PDA

View Full Version : Fender Highway strat 1



kunk
21 oktober 2003, 22:14
Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd wat jullie van de Highway strat van Fender vinden. Vooral geluid en bespeelbaarheid t.o.v. andere fender uitvoeringen.

Negative K3 fan
21 oktober 2003, 22:36
ik heb hem bespeeld, ik vond het niet echt speciaal, die finish voelt daar en tegen wel lekker speciaal aan.

sash
21 oktober 2003, 22:50
Beetje gehypede mexicaan, USA van mindere onderdelen. Tis maar net hoe je het bekijkt.

Bij mij valt ie in de categorie van 'net niet' gitaren. Zeker vanwege de prijs., want voor die prijs heb je een 2e hands goeie USA.

marc_o
22 oktober 2003, 20:48
Ben ik toch niet helemaal met je eens, ik vind de Highway meer authentiek klinken dan de standaard strats van dit moment, en bovendien een stuk mooier, maar zowel uiterlijk als geluid zijn beide subjectief.

roppie
22 oktober 2003, 20:56
ik heb hem ook een aantal keer geprobeerd, vond het ook een goede gitaar. Zeker mooier dan "echte" amerikanen (die transrode is moooooiiii). Ook een erg goed geluid, niks op aan te merken dus, behalve dat ie uit veel mexicaanse onderdelen bestaat.

oliver538
22 oktober 2003, 22:09
Ik heb een highway, nu een half jaartje ofzo.

Ik vind het echt een supergoede gitaar, echt Fendergeluid, misschien nog wel mooier dan de Standaard USA strat.
Alleen had de USA een iets hogere output, maar de Highway had een meer vintagegeluid.

Qua bespeelbaarheid merkte ik geen verschil tussen de USA en Highway, is volgens mij bijna precies dezelfde hals.

En de finish van zo'n Highway is natuurlijk supermooi! Jemoet alleen wel tegen krasjes ed kunnen, er komen nl. nogal snel putjes in de lak.

Maar, zeker kopen voor dat geld! (Bij feedback nu voor € 699,- geloof ik!)

Experience
22 oktober 2003, 23:31
Heb nu ook sinds half jaartje een Highway.. Vind het een heel lekker gitaartje.. iets minder geciviliseerd dan de huidige USA standard maarja meot je van houden:). De finish is natuurlijk super als je niet van glimmende gitaren houdt:).. De rode vind ik zelf niet zo super.. heb zelf de honey blonde.. Ik vind t mooi gitaartje..zeker voor t geld