PDA

View Full Version : Ik ga een top kopen ...



@iro
21 oktober 2003, 17:15
Maar welke, ik heb een budget van rond de 500 € (moet ook nog geld hebben voor cab zodus meer kan ik niet uitgeven)

ik was aant twijfelen tussen deze 3 welke zoude jullie nemen ?

Laney
GH50L

of

Marshall
MG100HDFX

of

Marshall
AVT-50H

[/url]

gerrekat
21 oktober 2003, 17:32
De Laney da's een buizenbak...altijd beter dan transiostors..al vind ik de AVT 50 ook niet mis scheurt erg leker...maar de MG zou ik nooit kopen die is HELEMAAL SS (transistor!)

Cheers

Hans

Bins
21 oktober 2003, 17:33
Als ik zo moest kiezen, zou ik de laney nemen, maar dan lul ik niet uit eigen ervaring. Hij is wel buizen, en Marshall-achtig, dat zou voor mij voldoende zijn.

Ik weet wel dat die marshall mg niet zo geweldig klinkt (schel), dan zou je beter voor de avt kunnen gaan. Ik vind die avt combo's wel chill klinken, en dan met een 4x12, dat kan best lekker zijn.

Dus: buizen--> Laney/Transistor --> AVT.

Maar waarom staat de H&K tour reverb top niet in je lijstje, die kost geloof ik ook rond de 500 eurs. Vind ik persoonlijk (ik heb em namelijk :) ) heel lekker klinken. Een marshall-achtige crunch en Mesa -achtige lead.
En een Engl thunder top kan je vor 650 uit duisland krijgen, dat is wel iets boven je budget, maar dat lijkt me ook wel goeie shit.

@iro
21 oktober 2003, 17:40
thanks voor de snelle reply's ja ik ga is zien na h&k en die engl ... nog iemand suggesties :-D

Punkrockerke
21 oktober 2003, 17:45
Zeker de Laney!
Een vriend van me heeft die ook, en man, wat een sound!
Alleen koop je er dan best geen Laney cab bij (ook geen Marshall 1960A/B), want dan klinkt ie nogal schel (als je een Marshall cab wil, neem dan de AV of AX). Hij heeft er een Orange cab bij met Celestion V30 speakers.
Maar die GH50L is dus echt stukken beter dan die Marshall's die je noemt.

@iro
21 oktober 2003, 23:14
ik heb nog een vraagje over die laney die is één kanaals, hoe wordt het dan gedaan met overschakelen van clean naar distortion ?

V!N
21 oktober 2003, 23:25
ik heb nog een vraagje over die laney die is één kanaals, hoe wordt het dan gedaan met overschakelen van clean naar distortion ?

Je gitaarvolume naar beneden draaien voor clean, vol open voor distortion.

Dit kan ook met een pedaal als je niet zo handig hierin bent of je volume op een plaats zit waar je er lastig bij kunt tijdens het spelen.


Ik zou voor mijn gebruik gaan voor de Laney als ik per sé uit die versterkers moest kiezen. Voor wat voor stijl(en) moet je amp geschikt zijn ?

Misschien zit de beste daarvoor wel totaal niet in dat lijstje.

@iro
21 oktober 2003, 23:40
ja ik speel echtzowa alles, ik wil graag een clean ala John Frusciante en een distortion als James Hetfield ok, ik weet het rare combinatie, maar aangezien ik veel chili peppers speel en redelijk veel metallica ...

@iro
22 oktober 2003, 01:53
en wat vinden jullie van de randall rh100x ???

shredneck
22 oktober 2003, 07:10
daar kun je vast wel mee uit de voeten.


redelijk goede prijs kwaliteit verhouding ook.

Punkrockerke
22 oktober 2003, 11:49
ik heb nog een vraagje over die laney die is één kanaals, hoe wordt het dan gedaan met overschakelen van clean naar distortion ?
Het is een éénkanaals-mastervolume-amp met fooswitchable gain...
Moet je maar eens gaan uittesten.

gerrekat
22 oktober 2003, 12:30
Randalls zijn ook heel leuk voor het geld, de goedkopere dan, de duurdere zijn te duur voor wat je krijgt!

@iro
23 oktober 2003, 00:18
zou ik die AVT-50H (uitgang 4 ohm) aan deze cab kunne hangen ?


http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=BG412H&lang=eng

coal
23 oktober 2003, 10:46
Als je er eentje kunt vinden, is een koch KV50 een goed alternatief. Misschien krijg je die ook nog wel voor minder dan 500 euri :) Er zitten drie kanalen op, een dubbele fx loop, speaker damping en nog een hele zooi opties meer....

Jeee
23 oktober 2003, 16:10
Maar welke, ik heb een budget van rond de 500 € (moet ook nog geld hebben voor cab zodus meer kan ik niet uitgeven)

ik was aant twijfelen tussen deze 3 welke zoude jullie nemen ?
Laney GH50L of Marshall MG100HDFX of Marshall AVT-50H...


Dude, die Laney blaast die 2 Marshalls die je noemt gewoon omver!
Ze zijn echt niet te vergelijken...

LordRiffenstein
23 oktober 2003, 17:40
Ik geloof dat hij ondertussen een leuk versterkertje gevonden heeft, nu nog afwachten of het nog te koop is :razz:

@iro
23 oktober 2003, 17:51
:D

iam
23 oktober 2003, 21:00
nu volg ik toch even niet...

@iro
23 oktober 2003, 22:01
kheb gemaild voor een jcm 900 ...

Punt
24 oktober 2003, 00:04
Die Marshall AVT zijn wel veelzijdig. Ik ken de 50 niet maar heb een tijd op de AVT275 gespeeld. Die had 4 kanalen, das wel lekker. Allemaal met eigen volume en gain.

Die AVT50 zal wellicht wat minder mogelijkheden hebben, maar toch meer dan 1 kanaal.

doncker
6 januari 2004, 18:30
Goede keuze om voor jcm te gaan in plaats van solid state te kopen . Ga je nog veel plezier aan hebben.

doncker
6 januari 2004, 18:32
ff off-topic

Hoeveel Belgisch zit er wel niet in deze post :-D

Punkrockerke
6 januari 2004, 22:31
ff off-topic

Hoeveel Belgisch zit er wel niet in deze post :-D

Whahaaaaa! The invasion has begun! :-D

Josdevos
10 januari 2004, 15:18
Een maat van me verkoopt een Flextone Head. Is anders ook wel een goed ding voor weinig geld. Zeker niet te onderschatten en klinkt zeker niet fuzzy zoals de meeste andere flextones door het overschot aan power (tot 300W). En ik vind het een betere amp als een JCM900 hoor, ok tis wel geen buizen maar met de juiste gitaar en slimme instellingen had ik er een erg goeie sound mee. Hij vraagt €400 geloof ik en is van Mechelen. (Ook een Belg dus!)

Punkrockerke
10 januari 2004, 20:27
Hij heeft al lang de Marshall MG 100HDFX gekocht...
Slechte keuze trouwens als je die LANEY GH50L ook kon kopen :-?

BLOK182
10 januari 2004, 22:17
Mmm, Laney moet natuurlijk wel je smaak zijn. Ik was een tijd terug geinteresseerd in een VH100r, toen nooit getest, tot 3 maanden terug ofzo, gatver wat een kloteding :evil:

Josdevos
11 januari 2004, 01:29
Hazo, ok. Maar die Flextone head en combo zijn dus nog steeds te koop.

@iro
11 januari 2004, 02:12
hola, als ge der wa tijd insteekt klinkt die head nog wel cava ... maareuh dees is ma nen tussen stop ze ... kgen nog wel ne jcm 2000 dsl 50 bestellen denk , of mss is na engl's zien ofzo, we zullen wel zien. eerst terug een tele kopen :D

Punkrockerke
11 januari 2004, 13:57
Mmm, Laney moet natuurlijk wel je smaak zijn. Ik was een tijd terug geinteresseerd in een VH100r, toen nooit getest, tot 3 maanden terug ofzo, gatver wat een kloteding :evil:

Getest op een Laney cab? Dan klonk hij waarschijnlijk te schel? Ik weet niet of die VH100r veel verschilt van de GH50L, maar zet hem eens op een cab met Celestion V30's...Klinkt al veel beter dan :wink:

BLOK182
11 januari 2004, 17:32
Hij was met het bijbehorende cab idd ENORM schel, verder kreeg ik er heeeel weinig scheur uit, klonk het geluid totaal niet vet en vond ik het dus maar zeeeeer matig. Het zou kunnen dat het met een v30 cab beter klinkt, maar tot nu, BAH :evil: