PDA

View Full Version : Ik heb weer een paar vreemde ideetjes klaarliggen



Wouter J
20 oktober 2003, 17:30
Okee, ik heb de bodies al gemaakt en binnen nu en een paar weken zal ik ze hebben.

Te weten: mijn Stingray/Rickenbacker bas "StingRick" die de vorm van een rickenbacker bas krijgt maar het element, de electronica en de constructie van een Musicman Stingray bas.

De Strat Paul, deze gitaar krijgt de vorm van een Les paul, in cherry sunburst afgewerkte flamed maple top, maar met de schaal lengte van een strat, een fender non trem brug met through body stringing en Seymour Duncan strat elementen, twee vintage staggered bij de hals en midden en een little 59 in de brug.

de TeleRick. Dit word mijn persoonlijke favoriet, deze jongen krijgt de vorm van een Rickenbacker 400 bas maar met de elementen set up van een telecaster.

als ik ze klaar heb post ik foto's.

john.3001
20 oktober 2003, 17:53
beetje vreemd idd :-?

Soulflyhigh
20 oktober 2003, 18:09
Eeeeeeh mijn vraag is waarom? Vind je het leuk om te doen of is het vanuit cosmetisch oogpunt of vindt je de bestaande modellen simpelweg niet veelzijdig genoeg? :???:

Wouter J
20 oktober 2003, 18:13
Eeeeeeh mijn vraag is waarom? Vind je het leuk om te doen of is het vanuit cosmetisch oogpunt of vindt je de bestaande modellen simpelweg niet veelzijdig genoeg? :???:

Puur voor de lol natuurlijk maar ook omdat ik die ontwerpen zo mooi vindt bovendien is mijn Telepaul een zeer goed klinkende en bespeelbare gitaar geworden.

hadv
20 oktober 2003, 18:29
wouter
gekke ideeen of niet, je moet het maar doen..., waarvoor hulde

wij kunnen slechts in ademloze bewondering smachtend wachten op een paar fotografische en sonografische opnamen :wink:

roppie
20 oktober 2003, 19:23
hey wouter heb je fotootjes van het eindproduct heb 'm alleen half af gezien...

iam
20 oktober 2003, 19:38
idd ben ik ook benieuwd naar :)

Funkblaster
20 oktober 2003, 19:40
misschien wel een beetje vreemde ideeën maar wel origineel, ik ben benieuwd

michielv
21 oktober 2003, 08:53
Okee, ik heb de bodies al gemaakt en binnen nu en een paar weken zal ik ze hebben.

Te weten: mijn Stingray/Rickenbacker bas "StingRick" die de vorm van een rickenbacker bas krijgt maar het element, de electronica en de constructie van een Musicman Stingray bas.

De Strat Paul, deze gitaar krijgt de vorm van een Les paul, in cherry sunburst afgewerkte flamed maple top, maar met de schaal lengte van een strat, een fender non trem brug met through body stringing en Seymour Duncan strat elementen, twee vintage staggered bij de hals en midden en een little 59 in de brug.

de TeleRick. Dit word mijn persoonlijke favoriet, deze jongen krijgt de vorm van een Rickenbacker 400 bas maar met de elementen set up van een telecaster.

als ik ze klaar heb post ik foto's.

Geinig :-)

Wat me trouwens opvalt is dat je veel dingen doet waar ik wel eens aan denk maar niet aan toe kom.. :wink:

Wat voor houtsoorten gebruik je trouwens? Want de vorm maakt het geluid niet, het hout veel meer. Bijvoorbeeld de TeleRick klinkt waarschijnlijk net als een normale tele wanneer je essen voor de body en esdoorn voor de hals gebruikt. Geen idee wat Rickenbacker voor houtsoorten gebruikt??

Ben heel benieuwd naar de foto's!

Wouter J
21 oktober 2003, 23:59
Rickenbackers worden standaard van esdoorn gemaakt (met uitzondering van de Laguna en de atlantis die van Noten hout worden gemaakt) wat hen ook die kenmerkende scherpe toon geeft.

De TeleRick zal ik maken uit een sandwhich constructie; elzen (alder) in het midden met essen (swamp Ash) als voor en achter kant. Op zo'n manier combineer ik de felheid van het essen met de diepte van elzen. Ik heb vandaag in de plug op een Rickenbacker 480 gespeeld en dat gaf me een goede indruk over hoe ik het moet gaan aan pakken, de TeleRick krijgt in ieder geval een dikkere body dan een 480 en ik zet de hals er ook wat dieper in.

Ik ben overigens van plan die 480 te kopen, het is een mooi instrument. De Rick in de Plug is overigens een zwarte.

http://www.gitaarnet.nl/img/magazine/klassiekers/rick1.jpg

Stel je deze jongen voor maar dan met een zwarte slagplaat, een telecaster brug en tele caster elementen en dan krijg je waar ik op uit ben.

roppie
22 oktober 2003, 00:11
maar foto's van de les tele?

Mitch
22 oktober 2003, 00:12
Een Rick met Stingray trekjes kan je volgens mij wel aan onze bassist verkopen, als hij nog geld overhoudt na zijn verhuizing :D
Zijn twee favorieten !

Wouter J
22 oktober 2003, 00:24
maar foto's van de les tele?

Aleen deze. toen hij nog in de bouw was.

http://www.gitaarnet.nl/droomgitaar/gitaarnet/droomgitaren/big/1059606161~tele_paul.jpg

Wouter J
22 oktober 2003, 00:42
Een Rick met Stingray trekjes kan je volgens mij wel aan onze bassist verkopen, als hij nog geld overhoudt na zijn verhuizing :D
Zijn twee favorieten !

Als hij hem wilt hebben nadat ik hem klaar heb, hij gaat hem 1500 Euro kosten en dan is hij goedkoper dan zowel een Rickenbacker als een stingray.

jaywalker
22 oktober 2003, 15:44
is dit nou echt je beroep....gitaren bouwen?

Lijkt me wel ruig werk
Maar niks voor mij omdat ik niet zo'n geduld heb.

michielv
23 oktober 2003, 12:24
Rickenbackers worden standaard van esdoorn gemaakt (met uitzondering van de Laguna en de atlantis die van Noten hout worden gemaakt) wat hen ook die kenmerkende scherpe toon geeft.

De TeleRick zal ik maken uit een sandwhich constructie; elzen (alder) in het midden met essen (swamp Ash) als voor en achter kant. Op zo'n manier combineer ik de felheid van het essen met de diepte van elzen. Ik heb vandaag in de plug op een Rickenbacker 480 gespeeld en dat gaf me een goede indruk over hoe ik het moet gaan aan pakken, de TeleRick krijgt in ieder geval een dikkere body dan een 480 en ik zet de hals er ook wat dieper in.



Zo te horen wordt de gitaar dus niet echt wezenlijk anders dan een normale telecaster?

Binnenkort ga ik dan toch maar een Tele met mahonie body maken (het stuk hout voor de body heb ik al 7 jaar ofzo thuis liggen, is wel mooi uitgedroogd nu ;) ).

Ben benieuwd hoe dat klinkt..

Het schijnt dat Fender vroeger mahonie gebruikt heeft voor sommige series gitaren. In een oude MusicMaker heb ik eens een foto zien staan van een Esquire (dacht ik) met mahonie body... Waanzinnig!