PDA

View Full Version : peavt bandit 112 of behringer(ben er uit)



AART
17 oktober 2003, 21:30
eyz,


ik ben dus op zoek naar een nieuwe amp.
ik heb nu wat afgestruind op het i-net, marktplaats, gitaarmarkt, feedback catalogus, enz.
ik heb nu een aantal modellen:

peavey - bandit 112
behringer - gx 210
marshall - vs 65
marshall - vs 8008

welke van deze modellen kan ik het beste nemen, ik speel veel punk en metallica(dus ook mooie clean), maar ook een flink aantal watts om mee te repeteren en om op te treden in kleine zaaltjes.

alvast bedankt.


PS: ik weet dat er zoekfuncties en 100 van dit soort topics bestaan maar ik kan alleen maar dingen vinden over de bandit 112 en ik wil van jullie wel eens horen wat nu het beste is van die vier.

Speeddemon
18 oktober 2003, 00:42
Ik zou gaan voor die Bandit (heb er zelf ruim 4 jaar een gehad, en met zowel een funk/disco band als met een death/trash metal band mee opgetreden). Die amp heeft tenminste een fatsoenlijk clean clean (denk aan ROland JC120, voor sommigen is dat te steriel, ik hou er wel van, als je het binnen rock/metal gebruikt). Ik hou ook van het clean van een Fender Twin Reverb, maar dat zou ik minder snel in metal gebruiken.

Enniewee, die Marshalls klinken ronduit K.. eh.. minder opportuun clean. En van die scheur moet je houden (persoonlijk vind ik het scheur-spectrum verschil tussen een Valvestate en een JCM800 groter dan het verschil tussen een vlieger en een Antonov AN-225. :o
En dat is NIET positief voor een Valvestate.

op die Behringer heb ik 1 x gespeeld, en al de distortionsounds klonken nogal nasaal. Enniewee, die Peavey is het meest veelzijdige.

Mijn ouwe staat te koop bij Dijkmans Muziek in Breda voor 360, maar daar ligt dus wel een Celestion G12T75 in, ipv die Sheffield. Klinkt stukken beter en strakker!

Dirk_Hendrik
18 oktober 2003, 12:22
Over de valvestates ga ik niks zeggen daar ik in het algemeen niet van Marshall houd. Als ik moet kiezen tussen Peavey en Behringer is de keuze eenvoudig. Peavey. Behringer is goedkoop en de kwaliteit is daar ook naar.

AART
18 oktober 2003, 12:48
bedankt allemaal, kheb trouwens nog gehoord dat er verschil is tussen de oude en de nieuwe bandit 112, welke kan ik het beste nemen?
en wat is zo'n ding tweedehands waard? of moet ik hem nieuw kopen? :???:

gerrekat
18 oktober 2003, 13:07
Valvestates klinken erg goed voor SS amps, ik heb zelf een V100 head gehad van de eerste serie Valvestates, beter gaat niet voor SS!

Niet voor niets dat bands als Death, Sepultura en Obituary allemaal V100's hebben gebruikt in hun topjaren!

Een Badit is ook leuk, maar zou zeker eens kijken of je tweedehands ergens goedkopp een V100 + 4 x 12 cab kan bemachtigen...die blazen enorm!

AART
18 oktober 2003, 13:11
Valvestates klinken erg goed voor SS amps, ik heb zelf een V100 head gehad van de eerste serie Valvestates, beter gaat niet voor SS!

Niet voor niets dat bands als Death, Sepultura en Obituary allemaal V100's hebben gebruikt in hun topjaren!

Een Badit is ook leuk, maar zou zeker eens kijken of je tweedehands ergens goedkopp een V100 + 4 x 12 cab kan bemachtigen...die blazen enorm!




dat komt neer op

v100 - 450 euro
1960A - 450 euro
__________
totaal - 900 euro

zoveel geld heb ik dus nooit!
kben nog niet eens 15, waar moet ik dat geld vandaan halen :-D

Gilbert
18 oktober 2003, 14:53
Dat had ik nu ook graag geweten: waar zit het verschil tss een oude Bandit 120 en een nieuwe bandit 112? Ik kan zo'n oude kopen voor 250 euro, of spaar ik beter nog wat door voor 'n nieuwe (kosten die niet rond de 450), of ligt de prijs van de oude te hoog?

Kan ook een nieuwe Line6 spider 112 kopen voor 350 euro, maar die is maar 50 watt. Is dat egnoeg voor punk, of is dit geen punk versterker?

Gilbert

Speeddemon
18 oktober 2003, 17:29
je hebt 3 generaties Bandits. De hele ouwe met dat groen in de voorkant. Is niet echt je van het.
Dan de 2e generatie, die alleen zilver/zwart is met het oude puntige logo. Die is wel goed. (250 is echt een heel mooi prijsje dan, als het die betreft).
En de huidige generatie, met het rechte logo en rood/wit op het front.

Die is weer wat minder en erg scherp qua sound. Die is nieuw bij Feedback trouwens 359 euro.

AART
18 oktober 2003, 17:47
wat is de normale prijs voor een tweedehandse van de nieuwste uitvoering? ik zie ze staan voor soms 200 en een andere keer 300?

en ik zag op gitaarnet een peavey classic 2x 12" staan voor 150 euro, is dat wat? :-?

Dirk_Hendrik
19 oktober 2003, 17:27
Er is een week of twee geleden nog een uitgebreid bandit topic geweest waarin de verschillen tussen de verschillende generaties worden besproken. Leest dat even door.

AART
19 oktober 2003, 19:46
dank u :cool:

hadv
19 oktober 2003, 21:30
ik heb vrijdag nog op de nieuwe serie bandits gespeeld
vooral de grotere hebben een vrij uitgebreide toonregeling met verschillende vervormstanden
klonken erg goed, ook clean

AART
20 oktober 2003, 11:08
ik las in de andere topic dat je door het terugdraaien van een knop de schelheid verdween. maar ik zal er eens een paar uitproberen. :)

Raffel
20 oktober 2003, 11:13
er zijn ook knoppen, dat als je die dichtdraait, je helemaal nix meer hoort, maar dat terzijde :)

Bins
20 oktober 2003, 11:26
Vergeet de H&K Tour reverb combo niet, die kan je 2e hands toch ook wel voor onder de 400 scoren? Of vergis ik me nu?
Als die combo qua sound in de buurt komt van de top, dan issie naar mijn mening beter dan de bandit (de nieuwe dan, die oude heb ik nooit gehoord).

AART
20 oktober 2003, 14:00
kan maximaal 300 uitgeven

AART
22 oktober 2003, 14:55
hmm, ik kom nu op een idee, maar ik weet niet of ik het waar kan maken, daarom vraag ik het ff:

op marktplaats heb je voor ongeveer 160 euro een extension cabinet(marshall 1912), 100 watt. kan ik daar een losse pre-amp op leggen of heb ik nog extra dingen nodig? kan iemand even uitleggen wat ik daar voor nodig heb?

moet ik dan voor- en eindversterker hebben of alleen een distortion pedaal?

-robbert-
22 oktober 2003, 15:28
hmm, ik kom nu op een idee, maar ik weet niet of ik het waar kan maken, daarom vraag ik het ff:

op marktplaats heb je voor ongeveer 160 euro een extension cabinet(marshall 1912), 100 watt. kan ik daar een losse pre-amp op leggen of heb ik nog extra dingen nodig? kan iemand even uitleggen wat ik daar voor nodig heb?

moet ik dan voor- en eindversterker hebben of alleen een distortion pedaal?

Je moet een voor- en eindversterker hebben... In principe kun je ook een distortionpedaal beschouwen als een voorversterker (als je alleen clean en overdrive gebruikt) Maar zonder eindtrap kom je nergens

AART
22 oktober 2003, 15:33
kan je ook een kleine combo gebebruiken, en moet je dan het cabinet in de headphone uitgang doen of moet je er een aparte uitgang voor hebben? ik ben nogal een n00b op dat gebied. :-D

-robbert-
22 oktober 2003, 15:37
Als er 100 watt door je headphones output zou komen zou ik je koptelefoont dr maar niet op aansluiten :-D

Nee, je moet dus een speaker-output hebben (moet je ook weer verbinden dmv een speciale kabel, geen instrumentenkabel!!!) Tegenwoordig hebben de meeste combotjes dat wel al. Let wel op het Ohmage!!! dat is de weerstand van de speaker als je versterker bijvoorbeeld 16 ohm geeft, dan moet je er geen cabinet van 4 ohm aanhangen! andersom kan het wel geloof ik

AART
22 oktober 2003, 15:43
ok, dat snap ik, maar stel ik koop zo'n 1912 voor euro, dan heb ik nog zo'n 190 euro voor een versterker, wat zou ik dan moeten aanshaffen(tweedehands natuurlijk), want ik weet niet of er op een goedkoop combo'tje een speaker uitgang zit :-D

-robbert-
22 oktober 2003, 15:52
Waarom zou je een cabinet én een combo kopen? In jou geval zou ik gewoon een combotje doen Behringers zijn hardstikke betrouwbare apparaatje, heb zelf ook een voorversterker en een Midi controller van Behringer, ben er hardstikke tevreden over hoor!!! Misschien is dit wel iets voor je de behringer GMX 210. Is een nieuwe STEREO versterker met 2 kanalen en 3 versterkersimulaties aan boord. En dan voor 300 euro.... daar kan geen ander merk tegenop hoor!. Ik hoor wel eens negatieve dingen over behringer, maar voor beginnende gitaristen hebben ze perfecte combo's waar je een flink aantal jaar mee vooruit kan, voor een leuke prijs (er zitten zelfs jenssen speakers in!!)http://www.behringer.com//GMX210/GMX210_big.jpg

AART
22 oktober 2003, 16:00
hmm.....


hoeveel kosten een eindeversterker en een voorversterker? gewoon een redelijke, niet te duur dus.

-robbert-
22 oktober 2003, 16:02
ja ligt er aan, reken voor een voorversterkertje (stel de v-amp2 van behringer) 170 euro en voor een transistoreindtrap betaal je al snel 2-300 euro

-robbert-
22 oktober 2003, 16:02
dan moet je ook nog een cabinet erbij kopen

ik denk dat in jouw geval een combo het makkelijkst is.....

AART
22 oktober 2003, 16:07
ok, dan ga ik denk ik voor een peavey classic 212 of een bandit 112.