PDA

View Full Version : mp3



sebass
10 februari 2002, 17:28
Ik heb net een paar mp3'tjes bij sounds geplaatst. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden kostte namelijk veel werk om die stomme dingen op het internet te krijgen. Het is gewoon geimproviseerd dus niet echt heel boeiend maar ik wil het toch even weten. Vooral de 3de klinkt rommelig wat kan ik daar aan doen??? Ik post dit even hier omdat hier het meest wordt gekeken vandaar. Trouwens de tweede is echt slecht die mag je overslaan.

wacht ik zet hier ook even de link http://www.geocities.com/zabasnl/mp3.htm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-02-10 16:51 ]</font>

sebass
10 februari 2002, 19:48
Hmm de site doet het ook maar wanneer die zin heeft blijkbaar. Maar is het iemand al gelukt om het te luisteren. De eerste is het mooist en de derde het moeilijkst om te spelen maar wel leuk. Ik ben benieuwd naar jullie mening....

Jon
10 februari 2002, 20:39
Ik heb ze net gedownload,dus het werkt!
Ik zou niet weten wat je moet doen om het geluid beter te maken,op zich valt het wel mee op de ruis na.

Pee
10 februari 2002, 20:43
de eerste is wel mooi, maar de derde vind ie niet

jaccoos
10 februari 2002, 21:03
hij doet ut niet

sebass
10 februari 2002, 21:51
Als hij het niet doet moet je het later nog even proberen dan doet hij het meestal wel.

sebass
11 februari 2002, 00:23
Op 2002-02-10 19:39, schreef Jon:
Ik heb ze net gedownload,dus het werkt!
Ik zou niet weten wat je moet doen om het geluid beter te maken,op zich valt het wel mee op de ruis na.



Ja die ruis krijg ik er met het programma echt niet uit best wel balen. Ik probeer hem wel te bewerken met cool edit pro daar kun je vast wel de frequentie van de ruis bepalen en die filteren. Maar ja ik ga toch geen cd verkopen dus op zich maakt het niet uit &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-02-10 23:24 ]</font>

Jon
11 februari 2002, 08:50
Zoals ik zei,ik heb er geen problemen mee,en als dit je eigen werk is,vind ik dat je prima gitaar speelt.
Komplimenten.

sebass
11 februari 2002, 14:24
hehe dank je

voor de mensen waar hij het niet doet: http://www.geocities.com/zabasnl/index.htm dan naar mp3 (dat is ook de enig die werkt haha)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-02-11 13:26 ]</font>

Megalodon
13 februari 2002, 04:17
Ok. De eerste mp3 vond ik wel mooi.

De tweede heb ik niet gedownload omdat je dat zei.

De derde vond ik niet goed. Ik noem dat doelloos je hals rondrennen. Je ging blijkbaar te snel voor jouw kunnen want je verloor steeds aan strakheid en maakte veel foutjes.

Met dit soort snelle metal-dingen win je misschien respect van jonge beginners (vooral tieners), maar gevorderde gitaristen weten wel beter en zijn niet onder de indruk omdat het gewoon weinig meer voorsteld dan een slordige vingeroefening met fouten erin.

Sneller is niet perse beter, zeker niet als het niet strak is.

Volgens mij kun je ook best beter dan dat. Het lijkt er nu gewoon meer op dat je even gauw wat op het net wilde zetten. Dat geldt ook voor die homepage van je :smile:

Zie het niet als persoonlijke aanval (ook al komt dat misschien wel zo over), maar doe er wat mee. Ik had ook niets kunnen zeggen en dan had je waarschijnlijk geen opbouwende kritiek gekregen wat nu wel zo is.

sebass
13 februari 2002, 13:00
Haha Ja klopt ik heb ook wel eens beter gespeeld. Maar ik las de topic van laat je eens horen dus ik dacht ik doe ook mee. Maar het was een heel werk en eigenlijk ben ik met het opnemen maar 5 minuten bezig geweest en de site heb ik even met frontpage in elkaar gezet. Lekker makkelijk toch. Maar hij wilde het niet uploaden dat duurde dus zo lang. Die derde klinkt wat rommelig maar ik denk dat er teveel echo in het effect zat en daardoor nog doorklonk over de andere noten en dan krijg je echt een bagger herrie en dat in combinatie met mijn geweldige opname apparatuur live 5.1 rechtstreeks in de input met een heel mooi ruis programma :wink:

De eerste had ik al een keer opgenomen toen ik er wel tijd voor had. Maar ik dacht ik zet er nog een paar bij. Ik kan ook wel sneller spelen dus dit zou helemaal goed moeten gaan maar elke keer met opnemen gaat er iets fout ik had er alleen nu schijt aan :grin:

Maar ik ben nu ook van plan om op les te gaan. Want beide handen zijn snel genoeg om zulke stukken te spelen maar het klinkt inderdaad niet mooi. Ik doe ook veel synchronisatie oefeningetjes om het ook gelijk te krijgen en met metronoom loopt het wel perfect. Ik moet ook zeggen ik heb dit dus inderdaad een beetje gehaast gemaakt :smile:

nickelwound
13 februari 2002, 15:44
Dat eerste is echt wel goed vind ik! Het derde zou ik eerst eens willen horen met een achtergrondlijn. Anders is het inderdaad een beetje rommelig. niet slecht bedoeld hé. Kan je niet eens zo'n snelle endriedel op het net gooien met achtergrond? ben ik wel nieuwsgierig naar.

sebass
13 februari 2002, 19:41
Ik heb er nu een vierde bij gedaan. Maar nu ik hem net nog een keer gehoord maar ik vind hem niet zo. Weer zo rommelig hoe krijg ik het voor elkaar. Luister maar even. Alle kritiek is welkom, moet je alleen wel zeggen hoe ik het kan verbeteren.

http://www.geocities.com/zabasnl/mp3.htm


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-02-13 18:42 ]</font>

jaccoos
13 februari 2002, 20:44
klinkt heel goed, maar bij de 55 seconden is ie inderdaad iets rommelig. verder valt het nog wel mee

Pee
13 februari 2002, 20:54
echt wel mooi

anoniem
13 februari 2002, 21:48
hier even een alternatieve valentijnskaart:

Sebastiaan, als je dit leest, ik ben al een jaar gek op je!
Veel succes met je gitaarbouwgedoe

Kusjes van mij

p.s. iedereen die dit leest: happy valentine

sebass
14 februari 2002, 12:51
Zozo dank je wel :wink:

Ik denk trouwens dat ik de eerste en vierde wel uitga werken tot een volledig liedje. Bij de eerste moet ik volgens mij niet teveel veranderen en bij de vierde iets aan de melodie en akoestische gitaar op de achtergrond.
Ik mag ze dus lekker weer gaan uitzoeken ik weet niet meer wat ik gespeeld heb, dat is het nadeel van improviseren. Maarja ik weet de scales en de rootnoot nog dus dat zal niet al te moeilijk zijn

nog tips iemand???

sebass
14 februari 2002, 20:55
Oke dan maar een vraag: als je soleert rondom g ionian, welke akoorden naast g zijn dan te gebruiken. Er was toch een regel voor vaste akoorden? en moet de melodie van song 4 worden veranderd?

sebass
16 februari 2002, 20:26
voor de duidelijkheid dat was mijn vriendin die iedereen een happy valentine wenste :grin:

Triple-Dan
16 februari 2002, 21:40
Jaja mensen.......
Hier kun je mp3's downen van de band waar ik in speel.
http://www.mp3.com/triple_7

***Enjoy!!!***

sebass
16 februari 2002, 21:53
goed man! Ook mooie lay out van het cd'tje. Ik vind outbrake trouwens persoonlijk mooier dan the revolutionist en die tik die je steeds hoort in the revolutionist dat is toch geen snare?? of wel?

sebass
17 februari 2002, 13:42
Ik ben er achter waarom mijn site het steeds niet deed. Ze legden hem expres plat om het dataverkeer onder de gigabyte te houden&lt; ze hebben hem nu toch maar verplaatst naar een dataverkeer van 3 gig per maand. Dus jullie hebben hem vaak geluisterd. Relaxt, bedankt allemaal :smile: