PDA

View Full Version : ZR tremolo vraagje



hellogoodbye
21 oktober 2003, 16:05
Toen ik voor het eerst over de ZR tremolo las (een 'opvolger' van een Floy Rose, die op de nieuwe Ibanez S-serie zit), vroeg ik me af waarom ze zeiden dat die ZR vooral goed werkte met vibrato-effects. Kan je er geen divebombs mee doen dan, dacht ik...? Nu vond ik net wat info waardoor ik het opeens snap. Denk ik. Maar ik wilde daar ook graag wat ervaringen/meningen over weten.

Het schijnt dus, blijkt nu, zo te zijn dat je die ZR tremolo kunt afstellen. Als je het ZR mechaniek ten volle gebruikte, zeg maar, zal de gitaar niet ontstemmen als er een snaar breekt en zullen bends ook geen invloed hebben op de toonhoogte van de andere snaren. Heel mooi. Alleen... deze instelling is stugger/stijfer dan een gewone Floyd en dus zal je er niet zo goed heftige whammy bar effects mee kunnen doen!
Als je echt stevige divebombs wilt maken, moet je 'm losser afstellen, en zelfs zo los dat het het een 'gewone' Floyd wordt: dus inclusief problemen met geknapte snaren en detuning bij bends...

Klopt dit? Is er ook een instelling die een beetje in het midden ligt? Kun je sowieso makkelijk switchen tussen die instellingen?

Voor meer info over de ZR hier een link naar een review (omdat er op de Ibanez site BAR weinig over staat...):
http://www.australianmusic.asn.au/mag/check12/IBANEZ_ZR_Double_Locking_Tremolo.html

Die S470 is trouwens nog steeds niet binnen bij Bassconnection... :( Duurt wel erg lang... :(

CHMC
21 oktober 2003, 17:30
Man, ga gewoon naar Dirk Witte in A'dam; goeie winkel, goede service, en een retourtje A'dam is zo gepakt. Of met de auto. Of met de fiets. En dan hangen er ook nog eens 4 s'en, en dan ook nog eens een stel van een wat eerder bouwjaar! Met andere trems en zo...


Anyway, ga naar ibanezrules.com, dan naar Namm2003 update, en dan naar de Trems.

Ik zal het je nogmaal zeggen: Met de ZR kun je MAKKELIJK divebombs doen. Geen enkel probleem. Hij is wel stijver dan bijv. een Edge Pro, maar je kunt er alles mee doen wat je met een normale floyd ook kan.

hellogoodbye
21 oktober 2003, 21:13
Volgens mij ben je straks héél blij als ik eindelijk die S470 heb gekocht... :D 'Eindelijk van die zeikerd af,' hoor ik je denken! ;)

Maar bedankt voor die link! :)

CHMC
21 oktober 2003, 22:09
Nou, ik vind je niet direct een zeikerd, maar je vraagt continu dezelfde vragen, waarop al meerdere malen antwoord is gegeven, en dat kan nou eenmaal op de zenuwen beginnen te werken...!

Maar goed, ik hoop dat t lukt met je S: wel even vertellen hoe je ervaring was. en nog 1 ding: Mijdt alsjeblieft de FOF, want ik heb je ook al meerdere malen verteld dat er finishcracks kunnen ontstaan...