PDA

View Full Version : Conquest tube amps... weer wat nieuws?



renier
20 oktober 2003, 10:34
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2566295496&category=10171


heb geen flauw idee of dit wat is, maar is er toevallig al iemand die daar in de buurt woont langsgeweest om eens te kijken wat het voorstelt?..

een class a buizenbak voor nog geen 500 euro is niet te duur....

heavy-metal-thunder
20 oktober 2003, 11:31
Ik heb contact gehad met de zaakvoerder (zie ook www.bobsmusicstore.com ). De versterker is een full tube, maar meer geschikt voor jazz/blues tot en met oversturing à la AC/DC. Voor ruiger moet je een extra pedaaltje gebruiken. Hij zou een warme overstuurde sound geven... Dit is wel wat ik zoek.
Ik woon er niet zo ver af en ga hem wellicht eind deze week testen. En hou ge gitaarnet'ers op de hoogte.

Rupke_rocks
20 oktober 2003, 15:44
Hoi Allemaal,

na 1 november ga ik ism Bob's music store deze amp verkopen in nederland. Wij hebben de no bullshit mentaliteit en verkopen geen idolen amps (als je begrijpt wat ik bedoel). ik speel zelf over de conquest 50 watt top met 4 x 12" cabinet er onder. Ik ben zeer tevreden over het cleane kanaal ook op hoge volume. het overstuurd kanaal is inderdaad meer een crunch kanaal. ik zet er zelf oftewel een calr martin voor of mijn me-50 (daarmee haal ik alle sounds er uit). Je moet hem gewoon uitproberen om je te laten overtuigen zo is het mij ook vergaan.

voor het wat steviere werk hebben we een 100 watt mosfet. die is ook wel lekker aaleen klintk die wat blikkeriger is ook transistor.


Groetjes Rob

-robbert-
20 oktober 2003, 16:26
Cool man!

ik heb ze wel eens bij Key in St. Niklaas zien staan, en d8 dat het 1 of ander B merk was, maar het zijn dus blijkbaar handgemaakte versterkers! Voor zo'n prijs....... fjieuw ben wel geinteresseerd!!

@rupke_rocks: hoeveel gaat "the head" in nederland ongeveer kosten?

Rupke_rocks
20 oktober 2003, 16:34
HOi

Bob en ik zijn maanden bezig geweest om die conquest versterkers naar onze zin te krijgen. voor ons is het cleane kanaal het belnagrijkste omdat die de basis van je geluid bepaalt. Het zijn dus ge-customized conquestversterkers. Bob en ik zijn in belgie en Nederland de enige die ze te koop aan mogen bieden.

De prijzen zullen niet veel verschillen van die van Bob. wel iets duurder ik denk aan reiskosten voor mij van den bosch naar antwerpen. dus de reiskosten (of tijd, want tijd is ook geld zeggen ze) die je zelf ook kwijt zou zijn als je naar antwerpen zou moeten

na 1 november gaat mijn site de lucht in. Dan kun je daar rustig kijken wat ik allemaal heb.

Groetjes Rob

-robbert-
20 oktober 2003, 16:51
Oke cool

heavy-metal-thunder
21 oktober 2003, 11:49
Ik ben ook zeer geïnteresseerd (heb met Bob reeds gemaild). Heb echter 1 vraag waarom zit er geen stevigere oversturing?? Is dit om de prijs te drukken, of om de "basisklank" lekker te houden? Voor mijn gebruik zal ie meestal volstaan, maar scheuren zit er zonder pedaaltje niet in (en ik wil ook wel eens pure hardrock spelen en ik haat "pedallekes"). Ik vrees echter, naar marketing toe, dat dit een handicap gaat worden. Misschien een gratis pedaaltje erbij voor de (Belgische) bezoekers van gitaarnet???

Ik ga hem wellicht binnenkort testen en ga mijn bevindingen hier neerpennen.

Harry
21 oktober 2003, 12:03
toe maar, een gratis pedaal erbij..... en Nederlanders hebben de naam zuinig te zijn?

Die versterker is waarschijnlijk ontworpen om een bepaald geluid te kunnen maken, en een ander geluid haal je er dan niet uit. Een deathmetal-gitarist zal met mijn Bedrock ook niks kunnen, maar een jazz/rock/blues/rockabilly/country/punk/ska/funk/pop/classic rock-gitarist kwijlt bij het geluid ervan. Wellicht geldt dat ook voor deze amp?

svokke
21 oktober 2003, 16:26
Zelf heb ik ook een wat oudere conquest tube 65, is niet meer origineel. ik heb hem tweedehands gekocht. Tenzij ik ooit nog het originele schema krijg ga ik er iets anders in bouwen, want nu is het een verschrikkelijk onding. Bijna geen mid te bespeuren. Ik heb al naar conquest gemaild, schema krijg ik niet (wat ik wel kan begrijpen), maar ik kan hem daar wel laten terug brengen in originele staat. Ik heb niet veel zin om er transportkosten+vermaak voor te geven.
De opbouw vanbinnen was volledig PTP en inderdaad weinig ruis op het cleane kanaal. Van de bevestiging van de voedingscapaciteiten was ik wel minder te spreken. Gewoon drie capaciteiten met 2 plastic strapjes tegen chassis gezet. Dit houdt inderdaad een paar jaar, maar na een aantal jaar verlaagt de spanning in die strapjes vanzelf en zullen de capaciteiten los komen te zitten. :-(
Constructie van de kast/chassis was in orde.

-robbert-
21 oktober 2003, 17:08
He svokke je hebt een PM

Negative K3 fan
21 oktober 2003, 17:43
is dit niet zoiets als fab amps?

svokke
21 oktober 2003, 20:26
conquest website: http://www.eaitc.be/default.asp?id=4&mnu=4

V!N
21 oktober 2003, 20:54
HOi

Bob en ik zijn maanden bezig geweest om die conquest versterkers naar onze zin te krijgen.

Groetjes Rob

BOB & ROB :)

Rupke_rocks
22 oktober 2003, 08:45
Hallo allemaal,

ik wil even laten weten dat de oude conquest versterkes niet te vergelijken zijn met de conquest die BOB en ROB :-D ik nu aanbieden. De reden dat het overstuurd kanaal geen scheurkanaal is, komt mede omdat we een buisje tekort komen in het ontwerp (kostenplaatje ivm met ontwerp). Er is dus gekozen voor een crunch kanaal. Zelf vind ik dat ideaal omdat je dan zelf kan bepalen wat voor overstuurd kanaal je wilt en daar ook nog mee kan wisselen van tijd tot tijs mbv een pedaaltje.

vanaf 1 november kun je ze bij mij in den bsoch - waalwijk uit komen proberen. j ekunt he took nu al doen in Antwerpen bij Bob.

Als je alles wilt zien wat we aanbieden dan kom naar de muziekbeurs op 29 en 30 november in Rosmalen.

groetjes Rob

V!N
22 oktober 2003, 19:07
De reden dat het overstuurd kanaal geen scheurkanaal is, komt mede omdat we een buisje tekort komen in het ontwerp (kostenplaatje ivm met ontwerp).

Maar je hebt nu vijf 12AX7's en twee EL34's !?!? :-?

Rupke_rocks
23 oktober 2003, 09:14
Hoi

het klopt dat er 5 x 12AX7 and 2 x EL34 Tubes inzitten. Waarom Lexi (de customizer) nog 1 buisje te kort komt weet ik ook niet. ik weet wel dat er maar zeer weinig buizen versterkers zijn en zeker in deze prijsklasse (als die er al is) die op hoog volume zo clean blijven. dat zal wel met de verdeling van de buizen te maken hebben.

groetjes Rob