PDA

View Full Version : Psssssssst...........



helleke
21 oktober 2003, 16:26
...........ik ga morgen ook stiekum een powerball kopen..... :razz: 8-)

Harry
21 oktober 2003, 16:40
stiekem???? je word in de gaten gehouden gozer!!!!




gefeliciteerd!!! :)

Raffel
21 oktober 2003, 16:43
w00t! HELDEN HELDEN! handjes omhoog voor nog een clan-member :)

Dude
21 oktober 2003, 16:48
engl ?? weet je het zeker, heb net in het THD univalve topic gehoord dat meisjes nat worden van jongens die op een marshall spelen

bart..

helleke
21 oktober 2003, 16:49
Yes yes yes.......thank you, thank you....... :D
Krijg er gratis die Z4 bij en koop binnenkort wel de Z5 ,maar weet iemand of ik m tot die tijd ook met een FC50 van Boss kan aansturen??

helleke
21 oktober 2003, 16:51
engl ?? weet je het zeker, heb net in het THD univalve topic gehoord dat meisjes nat worden van jongens die op een marshall spelen

bart..

Een Marshall had ik al een keer en mn vriendin weet t verschil tussen die twee niet eens en dat wou k graag zo houden.... :D :razz:

slayurrr
21 oktober 2003, 16:54
Nice man!!

Raffel
21 oktober 2003, 16:56
Yes yes yes.......thank you, thank you....... :D
Krijg er gratis die Z4 bij en koop binnenkort wel de Z5 ,maar weet iemand of ik m tot die tijd ook met een FC50 van Boss kan aansturen??

Ik denk dat je met de Z4 beter af bent (als de FC50 overigens werkt - hetgeen ik sterk betwijfel), dan kun je misschien nog een beetje van de extra functionaliteit die de amp heeft switchen. Ik heb binnenkort overigens een Z5 over :)

helleke
21 oktober 2003, 17:00
Yes yes yes.......thank you, thank you....... :D
Krijg er gratis die Z4 bij en koop binnenkort wel de Z5 ,maar weet iemand of ik m tot die tijd ook met een FC50 van Boss kan aansturen??

Ik denk dat je met de Z4 beter af bent (als de FC50 overigens werkt - hetgeen ik sterk betwijfel), dan kun je misschien nog een beetje van de extra functionaliteit die de amp heeft switchen. Ik heb binnenkort overigens een Z5 over :)

Ja maar met die Z4 kan ik natuurlijk alleen maar tussen A en B switchen.Hiermee kan ik m niet ten volste benutten aangezien ik ook cleane partijen speel.
Als je de Z5 verkoopt, mail me dan ff :wink:

Raffel
21 oktober 2003, 18:19
waarschijnlijk doe ik m niet weg totdat iemand zegt dat ie er wel 1 kan gebruiken. Maar ik moet eerst aan de midi-board :)

gerrekat
21 oktober 2003, 19:12
Congrats!

hele lekkere amp veel lekkerder dan welk marshall ook vertel; dat maar tegen je vriendin!

helleke
21 oktober 2003, 19:20
@Gerrekat,
Weet jij misschien of de Powerball ook met andere midi-footswitches werkt of alleen met de Z4,5,7.....?

gerrekat
21 oktober 2003, 21:17
Hij werkt met 2 Z-4's of een Z-5 hij is ook midi aanstuurbaar maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten, maar neem aan dat je iedere standaard midi controller daarvoor kan gebruiken zoals bijv. een behringer Yioeri doet dat ook met zijn SAVAGEs

andy
21 oktober 2003, 22:02
engl ?? weet je het zeker, heb net in het THD univalve topic gehoord dat meisjes nat worden van jongens die op een marshall spelen

bart..

Een Marshall had ik al een keer en mn vriendin weet t verschil tussen die twee niet eens en dat wou k graag zo houden.... :D :razz:

Hehehehe, tip, zet de Powerball aan op stand by en doe alle lichten uit, krijg je een mooi bordeel effect. Misschien wekt dat ook wat fantasien op. :P
Maar Helleke alvast gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb mijn Powerball ook net een paar weken en ik heb er geen spijt van.

hadv
21 oktober 2003, 22:36
helleke

midi is bij engl een feestje apart, download de handleiding maar van hun site

Dude
21 oktober 2003, 23:32
Hehehehe, tip, zet de Powerball aan op stand by en doe alle lichten uit, krijg je een mooi bordeel effect. Misschien wekt dat ook wat fantasien op. :P


ach, daar kan ik niet tegenop.....

zolang ik weet dat de meisjes nat worden van mijn marshall is alles goed... daar hoef ik geen amp voor te hebben die hoogstens de fantasieen opwekt.. :razz:

Thijssie
21 oktober 2003, 23:40
engl ?? weet je het zeker, heb net in het THD univalve topic gehoord dat meisjes nat worden van jongens die op een marshall spelen


Dat is ook zo, maar zoals altijd met het creeren van nattigheid gaat het nog wel om het fingerspitzengefuhl :-D

gerrekat
22 oktober 2003, 08:15
meestal gaat dat creeren van nattigheid vanzelf althans in mijn geval :-D

helleke
22 oktober 2003, 09:10
Hehehehe, tip, zet de Powerball aan op stand by en doe alle lichten uit, krijg je een mooi bordeel effect. Misschien wekt dat ook wat fantasien op. :P
Maar Helleke alvast gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb mijn Powerball ook net een paar weken en ik heb er geen spijt van.

:D Nee joh want als die fantasieen uitkomen ,loop je elke keer met een stijve rond als je iemand op een Powerball ziet spelen :razz:

andy
22 oktober 2003, 10:41
:-D

Maar uuh, heb je de Engl inmiddels al in huis??????

helleke
22 oktober 2003, 12:41
Yep, Net opgehaald! Ff geprobeerd thuis op een 12"speakertje. Geen vergelijk natuurlijk met de 4x 12 die er vanavond aan komt te hangen 8-) Had m ook al hier bij de muziekzaak flink uitgeprobeerd over een Marshallkast maar denk dat tie over mn eigen kast veel beter klinkt.Nou nog ff zien dak de Intellifex erop aan kan sluiten. :roll:

helleke
23 oktober 2003, 15:29
Nou lekker dan! Powerball aangesloten op de 4x12( 8ohm) en spelen maar.Totdat plots............................................. .......niks meer :???:
Ff gewacht.......ja hij doet t weer! .....pompiedompiedom, lekker spelen en............................weer geen geluid :evil: En nou? Alle kabels nagekeken en gecheckt.Gewoon goed dus.Misschien staat tie te hard zeggen mn medemuzikanten :stop: Ja dag.....master staat op 12 uur! Als tie dat niet kan hebben :o
Nou, de verder avond op een valvestate gespeelt.Fijn hoor als je dr een Powerball heb staan :-?
Muziekhuis Vriese hiero vanochtend gebeld en uitgelegd en ze bestelden meteen een nieuwe, maar nog steeds weet ik niet wat er nou eigenlijk aan de hand is?
Iemand een idee??

Anavrin
23 oktober 2003, 15:45
oververhit????

helleke
23 oktober 2003, 15:48
Hmmmmm, dan raakt tie wel snel oververhit wat ik dus betwijfel.T gebeurde al tijdens t eerste nummer :wink:

andy
23 oktober 2003, 15:51
Vreemd, vreemd. Maar wel klote dus, denk je lekker je te kunnen uitleven op je nieuwe amp en dan zoiets. Ik zou je hoofd er niet over breken wat er mis mee is. Ding is gewoon niet goed, fabricage fout dus. Maar er komt een nieuwe aan. Heb je opnieuw iets om je op te verheugen. :wink:

marc_o
23 oktober 2003, 16:36
@Gerrekat,
Weet jij misschien of de Powerball ook met andere midi-footswitches werkt of alleen met de Z4,5,7.....?

Midi kan wel, maar dan moet je eerst weer de midi-interface kopen, je bent goedkoper af met de juiste footswitch. Sluit geen midipedaal aan op de uitgang van de Engl, staat er ook bij als het goed is.

helleke
23 oktober 2003, 20:05
@Gerrekat,
Weet jij misschien of de Powerball ook met andere midi-footswitches werkt of alleen met de Z4,5,7.....?

Midi kan wel, maar dan moet je eerst weer de midi-interface kopen, je bent goedkoper af met de juiste footswitch. Sluit geen midipedaal aan op de uitgang van de Engl, staat er ook bij als het goed is.

Met welke footswitch kan ik dan via midi een Intellifex aansturen en tegelijkertijd een ander kanaal van de Engl?Is dat de Z10 of zo?

marc_o
23 oktober 2003, 20:24
@Gerrekat,
Weet jij misschien of de Powerball ook met andere midi-footswitches werkt of alleen met de Z4,5,7.....?

Midi kan wel, maar dan moet je eerst weer de midi-interface kopen, je bent goedkoper af met de juiste footswitch. Sluit geen midipedaal aan op de uitgang van de Engl, staat er ook bij als het goed is.

Met welke footswitch kan ik dan via midi een Intellifex aansturen en tegelijkertijd een ander kanaal van de Engl?Is dat de Z10 of zo?

Check dat even bij Morris of Lordriffenstein, die werken daarmee, ik gebruik dat niet. De Z-10 is niet voor de powerball gemaakt geloof ik, ze hebben allemaal hun eigen pedaal. de midi-interface moet je apart kopen en dat is geen goedkope grap.

Marc Oblivian
24 oktober 2003, 09:14
Nou lekker dan! Powerball aangesloten op de 4x12( 8ohm) en spelen maar.Totdat plots............................................. .......niks meer :???:

Muziekhuis Vriese hiero vanochtend gebeld en uitgelegd en ze bestelden meteen een nieuwe, maar nog steeds weet ik niet wat er nou eigenlijk aan de hand is?
Iemand een idee??

Ehhmmm....je hebt toch wel de speakerkabel van je top naar het cabinet in de 16 ohm uitgang van je top gestoken (en niet in de 8 ohm uitgang)?
Zal wel, maar voor de zekerheid........
En heb je het knopje aan de achterkant voor effect(loop) wel op dry staan (als je er tenminste geen effect in hebt hangen)?
Lees in ieder geval even de gebruiksaanwijzing door, want daar staat toch een aantal belangrijke dingen in (geloof ook t.av. problemen en de mogelijke oplossing ervan).

Succes


Collega Powerball gebruiker.

LordRiffenstein
24 oktober 2003, 09:19
Met welke footswitch kan ik dan via midi een Intellifex aansturen en tegelijkertijd een ander kanaal van de Engl?Is dat de Z10 of zo?

Je hebt eerst een toestel nodig om de Powerball met midi aan te sturen en dit kan bv met de Z-11 van Engl of andere toestelletjes (vb Nobels MS-8 ). Dan heb je nog een midi-controller nodig om het hele zootje met 1 pedaal te bedienen, midi-controllers zijn er in alle grotes en prijzen, hangt er dus vanaf wat je wil.

helleke
24 oktober 2003, 09:19
Nou lekker dan! Powerball aangesloten op de 4x12( 8ohm) en spelen maar.Totdat plots............................................. .......niks meer :???:

Muziekhuis Vriese hiero vanochtend gebeld en uitgelegd en ze bestelden meteen een nieuwe, maar nog steeds weet ik niet wat er nou eigenlijk aan de hand is?
Iemand een idee??

Ehhmmm....je hebt toch wel de speakerkabel van je top naar het cabinet in de 16 ohm uitgang van je top gestoken (en niet in de 8 ohm uitgang)?
Zal wel, maar voor de zekerheid........

Maak me nou niet aan het schrikken..... :D
Nee, mn kast is zowiezo 8ohm en heb dus ook de 8ohm uitgang van de top gepakt.Moet goed zijn...........toch :wink:

LordRiffenstein
24 oktober 2003, 09:20
Ehhmmm....je hebt toch wel de speakerkabel van je top naar het cabinet in de 16 ohm uitgang van je top gestoken (en niet in de 8 ohm uitgang)?

Euhm??? Hij zegt dat zijn cab 8Ohm is dan moet die speaker-kabel ook in de 8Ohm outgang.

EDIT: ondertussen dus ook al dr Helleke bevestigd

Marc Oblivian
24 oktober 2003, 09:21
Nou lekker dan! Powerball aangesloten op de 4x12( 8ohm) en spelen maar.Totdat plots............................................. .......niks meer :???:

Muziekhuis Vriese hiero vanochtend gebeld en uitgelegd en ze bestelden meteen een nieuwe, maar nog steeds weet ik niet wat er nou eigenlijk aan de hand is?
Iemand een idee??

Ehhmmm....je hebt toch wel de speakerkabel van je top naar het cabinet in de 16 ohm uitgang van je top gestoken (en niet in de 8 ohm uitgang)?
Zal wel, maar voor de zekerheid........

Maak me nou niet aan het schrikken..... :D
Nee, mn kast is zowiezo 8ohm en heb dus ook de 8ohm uitgang van de top gepakt.Moet goed zijn...........toch :wink:

Neeneenee!!!! Hij moet volgens mij dan in de 16 ohm uitgang!!! Kijk effe in de gebruiksaanwijzing!!!
Let me know als je het hebt gevonden aub?

LordRiffenstein
24 oktober 2003, 09:24
Neeneenee!!!! Hij moet volgens mij dan in de 16 ohm uitgang!!! Kijk effe in de gebruiksaanwijzing!!!

WAT????

8 ohm cab is 8 ohm uitgang op de versterker.

Marc, ik begrijp niet goed waarom hij op de 16 ohm zou moeten aansluiten.

helleke
24 oktober 2003, 09:29
Ik heb er een ohm-metertje bijgepakt en ff doorgemeten.De kast geeft dus 8 ohm aan.De aansluitingen van de top zijn : 1x4 of 2x8, 1x8 of 2x 16 en 1x 16. Ik pak dus gewoon de 1 x8 uitgang.Kan niet missen.

Marc Oblivian
24 oktober 2003, 09:29
Shit...excuus...was in de war...heb zelf altijd 16 ohm en ging ervan uit dat dat bij jou hetzellfde moest zijn (nl ook een 4x12)...
Hmmmm....weten we het nog niet :-?
Wel al naar het knopje van de effectloop gekeken?

LordRiffenstein
24 oktober 2003, 09:32
Wel al naar het knopje van de effectloop gekeken?

Als er niets in de loop hangt, maakt dat knopje niet uit. Mijn mix staat altijd op 100% of er nu iets in de loop hangt of niet.

helleke
24 oktober 2003, 09:36
Shit...excuus...was in de war...heb zelf altijd 16 ohm en ging ervan uit dat dat bij jou hetzellfde moest zijn (nl ook een 4x12)...
Hmmmm....weten we het nog niet :-?
Wel al naar het knopje van de effectloop gekeken?

Pffffff..........t sneeuw hier en toch heb ik zweet op mn voorhoofd :D
Ik heb de Intellifex aangesloten via de effectloop en het knopje voluit staan.K vraag me alleen nog af of ik ook de uitgang van de Intellifex voluit moet zetten, want deze werkt dan ook als een volumeknop.

Marc Oblivian
24 oktober 2003, 09:42
Wel al naar het knopje van de effectloop gekeken?

Als er niets in de loop hangt, maakt dat knopje niet uit. Mijn mix staat altijd op 100% of er nu iets in de loop hangt of niet.

Maar in de gebr.aanwijzing staat dat je het knopje (balance) op dry moet laten als er niets in de effectloop hangt (zie onder nr 41 van de gebr.aanwijzing). :???: