PDA

View Full Version : Rocksound, THD UNIVALVE



ieme
20 oktober 2003, 18:55
Hallo,

Ik zoek een lekkere stack voor een lekkere rocksound. Ik zat bijvoorbeeld aan een THD univalve te denken, ik wil voor top en cab ongeveer 1500 euro uit gaan geven.
Voor mijn cleane geluid wil ik mn vox ac30 gaan gebruiken.

Voor andere opties zit ik te denken aan een:
Mesa dual rectifier (combo via gitaarmarkt €1200)
Koch Multitone 50 watt en 4X12
Engl Richie Blackmore top en 4X12

Andere suggesties?

Dude
20 oktober 2003, 19:05
eeh.... marshall JCM800 ??? eehh........ marshall SLP topje ?? eeuh... marshall in het algemeen ?

ieme
20 oktober 2003, 19:33
hmmmmm marshall...
Zo'n engl blackmore lijkt me wel wat!

Dude
20 oktober 2003, 21:27
marshall is leuker dude.... en beter / sexier / mooier geluid / betrouwbaarder / meer uitstraling / meer rock en roll / engels ipv duits / zwart zwart ipv grijs / stoerder dan die tralie crap voor de speakers

anyway,.... marshall owned engl

V!N
20 oktober 2003, 21:54
Lekkere Rock: Marshall

Gain op 10 en dan niet hoger dan de derde fret ofzo komen met je drop-naarbeneden gitaar: engl

Dude
20 oktober 2003, 22:04
je vergeet, het stampen van powerchordjes + Gain op 10 en dan niet hoger dan de derde fret ofzo komen met je drop-naarbeneden gitaar = engl

Nocki
20 oktober 2003, 22:20
ja ja marshall... dat moet je nemen... geen enkele gitarist onder de 50 neemt je serieus maar gelukkig lopen alle meisjes nat voor je... jaja marshall is it... tenzij je natuurlijk en leuk geluid wil en kwaliteid neemt. dan neem je geen marshall..

die recto's lijken mij niks. maar wij hebben geloof ik een hele vershillende smaak dus moet je maar niet teveel naar me luisteren. recto's klinken naar mij altijd als een gitaar achter een flinke laag ruis die overdrive moet voorstellen. mischien is een leuke vht leuk voor je. of anders een preampje erbij ergens... had je niet wat fx in een rackje zitten??? mischien wel leuk met een ab box. al staat me bij dat we deze discussie al eens gehad hadden... ik weet het niet.

Nocki

Mitch
20 oktober 2003, 22:24
I.p.v. alleen maar mee te delen waar jullie fan van zijn zoude njullie ook eens SERIEUS kunnen reageren. :roll:
Is het nou ineens mode om ENGL af te zeiken ?!?!?!

Ieme, het valt me op dat de door jou genoemde combinaties wel ongeveer binnen hetzelfde budget liggen, maar qua klank en opties totaaaaaaaal verschillen.

THD Univalve: voor puristen en liefhebbers het walhalla. Perfect voor eindtrap-oversturing op realisitsch volume :)
Mesa/Koch?Engl: hebben alledrie gemeen dat ze erg flexibel zijn, meerkanaals, maar alledrie wel erg anders gevoiced.
Mesa en Koch iets mooier clean, Engl mooiste crunch.... allemaal heel erg smaakgevoelig.

Harry
21 oktober 2003, 11:11
een Vox AC30 die flink op z'n donder krijgt is ook niet verkeerd natuurlijk.....

PeArLjAm
21 oktober 2003, 14:46
een Vox AC30 die flink op z'n donder krijgt is ook niet verkeerd natuurlijk.....

zo dat wou ik zeggen.. :o Schroef die ac30 eens flink open en voila, daar heb je echt wel een aardige rocksound mee, zeker met een boostertje ofzo ervoor. Maargoed een wat oudere marshall doet het ook goed vind ik, een jcm800 of iets dergelijks. Eenkanaals maar wel lekker, en je hebt toch al een versterker voor 'clean' als ik het zo hoor :lol:

Dude
21 oktober 2003, 16:17
ja ja marshall... dat moet je nemen... geen enkele gitarist onder de 50 neemt je serieus maar gelukkig lopen alle meisjes nat voor je... jaja marshall is it... tenzij je natuurlijk en leuk geluid wil en kwaliteid neemt. dan neem je geen marshall..
Nocki


geen gitarist neemt je serieus maar wel lopen alle meisjes nat voor je....

waar doe jij het voor in de rock en roll nocki ???? jezus ofzo ?

Mitch
21 oktober 2003, 19:14
Ik meen me te herinneren dat Nocki een reli-rocker was . . . ..
Wijze woorden, Dude :oops:

Dude
21 oktober 2003, 20:18
yez dat meen ik me dus ook te herinneren... rock en roll is satan !

natte meisjes zijn fout, respect van de ouderen DAAR draait het om in het leven

Mitch
21 oktober 2003, 21:42
En ik maar denken dat het een toevalstreffer was van je... :roll:

Dude
21 oktober 2003, 23:27
toevalstreffers bestaan niet dude... jezus heeft alles van te voren uitgestippeld.....

Mitch
21 oktober 2003, 23:59
Jahaaaaa :roll:

Nocki
22 oktober 2003, 08:22
????

Nocki

Dude
22 oktober 2003, 09:34
nou nocki ?? wat vind jij

Nocki
22 oktober 2003, 09:38
Ik speel geen Rock@Roll ik ben gewoon maar muzikant en maak muziek...
En ja ik geloof. Ben ik daarom ook gelijk heilig???

Nocki

Mitch
22 oktober 2003, 10:40
Dude, bewaar het afzeiken voor Off-Topic asjeblief.

Sowieso is het afzeken om iemands geloof wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeerg kinderachtig. En nee, ik been geen christen :razz:

V!N
22 oktober 2003, 20:43
I.p.v. alleen maar mee te delen waar jullie fan van zijn zoude njullie ook eens SERIEUS kunnen reageren. :roll:
Is het nou ineens mode om ENGL af te zeiken ?!?!?!

Jochie toch, doe maar kalm. We zeiken het niet af maar geven aan welke versterker voor welke stijl beter geschikt is.

engl komt dan weer beter tot zijn recht bij


BLUBLUBLUB BLUBLUBLUBLUUUUUUUUU BLUBUBUB

D--0--0--0----0--0--0--3----------0--0--0--
A--0--0--0----0--0--0--3----------0--0--0--
D--0--0--0----0--0--0--3----------0--0--0--

luister maar op http://www.rocksolidamps.com/sounds.php of vraag de engl-bezitters wat zij spelen. engl-kenner bij uitstek, Gerrekat heeft ooit eens een clip gepost van zijn spel op een van z'n engls. Ook dat was precies waar de engl goed in is. Laag en heavy !

Geen 'lekkere rocksound', zoals ieme graag wil. Dat past weer heel goed in het straatje van Marshall.

Dude
22 oktober 2003, 23:43
Dude, bewaar het afzeiken voor Off-Topic asjeblief.

Sowieso is het afzeken om iemands geloof wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeerg kinderachtig. En nee, ik been geen christen :razz:

dat doe ik toch ook niet, ik moest alleen lachen om het feit dat vrouwen nat worden van marshalls en ouwe mannen je dan respecteren

verder respect voor nocki hoor !