PDA

View Full Version : Gear v.d. bassist v. Intwine



Toaster
19 oktober 2003, 15:26
De bassist van mijn bandje zit erover te denken om zijn ergodyne de deur uit te doen en wil daarvoor terug: het geluid van de bassist van intwine...

Weten jullie misschien welke gitaar en versterker hij gebruikt??

Groeten Niels

Gerben van Nazareth
19 oktober 2003, 19:20
Geen idee. Maar ik zal me ziek lachen als dat een Ergodyne blijkt te zijn.

REPEAT:

je sound zit voor een groot deel in de vingers. Apparatuur helpt daar hooguit een handje bij

basswasp
19 oktober 2003, 19:42
http://www.intwine.nl/pics/1.jpg

Zoals dit eruit ziet, zit een goede sound in je portomonnaie :D

Gerben van Nazareth
19 oktober 2003, 20:00
Is dat degene die je bedoelt? Ziet eruit als een Kubicki Factor.

Ruud
19 oktober 2003, 20:59
Hmm, heb ze laasts live gezien.. goeie band, veel beter dan ik verwacht had, vind dat bekende nummer namelijk beetje standaardshit.. maar ga die CD wel eens scoren.. en die bassist, die speelt goed hoor.. niet overdreven showerig ofzo, .. maar goede stijl en gave loopjes.. maarja, gear... is me iets te lang geleden om dat nog te weten.. .. wast geen hartke ofzo???

Bastijn
19 oktober 2003, 21:00
of een steinberger

Bastijn
19 oktober 2003, 21:00
er is een site waar veel muzikanten met hun gear op staan, en misschien staat het ook wel op de site van intwine

sickpunk
19 oktober 2003, 21:07
versterker is inderdaad hartke(zie ik op een foto) bass wee ik nie hor.....

Wouter J
19 oktober 2003, 21:25
versterker is inderdaad hartke(zie ik op een foto) bass wee ik nie hor.....

Het is een vijfsnarige Steinberger XQ series bas. het witte logo van Steinberger is net onder het hals element te zien.

http://www.gibson.com/products/steinberger/instruments/images/XQ-25.jpg

deze foto komt van de Steinberger website, de stand van de knoppen klopt precies.

Jeremy B.
19 oktober 2003, 21:36
Ik heb 2 jaar bij de Intwinetjes in de klas gezeten op de Rock Academie. Die bassist gebruikt een SWR750 amp. en een Avalon pre-amp. Daaronder de 2x15" van SWR speakerkast en die bas is een Steinberger met een grafieten hals.

yours truly,
J. :lol:

Laus
19 oktober 2003, 22:02
das niet mis...

Clunk
19 oktober 2003, 22:21
versterker is inderdaad hartke(zie ik op een foto) bass wee ik nie hor.....

lijkt meer op een mesa boogie, maar denk dat die van de gitarist is ;)

Clunk
19 oktober 2003, 22:24
versterker is inderdaad hartke(zie ik op een foto) bass wee ik nie hor.....

Het is een vijfsnarige Steinberger XQ series bas. het witte logo van Steinberger is net onder het hals element te zien.

http://www.gibson.com/products/steinberger/instruments/images/XQ-25.jpg

deze foto komt van de Steinberger website, de stand van de knoppen klopt precies.


dan mag ie dus nog ff doorsparen :D :D :D

Clunk
19 oktober 2003, 22:26
Geen idee. Maar ik zal me ziek lachen als dat een Ergodyne blijkt te zijn.

REPEAT:

je sound zit voor een groot deel in de vingers. Apparatuur helpt daar hooguit een handje bij

Een handje?
hallo... er zit ook nog wel ff een verschil in een p-bas en een musicman..

komop, dat is een sound ;)

Gerben van Nazareth
20 oktober 2003, 10:24
Ja tuurlijk zit er verschil in die instrumenten. Alleen, als je denkt dat je als meneer InTwinebassist kan klinken door een Steinberger te kopen, heb je het mis. Het is interessant om te weten waar hij op speelt en als je ook zo'n bas koopt is het een beginnetje, maar je zult er niet dezelfde sound uithalen. En Clunk op een P of Clunk op een MM klinkt... precies: als Clunk op een P en Clunk op een MM. Niet als Clunk die ineens klinkt als Jamerson of Flea.

Jeremy B.
20 oktober 2003, 11:29
jezus, wat ben jij een betwetertje zeg Gerben... ben je vroeger veel gepest op school?

J. :o

De Teng
20 oktober 2003, 11:39
Yo Chill ff Dames!

Ik vind dat Gerben groot gelijk heeft. Meer algemeen gezegd is dat het gewoon gaat om het loopje wat je speelt, dan hoe je precies klinkt over bepaalde (al dan niet dure) apparatuur. Zou je dezelfde nummers spelen op een P of een MM, een J of zelfs een Rick, dan hoor je toch jezelf door dat ietwat gekleurde geluid heen. Je gear kleurt het totaal een beetje, maar de basis zit bij jezelf, in je vingers dus.

Neem zelfs bassisten van bands als Weather Report: Alfonso Johnson.... hij speelt echt super (Jaja... kop hem maar in: Pastorius natuurlijk ook) en hij gebruikt bij het ene nummer een Chapman Stick en een ander gewoon een J-type, halselement alleen open met plectrum. Tlaking about differences huh? Maar het blijft overduidelijk Alfonso!

Zo iets duidelijker?

Gerben van Nazareth
20 oktober 2003, 12:00
Beter een betwetertje dan een meelopertje. En je weet dat de meelopertjes meestal de jongetjes zijn die op school andere jongetjes pesten.

VROEMMMMMMM zei de kettingzaag en weg was de krokodil

:-D

basswasp
20 oktober 2003, 12:06
Je klinkt natuurlijk niet als iemand anders wanneer je op andere gear speelt, maar dat is wat anders dan dat er geen verschil zit tussen verschillende bassen.

Pastorius valt door notenkeus best te imiteren op een gefrette bas en Flea-style kan ook uit een Jazz komen. Waar ik wel moeite mee heb, is het imiteren van Flea op een P-bass met een doffe Bob Marley-sound ;)

De Teng
20 oktober 2003, 13:15
Offeh.... die kutsound van Clarke met een Miller rig.

bassopotmus
20 oktober 2003, 15:25
Je klinkt natuurlijk niet als iemand anders wanneer je op andere gear speelt, maar dat is wat anders dan dat er geen verschil zit tussen verschillende bassen.

Pastorius valt door notenkeus best te imiteren op een gefrette bas en Flea-style kan ook uit een Jazz komen. Waar ik wel moeite mee heb, is het imiteren van Flea op een P-bass met een doffe Bob Marley-sound ;)
En het grappige is dat dat uit een Jazz kwam, dus zie je maar hoe de vingers kunnen werken.
Maar gear is heel belangrijk, naar mijn mening, mijn sound is echt VEEL beter dan op mijn Ibi gsr200 en 15watt amp, maar das een ander uiterste.

Ook denk ik dat bij veel bassen gewoon een bepaalde versterker hoord, zon vintage Ptje over zon Ampeg, das wel geil. En de moderne rock sound komt toch wel uit een SWR, om maar een richting te geven

De Teng
20 oktober 2003, 15:32
Het blijkt toch maar weer dat meningen verschillen. Ik vind SWR dus erg geschikt voor funk, maar rock is meer voor een Ampeg als je het mij vraagt.

Toaster
20 oktober 2003, 15:35
He jongens bedankt voor de info!

Met de vingers van onze bassist is niks mis hoor ;) Persoonlijk vind ik die ergodyne wel lekker spelen maar ja ik ben gitarist dus dat is niet echt een referentie. Onze bassist zit er ook aan een jazz bass te denken.

Daar heb ik ook ooit wel eens over gespeeld (eentje uit de jaren 70) maar daar kon ik veel minder mee als met die Ibanez.

Met de ska muziek die we nu maken speelt onze bassist voornamelijk snelle pompende basloopjes. Vraag mezelf of of dat op een jazzbass lukt maar goed.

Nogmaals bedankt.

Laus
20 oktober 2003, 16:03
dat gaat ongetwijfeld nogal lukken

Toaster
20 oktober 2003, 16:22
Klopt het dat je die basgitaren alleen maar via Music Yo kan bestellen?? De XQ staat er natuurlijk niet bij.

En zoooo duur zijn ze ook niet ??

Anavrin
20 oktober 2003, 16:48
versterker is inderdaad hartke(zie ik op een foto) bass wee ik nie hor.....

lijkt meer op een mesa boogie, maar denk dat die van de gitarist is ;)
yep, is nl de Triple X van Mesa Boogie (zoals ik het zie iig)

basswasp
20 oktober 2003, 20:08
Je klinkt natuurlijk niet als iemand anders wanneer je op andere gear speelt, maar dat is wat anders dan dat er geen verschil zit tussen verschillende bassen.

Pastorius valt door notenkeus best te imiteren op een gefrette bas en Flea-style kan ook uit een Jazz komen. Waar ik wel moeite mee heb, is het imiteren van Flea op een P-bass met een doffe Bob Marley-sound ;)
En het grappige is dat dat uit een Jazz kwam, dus zie je maar hoe de vingers kunnen werken.
Met Flea-stijl bedoel ik wel het oude octaaf slap en pop werk, uit het MusicMan StingRay tijdperk, zeg maar. Dat was niet die oranje jazz waarmee hij nu te zien is.

Toaster
20 oktober 2003, 20:43
Klopt het dat je die basgitaren alleen maar via Music Yo kan bestellen?? De XQ staat er natuurlijk niet bij.

En zoooo duur zijn ze ook niet ??

:???:

All Dirt
20 oktober 2003, 20:55
Met Flea-stijl bedoel ik wel het oude octaaf slap en pop werk, uit het MusicMan StingRay tijdperk, zeg maar. Dat was niet die oranje jazz waarmee hij nu te zien is.

Klopt want die oranje Jazz is gewoon in zijn handen gedrukt door de klipmaker net als die jazzmaster van John.

Flea had overigens al wel een cream-kleurige Jazz en john een rode jazzmaster.

Wat vinden jullie eigenlijk van die Flea-bass van modulus?

Ik vind hem vet goed klinken maar ik denk dat je meer aan een
Stingray hebt want die hebben geen carbonfiber neck.

Clunk
20 oktober 2003, 21:50
dat vind ik juist gaaf aan die modulus...
die klinkt veel groffer, knorrerig.. weet ik veel. eigenlijk anders, feller, maar dan op een andere manier :)

vaag he?

maar ok, een stingray is eigenlijk ook best beperkt
toch als ik zal moeten kiezen, zal ik toch nog even een nachtje moeten slapen, en dan denk ik dat ik toch wel voor de stingray ga, omdat die wat minder extreem is kwa geluid, ik bedoel, al moet je een rustig nummer inspelen, dan heb je daar ook nog wat aan :)

erik j.
20 oktober 2003, 22:44
ik sta er niet van te kijken dat de bassist van intwine een Avalon preamp heeft gebruikt. geweldig spul.
hiermee krik je voor studio opnames de sound enorm mee op, ongeacht welke bas je erop inprikt. enorm strak en geil ding !

maar naar mijn mening komt zijn sound NIET uit de Steinberger-bass.
en ook niet uit de SWR versterking... deze zal alleen in live situaties gebruikt worden lijkt mij.

en de vingertjes zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk.....

luister voor de lol eens naar de nieuwe cd van Blof.... (omarm). deze is ook opgenomen met een Avalon preamp, met een fender j/p bass en musicman. ook een heel erg lekkere sound.

:-D

Jeremy B.
20 oktober 2003, 23:15
Hij zei tegen mij dat 'ie die Avalon pre-amp gebruikt, omdat die Steinberger door z'n grafieten hals dat warme soundje mist. hij gebruikt 't zowel live, als in de studio.

J. :D

Laus
21 oktober 2003, 00:45
Ken dat merk helemaal niet.

lijkt interessant zo.

basbeest
22 oktober 2003, 12:06
Om even terug te komen op het musicman verhaal. Heb een tijd geleden voor het eerst om een musicman gespeeld en ik vond het echt zwaar tegen vallen. Een enorm beperkte bas. Hoe je er ook aan draait je krijgt er altijd op een of andere manier dezelfde sound uit. Ik ben zelf best een liefhebber van de flea sound maar verder kon ik er niet zoveel mee. Een jazzbas is wat dat betreft veel gevarieerder in sound.

De Teng
22 oktober 2003, 12:24
Helemaal mee eens. Een MM pickup met een Jazz in de hals maakt het feest echter wel compleet!

Clunk
22 oktober 2003, 18:09
cker weten!

heb op zon warwick corvette jazman gespeeld,

dat is echt een feest!
wat heb ik met een plezier erop gespeeld.

alleen jammer dat ie zo prijzig was...









ik zit nog steeds te twisten wat me volgende aankoop word:
een jazz of warwick :( hmmz

erik j.
23 oktober 2003, 20:54
helemaal eens met de mening over musicman....
daarom heb ik ook gekozen voor een lakland 55-02 (MM/J).

maar.... het ging mij even over de sound met de Avalon ertussen.
de sound van de MM blijft eenzijdig, maar wel erg lekker !

ToolRulez
8 januari 2004, 21:35
Nog even over die bassist van Intwine,

Ik zag hem laatst op tv met een werkelijk meesterlijke Elrick Singlecut. Zag er toch wat anders uit dan die Steinberger (niks tegen steinies natuurlijk maar toch :))

emielow
8 januari 2004, 22:11
dat heeft meer met kunnen spelen te maken, als je de juiste shit hebt staan, heb je echt wel een vet geluid

The Mule
9 januari 2004, 15:16
Nog even over die bassist van Intwine,

Ik zag hem laatst op tv met een werkelijk meesterlijke Elrick Singlecut. Zag er toch wat anders uit dan die Steinberger (niks tegen steinies natuurlijk maar toch :))



Krek diezelfde bas had ik willen gaan kopen, bleek hij inderdaad net weg te zijn gekocht door die Intwiner... :cry:

(maar misschien komt er binnenkort nog eentje 'met mijn naam erop' naar NL :) )

http://www.bassmatters.nl/imgass/elrick5.gif

buuck
9 januari 2004, 16:06
lijkt wel een beetje op een fodera, fodera, waar ik zelf ook erg fan van bent :)

basssssplayer
10 januari 2004, 00:33
jazeker ehehe.. wat een ding... En met z'n Aguilar stack maakt 'ie helemaal de blitzzz!

J 8-)

Chris Wolstenholme
10 januari 2004, 10:53
bah leluk

:o

bassopotmus
10 januari 2004, 15:42
Jup die gast heeft wel een dikke sound, kijk steedfs vaker naar live dingetjes van Intwine, just for the bass!