PDA

View Full Version : Stereo-input Chorus



Polytheme Pam
19 oktober 2003, 13:40
Ik heb een probleem:


mijn set-up,

Flanger--->Chorus--->Delay--->Stereo eindtrap

zowel de Flanger als de Chorus hebben een stereo output maar een mono input, de Delay is wel volledig stereo.

ik wil ze allebei stereo dus mijn vraag is:


- bestaan er choruspedalen met zowel een stereo in- en output?

- bestaat er een A/B-switch waarbij je kan schakelen tussen 2 in- en outputs?

- andere optie? (geen multi-FX!!)


alvast bedankt...

Robbert
19 oktober 2003, 17:04
bestaan er choruspedalen met zowel een stereo in- en output?

Voor zover ik weet niet. Iedergeval geen stompbox pedalen in de Ibanez/Boss reeks. Misschien dat een ander ervaring heeft?

Ik denk overigens dat ieder willekeurig 19" effect wel stereo inputs heeft, maar daar heb je niks aan..

bestaat er een A/B-switch waarbij je kan schakelen tussen 2 in- en outputs?

Wederom, voor zover ik weet niet. Met een normale schakelaar niet te maken, maar (;)) met een relais wel mogelijk. Ik ga er tenminste van uit de er relais zijn met acht schakelingen (2x stereo in, 4x uit).

andere optie? (geen multi-FX!!)

Toch wel multi fx?

De Teng
20 oktober 2003, 11:56
Omdat je mono gitaar signaal een kleine faseverschuiving krijgt wordt het stereo door zo'n pedaal. Input in stereo zal wel niet zo snel lukken. Of je moet een stereo gitaar hebben, maar die zijn er niet zoveel. Volgens mij, als je je flanger aanzet, door de chorus met zijn mono input, deelt ie het signaal weer stereo... maar dat zal dan wel niet een mooi resultaat hebben, anders zou je het niet vragen. Ben ik ff blij dat ik een pedaal heb (stombox) met een flanger en een chorus :D EBS Unichorus nl.

Polytheme Pam
20 oktober 2003, 16:23
Ik heb idd. overwogen om 1 van de combipedalen aan te schaffen maar hoewel er vaak wat neerbuigend wordt gedaan over Boss-pedalen vind ik de BF-3 Flanger 1 van de allerbeste zoniet de beste, dus vandaar...

maar die EBS Unichorus, dat is toch een bas mod-pedaaltje? :???:

Mitch
20 oktober 2003, 22:37
Klinkt niet raar op gitaar :)

dml
21 oktober 2003, 21:52
Er bestaat weldegelijk een choruspedaal met stereo uit EN stereo in!!!
Namelijk de Boss CE20 Chorus Ensemble twin pedal.
Deze heb ik ook, samen met de Boss DD20, in de volgende setup:
Powertone II FX send > Yamaha GE100 eq > DD 20 >> CE20 >> Powertone II FX return en Powertone I FX return.
>> = stereo
De GE100 gebruik ik voor solovolume-boost.

Dit werkt perfect!!!