PDA

View Full Version : Epi Les Paul...slechte productieseries?



benhus
19 oktober 2003, 20:27
Ik heb weleens gehoord dat Epiphone weleens slechtere productieseries heeft dan normaal....met als gevolg dat een Epi Les Paul slechter klinkt ofzo dan een Epi uit een serie van de normale Epi-kwaliteit.

Weten jullie hier iets meer van? Zo ja...uit welke periodes komen die slechte series? Zijn de Epi LP's van 2003 uit een goede serie?

SiNiSTRaL
19 oktober 2003, 20:56
volgens mij gebruiken ze sinds 2002 echte tuners (zie grover) op veel modellen, dus na 2002 blijven ze iig gestemd ;)

Carpe Diem
19 oktober 2003, 22:38
volgens mij gebruiken ze sinds 2002 echte tuners (zie grover) op veel modellen, dus na 2002 blijven ze iig gestemd ;)

die van mijn heeft nog van die old school tuners en bleef altijd gestemd.

het enige nadeel is dat ze afbreken. en die groene van Epi zijn waar ik ze gekocht heb 19 euro per stuk. dus ik vragen wat een setje van 6 grovers kosten. die waren 70 euro. dus als je die koopt ben je goedkoper uit. maar zoveel geld had ik destijds niet dus ik maar weer zo'n epi kutding kopen omdat er toch een optreden aankwam maar ik voelde me zo in mijn aars genaaid. niet normaal.

maar ze blijven wel gestemd :D

cas121
19 oktober 2003, 22:46
je hebt eerder slechte exemplaren ertussen dan hele slechte series, daartegenover zit dat er ook weleens een hele goeie tussen zit. Je moet er gewoon veel uitproberen, het liefst telkens minstens 4 naast elkaar. Andere tuners zijn een aanrader, geen must..
Let vooral op loszittende frets, of dat er een fret niet diep genoeg in zit.

maar slechte series? niet echt dus.


hey ik heb pas een complete nieuwe set van die epi tuners verkocht voor 25. En zelf weer een nieuwe set originele klusons gevonden voor 22,50 :)

Wilson
19 oktober 2003, 22:49
ik geloof dat die van tegenwoordig wel beter zijn dan vroeger: dwz betere tuners en ook andere (ik neem aan betere) pickups....

ieme
20 oktober 2003, 08:02
die allereerste series schijnen ook wel goed te zijn

benhus
20 oktober 2003, 10:58
Heb je in de productieserie(s) van 2003 ook nog veel verschillen, of is dit miniem? Ik kan namelijk een Epi LP Standard kopen uit 2003 maar het is een beetje moeilijk om te testen enzo.

MegaDrive
20 oktober 2003, 13:19
Probleem bij Epi is dat ze geen a-class hout gebruiken, waardoor de kwaliteit van het hout erg wisselend is en gitaren die na elkaar van de band rollen nogal in kwaliteit kunnen verschillen. In de zaak waar ik mijn Epi kocht heb ik drie exemplaren van de gitaar die ik zocht naast elkaar kunnen testen en ben er met de beste vandoor gegaan. Eén er van was ronduit slecht.