PDA

View Full Version : Proco Rat vs Proco Rat 2



Toaster
19 oktober 2003, 15:30
Wat is nou precies het verschil in geluid en kun je dus met de Proco Rat 2 de eerste "nadoen". Ik snap het ff niet zo goed als ik alle reviews lees

PeArLjAm
19 oktober 2003, 15:51
de 1e heeft een filter knop ipv een toonknop, en gaan voor een hele hoop geld... (vooral in de usa) Hij 'schijnt'' beter te klinken maar ik heb geen idee verder, de rat2 heb ik gehad en vind ik wel cool 8)

MarshallSG
19 oktober 2003, 15:53
Vreemd ik heb recentelijk een Rat 2 gekocht en die heeft een filter knop geen tone knop.

PeArLjAm
19 oktober 2003, 16:25
Vreemd ik heb recentelijk een Rat 2 gekocht en die heeft een filter knop geen tone knop.

ja dat klopt. De rat2 heeft een filterknop, de 1e uitvoering heeft een tone knop, die zijn erg gewilt en wordt flink voor betaald. Maar dat zei ik toch ook in mijn post :???: :oops:

Toaster
19 oktober 2003, 16:28
Wat zijn dan ongeveer de prijzen voor die dingen tweedehands??

De proco Rat 2 kun je al voor 89 nieuw kopen bij Feedback

PeArLjAm
19 oktober 2003, 16:35
Wat zijn dan ongeveer de prijzen voor die dingen tweedehands??

De proco Rat 2 kun je al voor 89 nieuw kopen bij Feedback

50-60 is een mooie prijs.. Ze zijn onverwoestbaar dus opzich maakt het niet uit wat voor 1 je koopt, als je er een uit de eerste serie kunt kopen voor een mooie prijs moet je dat zeker doen, die hebben een betere op-amp en schijnen NOG beter te klinken dan de rat2 :cool: succes!

MarshallSG
19 oktober 2003, 16:46
Vreemd ik heb recentelijk een Rat 2 gekocht en die heeft een filter knop geen tone knop.

ja dat klopt. De rat2 heeft een filterknop, de 1e uitvoering heeft een tone knop, die zijn erg gewilt en wordt flink voor betaald. Maar dat zei ik toch ook in mijn post :???: :oops:

Ah ik zie het. Ik heb het verkeerd gelezen Ik dacht dat je met 'de eerste' de eerste rat bedoelde. (En dat de tweede Rat 2 was) Sorry. :oops:

PeArLjAm
20 oktober 2003, 16:24
nevermind :wink:

Phyrexian
21 oktober 2003, 09:23
89 euro nieuw???? djeezes
why the hell wordt een RAT II hier dan overal verkocht voor minstens 115 euro.

Ik verkoop de mijne trouwens...

Toaster
21 oktober 2003, 15:15
Hoe klinkt zo'n Rat (1 en 2) als je de distortie knop VOl open zet???

Nog mooi? Ik heb er eentje geprobeerd (rat 2) en die ging over zijn nek (in a bad way)

PeArLjAm
21 oktober 2003, 15:37
Hoe klinkt zo'n Rat (1 en 2) als je de distortie knop VOl open zet???

Nog mooi? Ik heb er eentje geprobeerd (rat 2) en die ging over zijn nek (in a bad way)

nee ik vind hem persoonlijk niet meer mooi klinken. Veeeels te veel distortion in een verkeerd opzicht, klinkt heel erg fuzzy met veels te veel bass en je geluid word een soort 'chaos'. Ruist ook erg dan. Ik vind hem zelf het mooist klinken met de distortion tussen 10 en 2a3 uur.

Toaster
21 oktober 2003, 15:40
Ja als je hem vol open zet lijkt het net of er een octaver aan gezet wordt ofzo (speelde over een telcaster)

Maar inderdaad de level of distortion tussen 10 en 2/3 uur is wel erg mooi.

Met zo'n tele ga je dan van Keit Richards naar Lenny Krevitz.

Phyrexian
21 oktober 2003, 16:06
Rat met distortion volledig open klinkt idd OVERverzadigd. Je verliest klaarheid en articulatie. Ik heb me ook laten vertellen dat RAT's het beste resultaat geven op buizenamps waar de clean is ingesteld op een licht randje. (?)