PDA

View Full Version : coole wah



skabouter
18 oktober 2003, 23:57
kent iemand deze?

http://onstage4.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/firebawl.gif

ik weet tot nu toe alleen dat feedback hem heeft/kan leveren. ik ga binnenkort eens testen. kent iemand dit ding al ? goed ?

ik vind hem waanzinnig om te zien, hij is niet duur, en lijkt ook een freq knop te hebben. tja, het lijkt wel een goede koop misschien.

of niet ?

Robbert
19 oktober 2003, 00:16
Bij Snarling Dogs moet ik altijd denken aan Wehkamp :roll:

skabouter
19 oktober 2003, 10:29
why ? :o

Mitch
19 oktober 2003, 16:28
Ja, die zijn ook weer terug van weggeweest.
Kan me een review herinneren van een jongen die er zeer enthousiast over was destijds. "Ja, ze gaan wel stuk maar ze doen er meteen wat extra onderdelen bij als je er één koopt" :D

Dude
20 oktober 2003, 21:43
inderdaad er zit een zakje met wat onderdeeltjes bij... god knows why..

een vriend van me heeft een een maand of wat geleden een gekocht en ik heb toen samen met hem die hele reeks zitten testen en vergelijken met een crybaby...

kon in de eerste instantie weinig verschil horen, toch zit dat er wel degelijk in. De crybaby ging minder "hoog" maar was daardoor wel een stuk mooier, de crybaby ging wel lager waardoor ik overall vond dat de crybaby netter en strakker klonk..

maar toch, on stage denk ik dat je het verschil allemaal weinig zal merken... zelfde als een Vox en een Crybaby vergelijken. als ik opnames hoor waarvan ik weet dat er of een vox of een crybaby is gebruikt hoor ik nou echt niet dat de een zo veel lelijker klinkt als de ander, terwijl heel veel mensen toch zweren bij de vox...

sash
20 oktober 2003, 22:10
Nou ik hoor wel degelijk een verschil tussen een Vox of Crybaby. Toch allebei een heel identieke klank.

Die firebawl zou ik niet aan beginnen als ik jou was. Wel leuk allemaal, maar de kwaliteit (van constructie EN sound) is dusdanig dat ik zeg: niet het geld waard.

Zo nieuw zijn ze trouwens niet. Toen ik m'n eerste wahtje ging kopen (zo'n 2.5 jaar geleden) stonden ze al bij Feedback.

Mitch
20 oktober 2003, 22:34
Zoals ik al zei: terug van (heel even) weggeweest.
Heeft een tijdje terug ook bij de 'nieuwtjes' op HC gestaan trouwens.



[off topic]
Hé sash, over coole wahs gesproken..... hij deed 't leuk vanavond :D
Gisteravond in zitten stellen en hij was al bijna perfect ! :dance:
[/off topic]

sash
20 oktober 2003, 22:37
Zoals ik al zei: terug van (heel even) weggeweest.
Heeft een tijdje terug ook bij de 'nieuwtjes' op HC gestaan trouwens.



[off topic]
Hé sash, over coole wahs gesproken..... hij deed 't leuk vanavond :D
Gisteravond in zitten stellen en hij was al bijna perfect ! :dance:
[/off topic]

GREAT!

Ik heb inmiddels m'n RMC1 binnen. Lekker simpel. Just jump on it and rock it ;)

Mitch
20 oktober 2003, 22:43
http://www.gamers-forums.com/smilies/otn/realhappy/luxhello.gif

http://smilies.jeeptalk.org/ups/kamikaze/smilie_groupflip2.gif

Mithrandir
20 oktober 2003, 23:35
nou stuur die Wizard maar naar mij dan, wat doen we voor de prijs :D

skabouter
21 oktober 2003, 11:11
inderdaad er zit een zakje met wat onderdeeltjes bij... god knows why..

een vriend van me heeft een een maand of wat geleden een gekocht en ik heb toen samen met hem die hele reeks zitten testen en vergelijken met een crybaby...

kon in de eerste instantie weinig verschil horen, toch zit dat er wel degelijk in. De crybaby ging minder "hoog" maar was daardoor wel een stuk mooier, de crybaby ging wel lager waardoor ik overall vond dat de crybaby netter en strakker klonk..

maar toch, on stage denk ik dat je het verschil allemaal weinig zal merken... zelfde als een Vox en een Crybaby vergelijken. als ik opnames hoor waarvan ik weet dat er of een vox of een crybaby is gebruikt hoor ik nou echt niet dat de een zo veel lelijker klinkt als de ander, terwijl heel veel mensen toch zweren bij de vox...

kijk, hier heb ik wat aan. thnx !
ik vind de crybaby nogal kut eigenlijk. voxen vind ik wel aardig. het is wel raar, maar zowel morley, als vox, als dunlop hebben niet sound die ik zoek. ik zoek iets dat dieper gaat, zowel omhoog, als omlaag. ik ga die SD toch eens proberen. wie weet is dat het wel. ik teste laatst een danowah, die perfecte sound gaf. was maar 100 euro.
alleen die ga ik never nooit kopen, het is echt een plastic prul. erg nep enzo. opzich wel stom, want het het is tot nu toe de enige die mijn sound geeft,e n hij is nog goedkoop ook...............

Javaca
21 oktober 2003, 17:23
Wat kost zo'n voetje?

Mithrandir
21 oktober 2003, 18:23
inderdaad er zit een zakje met wat onderdeeltjes bij... god knows why..

een vriend van me heeft een een maand of wat geleden een gekocht en ik heb toen samen met hem die hele reeks zitten testen en vergelijken met een crybaby...

kon in de eerste instantie weinig verschil horen, toch zit dat er wel degelijk in. De crybaby ging minder "hoog" maar was daardoor wel een stuk mooier, de crybaby ging wel lager waardoor ik overall vond dat de crybaby netter en strakker klonk..

maar toch, on stage denk ik dat je het verschil allemaal weinig zal merken... zelfde als een Vox en een Crybaby vergelijken. als ik opnames hoor waarvan ik weet dat er of een vox of een crybaby is gebruikt hoor ik nou echt niet dat de een zo veel lelijker klinkt als de ander, terwijl heel veel mensen toch zweren bij de vox...

kijk, hier heb ik wat aan. thnx !
ik vind de crybaby nogal kut eigenlijk. voxen vind ik wel aardig. het is wel raar, maar zowel morley, als vox, als dunlop hebben niet sound die ik zoek. ik zoek iets dat dieper gaat, zowel omhoog, als omlaag. ik ga die SD toch eens proberen. wie weet is dat het wel. ik teste laatst een danowah, die perfecte sound gaf. was maar 100 euro.
alleen die ga ik never nooit kopen, het is echt een plastic prul. erg nep enzo. opzich wel stom, want het het is tot nu toe de enige die mijn sound geeft,e n hij is nog goedkoop ook...............

En toen ik je laatst via MSN sprak was de Morley Bad Horsie nog helemaal je van het (nou ja, bijna helemaal), toch niet dus? Volgens mij trap je zo door zo'm Snarling Dog hee, ik iig wel.

skabouter
22 oktober 2003, 12:51
die snarling dog ziet er erg stevig uit anders, vind ik. maargoed, ik moet hem nog testen. ga ik ook zeker doen. ik vind die morley inderdaad ook wel goed, hoor, maar ik kan er niet zogoed mee omgaan. maar ik heb er nog wel oog op. bad horsie II, voor 150 gaak misschien kopen.
of die snarling dog voor 90 (mits ie dus wel erg goed is).
dus de keuze is nu zo te maken als ik die SD heb getest

Speeddemon
22 oktober 2003, 14:27
maar toch, on stage denk ik dat je het verschil allemaal weinig zal merken... zelfde als een Vox en een Crybaby vergelijken. als ik opnames hoor waarvan ik weet dat er of een vox of een crybaby is gebruikt hoor ik nou echt niet dat de een zo veel lelijker klinkt als de ander, terwijl heel veel mensen toch zweren bij de vox...
Ik ben zo iemand die enigzins zweert bij m'n Vox.
Na jarenlang in m'n funk/soul/disco coverband gespeeld te hebben op een Boss GT-3 (en daar de wah van gebruikt), is de GT-3 de deur uit en werd m'n eerste minimale setup Vox wah->Tubefactor->Boss CH-1.

En die Vox had dus wel dat jaren 70 "Shaft-mojo" wat de GT-3 mist.
Ja, zul je zeggen, maar da's een digitaal gemodelde wah.

Nu komt ie;
ik heb die Vox laten true bypassen toen z'n potmeter "op" was. Maar had toen wel een belangrijk optreden. Toen heb ik van die zaak een Crybaby te leen gekregen (de versie met rood knopje aan zijkant en instelbare volume boost)... man man man... weg "vibe", weg "mojo"... say hello to my schelle friend! :x

En dat was dus een podium-ervaring; dus ik weet ook hoe zo'n crybaby zich in een band 'doet gelden'... crappy.

Mocht m'n Vox er weer mee ophouden, dan komt er of een Vox Clyde McCoy of een RMC2 (RMC3 te veel van t goeie en te duur, RMC1 te simpel). of heel evt. een Wizard Wah (omdat ie beter schijnt te werken met humbuckers).

skabouter
22 oktober 2003, 15:44
cry baby vind ik sowieso crappy. schel, steriel ding,. niets aan.

PeArLjAm
22 oktober 2003, 17:41
Was net ff op marktplaats en zag ik deze, skabouter.. :

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/18992.htm

das ook een snarling dog wah, met 3 instelmogelijkheden. MIsschien wat jij zoekt? De prijs vind ik wat aan de hoge kant, maar daar zul je nog wel wat van af kunnen pingelen ;) Keep us posted!! :roll:

:razz:

skabouter
22 oktober 2003, 19:19
ja, inderdaad, ik zag hem ook net staan ! kmoet inderdaad maar eens mailen.

Javaca
23 oktober 2003, 13:57
Hé Driebergen dat is bij mij in de buurt!
Is maar 20 min fietsen.
Zou ik...? :razz:

skabouter
23 oktober 2003, 17:10
please, do so ! en vertel dan hier of het wat is !