PDA

View Full Version : fender electrische gitaren



Stevie_V
9 februari 2002, 23:49
oke ik zeg mischien nu iets heel fouts maar ja iedere mening is natuurlijk welkom

fender gitaren zijn toch heel goed
je verwacht ook voor het geld dat ze kosten iets moois
maar de kwaliteit is dan wel goed ik vind over het algemeen de fender gitaren de modellen er gewoon niet mooi uitzien

ligt dit aan mij of vinden dit meerdere mense
ik ben pasgeleden even uitgebrijd op de fender site gaan kijken en de modellen van fender zien er helemaal niet verrassend mooi en boeiend uit

oke uiterlijk is natuurlijk niet het belangrijkste voor een gitaar maar als ik 2000 euro uitgeef aan een gitaar wil ik dat ie ook in alles mooi en goed is ook het uiterlijk

ik vind gibson of ibanez en een aantal andere merken op zich meer modellen hebben die wat meer uitstraling hebben of wat mooier overkomen
wat vinden jullie daar nou van of is er op de site maar een fractie van de te verkrijgen modellen te zien

Reindah
10 februari 2002, 00:15
Beste Harrie,

ik weet natuurlijk dat dit jouw mening is maar ben het hier helemaal niet mee eens. Ik heb zelden zo een goed ontworpem gitaar als een Fender Mustang of Jaguar gezien, en natuurlijk is de Fender Stratocaster niet voor niets de bekenste gitaar die er bestaat. Dit heeft ook met het model te maken. Dit soort modellen heb je gewoon niet bij andere merken. Ibanez vind ik gewoon te gothic aan doen en les paul........daar is het meer om de kwaliteit en het geluid(die biij fender ook meer dan ok is hoor!). Fender heeft absoluut mooiere modellen dan andere merken. Ik vind de mustang jaguar en misschien ook nog wel jagstang niet alleen mooi omdat ik ook toevallig Nirvana fan ben, ik vond ze voor die tijd ook al erg mooi. ZO mijn mening staat er lekker:)

Reinder

Pee
10 februari 2002, 08:34
de jagstang en de mustang vind ik nu niet zoo mooi. de stratocaster wel, misschien omdat dit een van de bekendste gitaren is. Als ibanez het bekendste gitarenmerk zou zijn, dan vond ik waarschijnlijk fender lelijk.

GuitarMaster
10 februari 2002, 09:27
Ik vind de Stratocaster best een mooi model, alleen mogen ze wat meer verschillende kleuren en patronen op de body doen, net als Ibanez. De telecaster vind ik trouwens lelijk. Jackson en B.C. Rich maken veel mooiere vormen dan Fender, maar verder zijn het geen lelijke gitaren, en je koopt zeker goede kwaliteit

Stevie_V
10 februari 2002, 11:34
ik vind de stratocaster wel mooi kwa vorm maar inderdaad de kleuren en opdruk zijn niet echt boeiend

poeyerke
10 februari 2002, 11:35
Maar wat verwacht je dan van Fender???
Dat ze ineens Les Paul achtige, of Ibanez achtige gitaren gaan maken??? Daar heb je Gibson en Ibanez voor, vind je Fender modellen niet mooi, koop dan een ander merk voor je geld.
De Fender gitaren zijn nog steeds populair, en dat komt mede door het tijdloze uiterlijk.

Ik begrijp dat hele gedoe niet over prijzen en uiterlijk, ieder heeft zijn eigen smaak. Ik vind de Stratocaster de mooiste gitaar ooit gemaakt en geef dan ook liever 2000 euro aan een Strat uit dan aan een Ibanez of zo.
Een dure gitaar hoeft toch niet ineens scherpe punten en rare vormen te hebben?

Kitaarhiero
10 februari 2002, 11:54
Smaak is subjectief en voor iedereen anders, in een objectief oordeel kan je nooit het woord mooi gebruiken..

Ik vind Gibsons én fenders mooi, vooral de fender jaguar... mocht ik ooit een Fender kopen, dan zou ik op jacht gaan naar een jaguar.

PeArLjAm
10 februari 2002, 12:51
Ik ben zelf erg fan van fender en ik heb het niet zo op ibanez, bc rich en dat soort merken. De hals van een strat kun je nergens mee vergelijken, ligt precies goed in de hand en speelt hemels. En fender maakt gewoon stuk voor stuk tijdloze gitaren... De volgende fender die ik ga kopen is denk ik een jazzmaster, dat is echt mijn droomgitaar. En trouwens voor een strat betaal je geen 2000 euro. Ik vind gibsons ook prima gitaren, een hele andere sound maar ik vind het het net niet eigenlijk. Ook de prijs speelt daarmee een rol want 5000 gulden voor een mooie les paul vind ik errug overdreven.

ekkerman
10 februari 2002, 18:24
ik denk dat er geen discussie mogelijk is en dat fender gewoon het meest ergonomische model heeft bedacht die op zo'n geweldige manier tegen het gitaristen lijf gedrapeert hangt dat het gewoon geweldig is !
probeer dat maar eens met zo'n gibson klomp!
de meeste modellen zijn toch enigzins van fender gepikt met minimale verschillen om het copyright te omzeilen en dat geldt niet in de laatste plaats voor ibanez....!

Stevie_V
10 februari 2002, 19:51
ik weet dat fender hele goede gitaren zijn maar ik ben deze thread begonnen om dat ik de modellen(de opdruk en de kleuren) wat minder vind weinig echt mooie en aparte oprdrukken

ik heb nooit wat gezegd dat ze niet goed zijn
en natuurlijk uiterlijk is echt neit zo belangrijk

maar ik heb het nu puur over uiterlijk

ik vind op zich de strat wel mooi maar heb het nu over de kleuren en opdrukken

tis allemaal zo standaard

maar moet wel zeggen weet zeker dat ik ze niet allemaal heb gezien maar de meeste


hoop dat het nu duidelijk is

Pee
10 februari 2002, 19:54
ik vind ze wel mooi, waarschijnlijk omdat ze zo standaard zijn.

BRiet
10 februari 2002, 21:43
Op 2002-02-10 19:54, schreef Pee:
ik vind ze wel mooi, waarschijnlijk omdat ze zo standaard zijn.


Ik vind een strat wel mooi, maar heb liever wat anders, omdat ze zo standaard zijn... Iedereen heeft al zo'n ding.

Over tijdloos gesproken: gaat echt niet alleen op voor Fender. Een Les Paul is ook behoorlijk tijdloos, en een Flying V blijft futuristisch, ondanks z'n leeftijd...

Ekkerman, welke Gibson modellen bedoel je zoal, die Fender kopieën zouden zijn? Je hebt het over 'veel modellen', maar noemt er geen een...

GerjandH
10 februari 2002, 22:42
Als je het allemaal zo standaard vindt kun je natuurlijk overgaan tot customizing. Kies de kleur die je mooi vindt en zoek daarbij een coole pickguard uit. Ik verzeker je, er zijn genoeg kleuren te krijgen bij Fender. Heb je weleens op http://www.pickguards.com gekeken? En je kunt bijv. elementenkapjes of volumeknoppen vervangen door een andere kleur.

GerjandH
10 februari 2002, 22:44
Ohja, nog 1 ding, als de kleuren bij Fender al te standaard zijn, dan zijn de te verkrijgen kleuren van andere merken zeker toch ook standaard, veel verschil zit daar niet in

Kitaarhiero
11 februari 2002, 09:54
Ooit van de paisly tele en strat gehoord?

gershwin5150
11 februari 2002, 17:36
hehe ja die zijn wel gaaf, vind vooral de black paisley sambora strat gaaf. Is mooi met al die grijstinten