PDA

View Full Version : PRS custom 24 + Gibson P-94?



Polytheme Pam
21 oktober 2003, 20:24
Eindelijk het is zover!

Na jarenlang gedub heb ik eindelijk besloten besloten om de HB's van mijn PRS te vervangen door een setje SC's. Mijn oog is gevallen op de Gibson P-94, een P-90 vermomd als Humbucker. Het grote voordeel boven de normale SC's is dat er niet in de gitaar "gezaagd" hoeft te worden (zoals met een soapbar) en ook cosmetisch ziet het er goed uit.

Kan iemand mij wat meer vertellen over de P-94? :)

trouwens,

De originele PRS HB's die het loodje gaan leggen zijn trouwens te koop: een HFS (hot, fat screams) en een Vintage Bass. :wink:

Negative K3 fan
21 oktober 2003, 20:38
p90s single coils noemen vind ik soms wat verwarrend, meestal als je single coil zegt denken mensen aan van die iele fender dingen terwijl p90s juist lekker rauw en middig klinken...

maarja, ik heb zelf geen ervaring met die gibson p94, wel met seymour duncans custom p90 en dat is een koel ding, super geschikt voor clean maar voor medium gain classic rock achtige zooi onovertroffen.

Polytheme Pam
21 oktober 2003, 20:58
Op de PRS McCarty-soapbar zitten "specially designed by Seymour-Duncan" P-90's...die heb ik wel eens gehoord en als de P-94's min of meer hetzelfde klinken zit ik gebeiteld! 8-) ...echt een MONSTERSTRATsound!

die pups zijn alleen speciaal "gevoiced" (voor wat het waard is) door SD :roll:

sash
21 oktober 2003, 21:00
p90s single coils noemen vind ik soms wat verwarrend, meestal als je single coil zegt denken mensen aan van die iele fender dingen terwijl p90s juist lekker rauw en middig klinken...



Iele Fender dingen? God wat ben jij toch grappig... :roll:

alhambra
21 oktober 2003, 21:04
p90s single coils noemen vind ik soms wat verwarrend, meestal als je single coil zegt denken mensen aan van die iele fender dingen terwijl p90s juist lekker rauw en middig klinken...



Iele Fender dingen? God wat ben jij toch grappig... :roll: