PDA

View Full Version : Hohner L59 of L75?



Electrical Storm
20 oktober 2003, 16:11
Heb laatst in een gitaarblad een recensie gelezen over de Hohner L59, die als beste LP-imitatie naar voren kwam uit 5 merken (Epi, Encore, Aria en nog één)...

Maar nu staat er op marktplaats eem Hohner L75, ook een les paul-copy, en ook sunburst...

Wat is het verschil, en zijn het daadwerkelijk zulke goede gitaren??

Electrical Storm
20 oktober 2003, 16:29
Oei ik zie al wel dat de L75 veel meer negatieve reacties krijgt op Harmony central

Harry
20 oktober 2003, 16:35
hohner heeft een tijdje gitaren van multiplex gemaakt, en die waren niet veel soeps (gek hoor)

Marc Oblivian
20 oktober 2003, 16:49
Over welke prijsklasse hebben we het?

NeeraDJ
20 oktober 2003, 17:02
hohner heeft een tijdje gitaren van multiplex gemaakt, en die waren niet veel soeps (gek hoor)

Daar staan ze om bekend, en daarom zijn ze ook zo goedkoop, weet waar je aan begint, want ze zijn echt niet zo goed als er wordt gedacht.

wietse
20 oktober 2003, 18:22
ik heb een multiplex flying v van hohner ,en behalve de erg dikke body is er niks mis mee.
maar mischien heb ik wel een goede getroffen.

michielv
21 oktober 2003, 08:44
De hohners van pakweg 15 jaar geleden waren best tof. Qua elementen kon het beter maar het klonk allemaal best behoorlijk. Niet vergeleken met een Gibson of Fender natuurlijk, maar voor de 250 gulden die die dingen toen kostten waren het leuke LP kopien.

larkingandy
22 oktober 2010, 17:41
Best redelijke gitaar heb deze ook in mijn bezit doet zeker niet onder voor een epiphone. vindt de hohner alleen mooier omdat deze lekker vintage is. volgens mijn eind jaren 70 begin 80 gemaakt . de prijs die ik er toen voor neer heb gelegd is geloof ik 625 gulden dus iets van 300 euro nu.

vulvasonic
22 oktober 2010, 17:46
Mensen verwarren een Hohner vaak met de kwalitatief veel betere Schprutzenschwanzänicher.

Fisherman
22 oktober 2010, 17:46
De L59 is zeker beter!
Ik heb er ooit eentje in handen gehad en -onversterkt helaas- een riedeltje op gespeeld. Afwerking is prima, verder een uitstekend in de hand liggende gitaar. Ik weet er eentje in mint-condition te koop, die moet minstens 650 euro opbrengen....redelijk aan de prijs dus.

Of ie ook de "beste" LP kopie is, dat vind ik een gewaagde uitspraak.
Merken als Tokai, Greco, Burny, Orville etc staan i.m.o. nog een stapje hoger.

Fisherman
22 oktober 2010, 17:46
Mensen verwarren een Hohner vaak met de kwalitatief veel betere Schprutzenschwanzänicher.

:seriousf::seriousf::seriousf:
Man man man, wat heb jij gerookt vandaag?? :seriousf:

wietse
22 oktober 2010, 17:52
Best redelijke gitaar heb deze ook in mijn bezit doet zeker niet onder voor een epiphone. vindt de hohner alleen mooier omdat deze lekker vintage is. volgens mijn eind jaren 70 begin 80 gemaakt . de prijs die ik er toen voor neer heb gelegd is geloof ik 625 gulden dus iets van 300 euro nu.

gefeliciteerd met de bump van de maand, dit topic is al 7 jaar dood!!

telecastermaster
22 oktober 2010, 17:56
Heb laatst in een gitaarblad een recensie gelezen over de Hohner L59, die als beste LP-imitatie naar voren kwam uit 5 merken (Epi, Encore, Aria en nog één)...



Stond die recentie toevallig n een Engels gitaarblad van ca. 15 jaar geleden?
Of in een recent blad?

larkingandy
22 oktober 2010, 17:56
gefeliciteerd met de bump van de maand, dit topic is al 7 jaar dood!!

nu leeft hij weer haha nee zag het net ook:)

Kakihara
22 oktober 2010, 18:18
Stond die recentie toevallig n een Engels gitaarblad van ca. 15 jaar geleden?
Of in een recent blad?

Moest ik ook aan denken :D Die Encore kwam er als slechtste uit.
De andere was een Gordon Smith Graduate als ik mij niet vergis :)