PDA

View Full Version : kramer striker 300 st



jules
20 oktober 2003, 12:15
ik wil mischien die striker usa 300st kopen. Hij zou in amerika gemaakt zijn is dit zo? ik dacht dat de strikers alleen overseas gemaakt werden
hier een fotootje (alleen is die wat ik heb gezien rood metaliek) volgens de adverteerder is het een usa is dit iets ?


http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/kramer_striker300st.jpg

Brat
20 oktober 2003, 12:28
Mooi gitaartje wmb. Bij mijn weten zijn strikers alleen in Japan gemaakt. Kijk anders eens op kramer fan sites (KramerKrazy of zoiets). Ze waren bij kramer indertijd zo link om bij de japanse kramers gewoon een made in the usa hals plaatje er op te zetten. Dus trap daar niet in. Ik zou 'm vooral effe wegen. Is tie redelijk zwaar dan zit het meestal wel goed. Ik heb er zelf ook een die superlicht en gelamineerd is, dus de toon is niet om over naar huis te schrijven. Ik zou d'r in ieder geval niet te veel (lees: heel weinig) voor betalen. Die dingen zijn regelmatig voor iets meer dan honderd euro te krijgen. Heb er zelf toen indertijd 150 piek voor betaald. Dus nogmaals, zoek het even op een van de kramer sites na, maar ik ben er wel bijna zeker van dat Strikers in Japan werden gemaakt. Ze hebben trouwens wel een verschrikkelijk fijne hals. :-D

michielv
20 oktober 2003, 12:28
Volgens mij zijn de strikers inderdaad overseas gitaren. BYW: de strikers hebben gewoon multiplex bodies dus ik zou er niet al te idioot veel voor betalen.

Als je hem voor weinig kunt krijgen: goede (alder) body erbij kopen en alles overzetten, heb je bijna al een baretta ;)

jules
20 oktober 2003, 13:24
tja die jongen vraagt er 300 euro voor. niet doen dus ?

fred dons
20 oktober 2003, 14:22
de japanse kramers werden door esp gemaakt dus je hebt voor
weinig een ESP
niet geheel duidelijk te zien (en ook niet zeker of het echt is) maar er zit
een sticker van Seymour duncan op de brug pup, verder lijkt mij de trem een OFR of een schaller (zaten op de japanners) wat natuurlijk de beste floyds zijn

jules
20 oktober 2003, 14:28
ja op de foto's die ik heb gekregen van de gitaar in het rood zit niet meer zon sticker verder ziet hij er wel goed uit. die floyd is niet floating he?
maar ja 300 euro voor 70 euro meer hen ik zon nieuwe kramer die ook uit japan of zo komthttp://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/100003695.jpg

michielv
20 oktober 2003, 15:01
Op zich ziet het er allemaal erg mooi uit, maar ik zou goed kijken naar het materiaal van bijvoorbeeld de body. Ik denk wel dat de oude Kramers een stuk beter zijn dan de nieuwe, zeker wanneer die uit de ESP fabriek komen.

Zoals Brat ook al zegt: niet teveel voor betalen en je hebt een hele goede gitaar :)

jules
20 oktober 2003, 15:02
tja wat zal ik doen dan 300 euro of zou dat toch echt te veel zijn ?
moeilijk hoor

jules
20 oktober 2003, 15:57
hode komeen jullie er eigenlijk bei dat die nieuwe kramers van multiplex zijn. op de site staat dat ze een alder body hebben ?

hadv
20 oktober 2003, 18:39
alder kun je ook multiplexen

Maiden Michiel
20 oktober 2003, 19:24
ja op de foto's die ik heb gekregen van de gitaar in het rood zit niet meer zon sticker verder ziet hij er wel goed uit. die floyd is niet floating he?
maar ja 300 euro voor 70 euro meer hen ik zon nieuwe kramer die ook uit japan of zo komthttp://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/100003695.jpg

Hehe! Eindelijk een Kramer met 24 frets!

jules
20 oktober 2003, 19:55
tja ik vind deze toch wel erug mooi hoor. maar die ouwe striker is wel lekker eighties. wat raden jullie mij aan ?

jules
20 oktober 2003, 20:01
dit zijn de specs van de kramer (solid alder body)

Solid Alder Body, 24 Jumbo Fret Maple Fretboard, Eliptical Maple Neck, Gotoh Tuners, Floyd Rose Trem, Flamed Maple Top, Body is Tummy Cut (It has a slight arch to it), duncan/kramer designed quad/dual rail pickups, Tabacco Burst Finish.

Fiets
20 oktober 2003, 22:24
Ik heb zo het gevoel dat er netpune usa op de plaat(je) van de hals staat maar, deze zijn dachte ik wel overseas gemaakt. Maar toch zou ik voor dat ding gaan dat je op de eerste foto (http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/kramer_striker300st.jpg). Die oude zijn denk ik kwalitatief gezien iets beter, ik kan het je niet met zekerheid zeggen maar. Het kan ze zijn dat het niet klopt

http://www.vintagekramer.com kijk hier maar eens goed rond

Grt Wiebren

Brat
21 oktober 2003, 00:52
Om welk model gaat het nu precies, die van het eerste of het tweede plaatje? De tweede ziet er weinig japans uit (dat slaat eigenlijk nergens op, ik bedoel ook meer duurder) Als het een oude striker is zou ik er maximaal 100 euro voor geven. De nieuwe zijn nieuw 100 euro :D Maar dat heeft eigenlijk niets met Kramer meer te maken. Ik geloof dat ze zich daar langzaam bewust worden dat ze oude namen gebruiken voor andere modellen. Anyway, ik heb mijn striker gestript en die was zo multi als plex maar zijn kan. En dan hou je het probleem (net als met mijn fender overigens) dat, wat voor een humbucker je er ook in stopt het nooit echt wat wordt. Het is ook logisch hout moet trillen en al die laagjes helpen elke trilling om zeep. Eigenlijk zou elke gitaar fabrikant die multiplex gebruikt aangeklaagd moeten worden, maar dat is mijn mening :roll:

michielv
21 oktober 2003, 08:35
Op zich is er wat voor multiplex te zeggen: het is goedkoop, stabiel, makkelijk te verwerken. Alleen klinkt het dus voor geen meter dus niet geschikt voor instrumenten. Wel voor het maken van boekenplanken enzo :wink:

BTW: de reden dat multiplex niet klinkt heeft niet zo zeer met de vele laagjes te maken maar met het feit dat de lagen met de houtnerven haaks op elkaar liggen. Hierdoor wordt multiplex ontzettend stabiel maar hou je ook alle trilling tegen.

jules
21 oktober 2003, 09:09
nou dat van die elementen is niet helemaal waar hoor. ik heb eens een seymour duncan invader in een multiplax cyclone gitaartje gezet en die klonk in een keer super hoor

Fiets
21 oktober 2003, 16:51
Ik heb nog wat gezocht ik heb aan info. Ik ben echt voor de oude op het eerste plaatje, Die volgens mij kwalitatief veel hogerlicht. Nog maal weet dit niet helaal zeker.

Hier zijn de specs van de st300 uit de oude serie als ik dat zo goed heb
ttp://www.vintagekramer.com/forcat/88strike5.jpg

En hier de prijzen van de oude striker op di foto dus nogmaals als ik het allemaal goed het :)
http://www.vintagekramer.com/price/price87c.jpg