PDA

View Full Version : Waar hotrails plaatsen.



Fatality
19 oktober 2003, 11:51
Ik was van plan om SD Hotrail(s) in mijn stratje te zetten. Ik was van plan er iig een in de brugpositie te drukken, zodat ik er wat krachtiger muziek mee kan spelen. Maar heeft het ook nut als ik er ook een in de nekpositie doe aangezien ik hier alleen mee 'soleer'(voor zover je daar bij mij over kunt spreken), wat zal het verschil dàn zijn tov de single-coil die ik nu heb.

Anders Destium
19 oktober 2003, 11:55
Je geluid is met humbuckers voller. Vrij vertaald betekent dat, dat het allemaal wat warmer klinkt. Bij een strat heb je het gevaar dat je de knauw in het geluid wat verliest. Als je met distortion speelt heb je met humbuckers een vettere sound, niet dat iele wat veel single coils laten horen...

renier
19 oktober 2003, 12:01
zou hem alleen bij de brug plaatsen. bij de nek denk ik dat je een heel dof geluid zal krijgen, en dat je absoluut het strat-karakter verliest..

renier
19 oktober 2003, 12:02
zou hem alleen bij de brug plaatsen. bij de nek denk ik dat je een heel dof geluid zal krijgen, en dat je absoluut het strat-karakter verliest..

Dude
19 oktober 2003, 12:05
ik heb ook een hotrails in mn 79er strat gezet en een woord GEIL !

gebruik de brug en midden pickup niet eens meer... hotrails heeft als je de volume knop wat terug draait al een hele volle tone... erg geil en SUPER gainy voor solo's

roppie
19 oktober 2003, 12:15
ik zou hem in de brug zetten, omdat (in mijn geval) de brugpickup veel te iel klinkt en ik dus alleen m'n neckpu gebruik, die klinkt wel enorm lekker. En als je 'm alleen in je neck zet heb je nog steeds last van dat iele brugpu'tje. Gelijk nog een vraagje: is een hotrails ook lekker voor clean?

Ibanez RuleZ
19 oktober 2003, 12:20
ik kan ook nergens ontdekken dat je die speciale strattoon wilt houden. zo ja, dan zou ik m alleen in de brug zetten. Als je wat heavyer muziek wilt spelen zou je dan bijvoorbeeld ipv de enkelspoeler in je neck een lil screaming demon kunnen zetten. die is echt een mix tussen een enkelspoels element en een humbucker (geen ruis, output stuk hoger dan een enkelspoeler, maar hij heeft wel een behoorlijk deel van de transparantie daarvan). dan blijft je strat veel meer strat en dat icm hotrails: moet gewoon goed zijn!.

en anders gewoon die hotrails ook in de neck: ik heb al vaak zat gehoord dat dat een mooi zingend geluid geeft bij leadsounds.

harrald

Negative K3 fan
19 oktober 2003, 12:34
in ieder geval in de brug positie en als je geld overhoudt ook in de nek, maar je kunt bij mij thuis het vershcil wel horen, tussen mn agile met een SD 59 en de strat met een strattige single coil. Ze doen allebei hun eigen ding.

Ibanez RuleZ
19 oktober 2003, 15:22
was ie al achter lennart, dat ze beiden hun eigenn ding doen ;) anders had ie het nooit er over gehad, denk je niet?

Negative K3 fan
19 oktober 2003, 19:00
jaaa???

Fatality
19 oktober 2003, 20:35
jaaa???

Jaaa?

Tuurlijk fag.
Ik denk dat ik hem alleen in de brug druk. Als ik ooit nog meer ballen in de nek wil hebben bekijk ik het dan wel weer.
Het geluid van de nekpu bevalt me eigenlijk wel.