen in de studio...

Rupke_rocks
22 oktober 2003, 08:48
Hoi

Ik blijf de caliber 50 (en dan die apart in te schakelen EQ) nog steeds erg lekker.

groetje sRupke

LordRiffenstein
22 oktober 2003, 09:30
klopt die heartbreaker was ook geweldig. ik heb daar eens een middag bij piens op zitten spelen en was een heel leuk versterkertje...

LOL, heel toevallig heb ik ook de Heartbreaker bij Piens getest. Dat is 3 jaar geleden voor ik mijn engl kocht, kostte toen +3000 euro voor een combo en daar had ik mijn Engl + 4x12 voor :cool:

Nu vraag ik me af of die Heartbreaker er nog steeds staat...gas gas gas :oops:

Nocki
22 oktober 2003, 09:34
is dan waarschinnlijk de zelfde geweest... het is bij mij ook al een tijdje terug en dat zou in de zelfde periode kunnen zijn... 3 maanden geleden stond tie er nog... maar inderdaad way overpriced...

Nocki

LordRiffenstein
22 oktober 2003, 09:36
3 maanden geleden stond tie er nog... maar inderdaad way overpriced...

Zoals ALLES bij Piens way overpriced is. :evil:

Nocki
22 oktober 2003, 09:40
Ja...klopt Piens is echt duur... snap niet hoe ze het doen... ze ruilen ook niet in enzo...

Wel slim wat ze doen met al die dure gibson's aan de muur. die zijn vast een fortuin waard en staan daar lekker veilig... mocht het ooit fout gaan met giens dan kunnen ze nog een half jaar blijven bestaan vanwege die dure gitaartjes,,,

Nocki

marc_o
23 oktober 2003, 12:13
Ik moet zeggen dat ik nooit zo onder de indruk ben geweest van de mark series en de caliber series, eigenlijk alleen metr de EQ aan kreeg ik er wat aardigs uit, maar het moet gewoon je geluid zijn, er zit een bepaald soort dichtgesmeerd laagmid in wat me niet aanstaat.
De Nomadseries gaan wel, maar dan alleen het clean en lead, de crunch is niet m'n ding.
De single recto combo vind ik weer wel mooi en de dual rectifier class A combo (cremekleurig, ik weet de naam niet meer) die is ook te gek, is niet highgain, maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet altijd.

Thijssie
23 oktober 2003, 15:32
de dual rectifier class A combo (cremekleurig, ik weet de naam niet meer) die is ook te gek, is niet highgain, maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet altijd.

De Maverick!

Das inderdaad een fantastisch apparaat, jammer dat hij zo duur is maar er komt een dag dak dermee op het podium sta :D

marc_o
23 oktober 2003, 16:00
Dat wassum inderdaad, 2e hands valt het best mee, je hebt een 1 en 2 keer 12" scheelt veel in de knip overigens. Zag dit jaar nog een 1 keer 12" maverick staan voor 900 euro, vind ik erg meevallen.

Thijssie
23 oktober 2003, 16:35
Dat wassum inderdaad, 2e hands valt het best mee, je hebt een 1 en 2 keer 12" scheelt veel in de knip overigens. Zag dit jaar nog een 1 keer 12" maverick staan voor 900 euro, vind ik erg meevallen.

Er is ook nog een 4x10" (alnico) versie.

900 euro is inderdaad voor een amp van die klasse niet echt veel, ik heb er bij "mijn dealer" een keer een voor 1350 euro over de toonbank zien gaan.
Maar het zou voor mij een "voor derbij amp" zijn, ben zelf toch eigenlijk marshall-liefhebber, das gewoon "mijn sound" en dan is 900 euro toch best veel geld.

Dirtypool
23 oktober 2003, 17:14
Staat 1 op gitaarmarkt, leuk ding idd

The Thumb
24 oktober 2003, 09:17
heb een maverick 1x12 gehad, vond het echt helemaal niks... dun clean en fuzzy overdrive...

stewartfan
6 januari 2004, 17:35
mesa boogie ROAD KING WOW !!!
die wil ik hebben!!!
maar heb ik geen geld voor K*T

Ibanez RuleZ
8 januari 2004, 15:07
anders heb je ff een bescheiden wens.... ;) overigens vind ik dat ding niet eens ZO super klinken, tenminste, als ik het album van Dream Theater Train of Thought vergelijk met het geluid op 6 degrees of inner turbulence of Scenes from a memory, dan kies ik toch duidelijk de eerste twee. Die zijn opgenomen met een MKIIc+

Harrald