PDA

View Full Version : Weet dan niemand iets over JCM 800 Mark II?



Joel1
21 oktober 2003, 21:00
Ik ben er van overtuigd dat: Óf de experts op dit forum mijn vorige topic niet hebben ontdekt, Óf de versterker bestaat gewoon niet!

Here we go again.....
"Ik heb heb ff gebeld voor een Marshall JCM 800 en deze meneer die ik aan de telefoon had zei dat het een 100 watt Mark 2 modded was???
Is dit nou gewoon de 2203??? Want volgens mij is de enige lead series met 100 watt toch een 2203. Maar ik kan me vergissen. Daar ben ik goed in dus..... Ik vind het dus nogal vaag. Kan iemand mij vertellen wat de "Marshall JCM 800 mark 2" nou inhoud? By the way, 650 euri voor zo'n top aan de prijzige kant, nietwaar?

Alle reacties zijn welkom want ik kom er niet uit.

Negative K3 fan
21 oktober 2003, 21:06
nogmaals ik heb wel eens op een marshall MK2 gespeeld, weet neit meer of er ook jcm800 op stond,m maar ik geloof het niet en dat was gewoon een amp zonder master volume die ik niks vond (vanwege het ontbreken van een MV), maar hij klonk helemaal niet slecht, echt marshall he.

shredneck
21 oktober 2003, 21:19
hoi, een jcm800 2203 en 2204 hebben allebei achterop het chassis het opschrift "mk2" wat in ieder geval niets met modden of modded te maken heeft.

modden als in modificeren is niet standaard bij een marshall jcm800, laat je niets wijsmaken op dat gebied.

een 2203 heeft bv GEEN effectloop, 1kanaal, GEEN reverb en natuurlijk de presence/bass/middle/treble/preamp/masterknoppen

Mark 2 is een standaard gegeven, de jcm800 2203 is er ook in een andere (jmp) behuizing, dus die ouderwetse behuizingen.....wellicht heeft het daar wat mee te maken.

650 is aan de forse kant, ik kocht er 2 weken terug 1 voor 500 incl case.

Succes.

Dude
21 oktober 2003, 23:29
550 is volgens mij de max voor een 800 in goeie staat...

Guinness
24 oktober 2003, 09:14
Ik heb een orginele 2203 uit 1981 en daar staat dus op de achterkant inderdaad lead series mk II op. Deze versterker is dus niet gemod en dat zal zolang ik leef niet gebeuren. Op iedere marshall hoort bij het serienummer ook een typeplaatje te staan waar ook het typnummer enzo bij staat. Als dat er niet meer op zit dan vraag je aan de verkoper hoeveel knoppen de top heeft en hoeveel inputs. Dan wwet je eigenlik al genoeg. De 2203 heeft 6 knoppen en een low en 1 high input. Geen reverb geen channels en geen FX loop (heb je eigenlijk ook allemaal niet nodig eerlijk gezegd). 4 grote buizen en 3 kleintjes. Is dit niet zo dan is het een andere of is ie gemod. Het gaat nu even te ver om alle types op te noemen. Dit gaat alleeen even over 2203 / 2204 (deze laatste is hetzelfde alleen heeft de 2 grote biuzen). Voor een gemodde 2203 jcm800 is 650 echt wel te veel. Licht er ook aan hoe makkelijk hijweer in de oude staat is te herstellen zonder dat het chassis is beschadigd enzovoort. Vraag eerst eens om het aantal knoppen enzo en buizen en vt het serienummer.

Guinness
29 april 2004, 14:37
Ik heb een orginele 2203 uit 1981 en daar staat dus op de achterkant inderdaad lead series mk II op. Deze versterker is dus niet gemod en dat zal zolang ik leef niet gebeuren. Op iedere marshall hoort bij het serienummer ook een typeplaatje te staan waar ook het typnummer enzo bij staat. Als dat er niet meer op zit dan vraag je aan de verkoper hoeveel knoppen de top heeft en hoeveel inputs. Dan wwet je eigenlik al genoeg. De 2203 heeft 6 knoppen en een low en 1 high input. Geen reverb geen channels en geen FX loop (heb je eigenlijk ook allemaal niet nodig eerlijk gezegd). 4 grote buizen en 3 kleintjes. Is dit niet zo dan is het een andere of is ie gemod. Het gaat nu even te ver om alle types op te noemen. Dit gaat alleeen even over 2203 / 2204 (deze laatste is hetzelfde alleen heeft de 2 grote biuzen). Voor een gemodde 2203 jcm800 is 650 echt wel te veel. Licht er ook aan hoe makkelijk hijweer in de oude staat is te herstellen zonder dat het chassis is beschadigd enzovoort. Vraag eerst eens om het aantal knoppen enzo en buizen en vt het serienummer.

diengeman
29 april 2004, 14:48
mijn JCM800 4104 50 watt 2*12combo staat te koop voor 440 euro. is het iets voor je? of voor iemand anders?

Nielsje
29 april 2004, 15:00
spammerdespam :)

zijn leuke versterkers trouwens die 4104 kasten ..

@ topic starter:

650 is veeel te veel, hoe ziet ie eruit? (post een fototje ofzo...) wat is er prcies gemod? (wellicht master volume of fx loop?) en dan alsnog inclusief mod zou ik er niet meer dan 475 voor geven ofzo..

tenzij het een of ander geil rood ding is ofzo..of wit :)

josh.vandenberg
29 april 2004, 18:42
die versterkers moet je gewoon uitproberen

beter een superbak voor 600 dan een 13 in een dozijn voor 400. at geld ben je na een maand vergeten,het geluid niet

diengeman
30 april 2004, 10:57
die van mij is trouwens een 2*12 combo. heb je ook geen kosten meer aan een speakerkast. een 1960 speakerkast kost tussen de 350 en 450 euro. dan ben je dus al snel meer dan 850 euro kwijt. een combo is op een aantal punten ideaal. schroef 4 wielen onder een plankje, en je kan je combo zo vervoeren zonder dat het veel ruimte inbeslag neemt. past makkelijk in de auto. en is veel goedkoper.

Nielsje
30 april 2004, 19:03
* anti spam mode *

combo's zijn meestal wel lomper, ook zwaarder.

een 4 x 12 doe je makkelijk met z'n tweeen, een combo doe je meestal alleen. Combo zit je meteen aan twee speakers vast, met 1 4 x 12 kan je alsnog meerdere versterkers nemen.

en zware combo's zouden een hernia kunnen veroorzaken.. en tja.. een 4 x 12 is weer goedkoper dan een operatie

alles is relatief he?:P :razz:

* anti spam mode off *