PDA

View Full Version : Conklin GT7



orah666
21 oktober 2003, 20:15
Iemand ervaring met de Conklin Groove Tools (GT) 7 snarige bas? Rob van der Loo (SunCaged) speelt erop, en ik moet zeggen dat die zeven snaren wel een scala aan mogelijkheden biedt. Ik speel momenteel 6 snarig, en ben erg tevreden over het bereik dat je ermee hebt. Echter zoek ik naar een >6 snarige bas, maar met iets meer eigen karakter, volle sound.. Speel momenteel Ibanez BTB406QM.

The Mule
21 oktober 2003, 23:29
Het enige wat ik kan zeggen is dat Conklin prachtige instrumenten aflevert waar veel bekende bassisten graag mee gezien en gehoord worden, niet in het minst mijn grote idool Francis 'Rocco' Prestia van Tower of Power, die zijn eigen Conklin signaturemodel heeft...

Easy Rider
22 oktober 2003, 11:06
Moet je toch eens even op TalkBass gaan kijken. (www.talkbass.com, letterlijk een wereldsite, komt echt iedereen, van beginnelingen tot professionals, contrabassisten en (hobby)bouwers)
Daar barst het van de gasten met Conklins.
Zoek maar naar de posts (wel eerst registreren) van John Turner, die heeft toch wel zo'n verzameling 7 en 8 snarige Conklins... zelfs een doubleneck!

Het schijnt trouwens wel vaker voor te komen, dat als je eenmaal 6-snarig speelt en daaraan gewend bent toch nog meer wilt! :D
5-snarig heeft niet het zelfde effect, te dicht op een 4-snarige denk ik.
Ik moet ook maar eens een 6 kopen...
Oeh... buikpijn... vast GAS :)

EZ

Lordhar
22 oktober 2003, 12:27
Ik speel zelf ook op een GT7, en zou hem niet meer kunnen missen.
http://www.harrydechering.com/gear_pictures/Conklin_GT7.jpg

Hij speelt erg soepel en het scala aan klanken wat je er uit kan halen
is erg groot.

In hilversum staat er een bij Bassconnection, en mocht je meer info willen dan heb ik ook eventueel het nummer van de nederlandse importeur voor je.

LordHar.

Easy Rider
22 oktober 2003, 14:23
Sorry, off topic, maarreh:

Prachtige bas, LordHar! Hij lijkt wel van marmer, wat een houtkeuze, wat een finish... ik hou normaal gesproken niet van 'high polish' achtige lak, maar voor zoiets maak je toch wel even een uitzondering zeg.

Je staat zeker altijd te grijnzen op het podium, of niet?

EZ

Lordhar
22 oktober 2003, 14:29
Ik schaam me er zeker niet voor nee :-D

Jeremy B.
22 oktober 2003, 14:53
hoe issie gestemd? met een lage F# of een hoge F?

J. :lol:

Lordhar
22 oktober 2003, 15:03
Hoge F. Zelfde als een 6-string met een extra hoge snaar erbij.

LordHar.

Clunk
22 oktober 2003, 18:04
wat een zieke bas :D

Gerben van Nazareth
22 oktober 2003, 18:34
Waarom geen lage F#? Dat is nog veel basser!

Of een hele lage C# en een lage Fis, en dan de hoogste snaar een G

Of leg er allemaal bijna even dikke snaren op en stem ze elk drie kwarttonen hoger, startend bij de lage B. Ken je lache.

zonder gekheid, petje af dat je er op knt spelen Orah! Kijk in mijn signature: de zessnaar gaat er weer uit want de snaren staan te dicht bij elkaar. (?) (!)

Clunk
22 oktober 2003, 21:28
Waarom geen lage F#? Dat is nog veel basser!



ehm, moet je dan niet een gigantisch vette speaker hebben, om die diepte aan te kunnen?

Clunk
22 oktober 2003, 21:31
gerben,. wat speel je nu dan voor bas?

http://idisk.mac.com/martenschulp/Public/webfotos/marten1.jpg

Gerben van Nazareth
23 oktober 2003, 00:34
AAAARGH ! ! !! men heeft mij ontmaskerd!

h'm.

Dat is een Heins. www.heinsguitars.com

Foto is genomen tijdens optreden van bandje waarmee we morgen een plaatje gaan maken. Shameless plug: luister op www.fattime.tk: www.fattime.tk.

Zitten trouwens maar 5 snaren op hoor... En niet eens een lage F#. :-D

Clunk
23 oktober 2003, 13:40
op die fiets :D

expensive!

ToolRulez
23 oktober 2003, 15:41
Hee Lordhar.

Ik ben net als de topicstarter heel erg geïnteresseerd in de GT7. Kan je er iets van zeggen hoe moeilijk het is om naar 7-snaar te gaan? Ik speel nu ruim twee jaar bas, op een 4-snaar, maar ik heb geen enkele moeite met een 5-snaar als ik erop speel.

Dus.. Is het dan te doen denk je?

Lordhar
23 oktober 2003, 17:42
Technisch gezien is het goed te doen. Ik speelde zelf al piano en gitaar, en mijn 1e bas was een goedkope 6-string. (om het uit te proberen).

Het duurde een maand of twee voordat mijn handen gewend waren aan de extra kracht die je nodig hebt. Ik zou nu zelf niet anders meer willen, en ben ook al stilletjes aan het kijken naar een fretless 7-string.

LordHar.