PDA

View Full Version : Vraagje voor techneuten aangaande USA pedalen met netsnoer



Speeddemon
20 oktober 2003, 13:03
Hey, is het mogelijk om een USA pedaal met netsnoer (zoals bijvoorbeeld zo'n MXR Flanger of Dod delay) om te bouwen naar dat ie 220V accepteert via een gewoon Europees netsnoer?
Of moet er dan zoveel op de print veranderd worden omdat ie standaard op 110V werkt?

Dirk_Hendrik
20 oktober 2003, 13:40
Bij dit soort pedalen is er inderdaad een grote kans dat er een trafo voor 110 volt inzit die vevangen moet worden door een 220v exemplaar. Als je het zelf kunt is zo,n ingreep best te betalen. Als je het moet laten doen gaat het denk ik wel wat pleuro's kosten.

Speeddemon
20 oktober 2003, 13:48
wat zou het kosten als JIJ het voor mij deed?

Oh, en ander vraagje, hoeveel zou het kosten als jij m'n Dod 250 zou modden (en dat ik de onderdelen aanlever)? true bypass, ledje erin, 4 germanium diodes ipv de 2 silicium die er nu inzitten, en nog wat pull-down resistors om het ploppen tegen te gaan bij schakelen. En evt. nog wat condensatoren vervangen om de sound iets vetter te maken.
Heb schema's en uitleg al (van Bruce Bennett gekregen, Amerikaanse modder/pedalbuilder).

Dirk_Hendrik
20 oktober 2003, 15:29
Vraag dat maar via E-mail :wink:

urezna
20 oktober 2003, 16:20
er is tegenwoordig steeds meer apparatuur dat zowel op 230V als 110V werkt, zonder enige aanpassing. maar dan zal dat wel vermeld moeten zijn op het apparaat zelf. Op het typeplaatje, waar ook het serienummer vaak staat.
daar zou je dus ook even naar kunnen kijken?

Dirk_Hendrik
20 oktober 2003, 22:44
Klopt. Dat is jammergenoeg meestal geen appartuur met een trafovoeding maar met een schakelende voeding. En die gebruik je nou net liever niet voor audiotoepassingen.