PDA

View Full Version : geluid valt weg



masimo
10 februari 2002, 15:06
Ik heb een fender montreux gitaarversterker. Sinds kort valt het geluid weg. Soms doet ie het dan weer even en daarna valt het weer weg. Weet iemand waar dit aan kan liggen (misschien de buizen)?

anoniem
14 februari 2002, 17:25
Mijn geluid viel onlangs ook alsmaar weg.Het was als het ware een sluipend proces. Steeds vaker en steeds langer, tot ik op het laatst helemaal geen geluid meer had. Ik dacht in eerste instantie dat het ook aan mijn versterker lag. Het probleem bleek echter bij mijn gitaar te liggen. De potmeter van mijn volumeknop was namelijk kapot Door een tweede gitaar uit te proberen kwam ik achter dit euvel.Wellicht ook in jouw geval het proberen waard.

SteavisSmokin
14 februari 2002, 17:54
Check eerst je gitaar zoals al gezegd werd en gebruik ook een snoer dat goed is. Waarschijnlijk is het een los contact of wat vuil in een potmeter. laat even weten hoe het gaat met een andere gitaar en een ander snoer, dan helpen we je daarna wel weer verder mocht dat niet helpen.
Steven

masimo
15 februari 2002, 00:29
Bedankt voor jullie advies.
Het ligt niet aan de gitaar (want ik heb het met meerdere gitaren). Ook diverse (nieuwe) snoeren geprobeerd. Maar ik ben er achter gekomen dat het echt aan de versterker ligt want je hoort echt niets meer, zelfs geen lichte ruis o.i.d.
Als het geluid is weggevallen en je zet alles op tien wil er nog wat geluid uitkomen. Wat overigens niet echt prettig is als het geluid (tijdelijk) weer even terugkomt.

Slowhand41
15 februari 2002, 10:11
Hoi,

Zou een buizenprobleem kunnen zijn, check even de website van Feedback, de afdeling gitaren, daar onderaan staat een item: brandende buizenvragen, hier wordt beschreven hoe je eenvoudig kunt testen of je buizen nog goed zijn.

Greetz Hans