PDA

View Full Version : Wil ik het onmogelijke?



vinni
17 oktober 2003, 20:17
Hoi,

Er zijn vele versterkers op de markt. Maar het model wat ik zoek heb ik nog niet kunnen vinden.

Gewenste specs:
- Vier kanalen (clean, crunch, classic high gain, recto high gain)
- Stereo 2X 50 Watt 6L6 Buizen
- Twee celestion Vintage 30's
-kanalen midischakelbaar
-stereo parallelle FX-loops tube
-Bovenstaande in combo

Iemand een idee?

Groet,
Vincent

V!N
17 oktober 2003, 21:07
Waarde naamgenoot, ;)

Je bent echt een V!N, ik kan ook nauwelijks iets vinden in de bestaande versterkers en laat daarom een combo bouwen. Hiervoor heb ik het heel goed weten te redden door een rack te gebruiken.

- Vier kanalen (clean, crunch, classic high gain, recto high gain)

Dit heb ik gevonden in de Marshall JMP-1 voorversterker. Ik vind het nog steeds een geil ding waar ik bijna alles mee kan. Velen zullen mijn enthousiastme voor het geluid hiervan niet delen, gelukkig zijn er dan ook nog genoeg andere buizen midi-voorversterkers.
De Marshall heeft eigenlijk twee cleans en twee overdrives, maar met een beetje handig instellen heb je alles.

- Stereo 2X 50 Watt 6L6 Buizen

Is er vast wel als eindversterker, moet te vinden zijn.

- Twee celestion Vintage 30's

In een combo ? Dan heeft het dus ook totaal geen nut dat je Stereo wilt spelen .. Twee 1x12" worct het dan, net als ik .. Ik heb hiervoor twee Marshall 1912 kastjes. Hierin zit overigens Celestion G12B-150, die mij eerlijk gezegd beter bevalt dan de V30. Veel helderder en niet zo'n mid-boost, ook een veel strakker laag.

-kanalen midischakelbaar

JMP-1 again ..

-stereo parallelle FX-loops tube

tube ? (effectlussen overigens te over op rack-versterkers)

-Bovenstaande in combo

Onzin, stereo-effecten zullen toch niet stereo klinken. Het blijft uit maar één kast komen.

Iemand een idee?

Doe wat vij Vinnen doen, wij stellen het zelf samen in een rack en laten later eens alles precies zoals wij willen bouwen in een combo. :) Er zit hier genoeg kennis en ervaring om je op weg te helpen een beauty van een rack-configuratie samen te stellen.

Groet,
Vincent

Idem .. ;)

gerrekat
17 oktober 2003, 21:19
Hoi,

Er zijn vele versterkers op de markt. Maar het model wat ik zoek heb ik nog niet kunnen vinden.

Gewenste specs:
- Vier kanalen (clean, crunch, classic high gain, recto high gain)

- heeft ie alleen klinkt veel beter dan een recto!

- Stereo 2X 50 Watt 6L6 Buizen

- 100 Watt en 6L6 buizen, gen stereo (alsof je daar wat van hoort als de speakers zo weinig spreiding hebben!)

- Twee celestion Vintage 30's

- je moet er een 4 x 12 op aansluiten , maar ja kan ook een 2 x 12 vintage cab op aansluiten, dus 2 x V30 is geen probleem!

-kanalen midischakelbaar

- Hij is midi schakelbaar

-stereo parallelle FX-loops tube

- Hij heeft een tube gebufferde FX loop

-Bovenstaande in combo

- is geen combo (nog niet!)
Iemand een idee?

Groet,
Vincent

Wilson
17 oktober 2003, 21:34
gerrekat, mischien is het handig om in je post te zetten wleke versterker je eigenlijk bedoeld... (laat me raden, het is een ENGL???)

V!N
17 oktober 2003, 21:56
Details .. ;)

Ik hoop er echter stiekum op dat hij een Framus adviseert.

gerrekat
17 oktober 2003, 22:07
NOpe no framus, Ik heb afgelopen weekend de Cobra geprobeerd maar die is me toch te fuzzy and te los in het laag...verder niets mis mee trwouwens!

De Dragon had me niet genoeg gain...klonk wel lekkerder door de EL34 eindtrap..

gewoon een POWERBALL, is gewoon nog immer de uber amp, ik heb er aardig wat gehad maar ben nog nooit zo tevreden egweest het is echt een monster!

maar goed ik kan ook echt eens aanbevelen om een sovereign combo te proberen als je een combo wilt die heeft allenemaar 1 speaker wel een V30 trouwens!

bert k
17 oktober 2003, 22:08
En een Line6 Flextone III? Heeft geen buizen, maar verder alle specs. Klinkt als een tierelier.

vinni
17 oktober 2003, 22:44
Hee heren,

Geweldig dan voor de reacties

Mijn reactie hier weer op.....
De JMP heb ik gehad.....en weer weggedaan. Had er teveel problemen mee....wellicht exemplarisch maar toch......kon toch ok mn high-gain geluid er niet op vinden.

Rack.....mja.....zie je.....
Heb/had al een geweldig rack in gedachten:
-Die Randall modlaire preamp
-Randall poweramp of ENGL
-Rocktron Xpression
-Line 6 delay Pro
-Digital Music GCX switcher
-Digital music stereo line mixer
-Digital music Ground control
- en dan mijn verzameling pedaaltjes.
De kast zou een bogner 4X12 zijn met stereo modificatie.

Maarruu......
Dit allemaal in een klein kroegie?
Wat een dillema.....ik wil wel het beste geluid mogelijk....maar heb over het algemeen niet de podia waar ik het kan gebruiken.
Vandaar dat combo idee....compact maar toch veel mogelijkheden.

Overigens heb nu een Mesa Rectoverb met 1 12".
Pedaaltjes : Xotic RC Booster, Crowther Hotcake, Maxon delay en Flanger, RMC1 Wah, Carl Martin compressor en chorus.
Speel veelal rockcovers.

Enne....Gerrekat....die ENGL Powerball.....tja....daar heb ik ook al aangedacht......heeeeel anders dan mijn combowens.....
Maar die 4X 12 trekt me enorm......maar wederom.....
100Watt buizen.......shit man!.....lijkt me fantastisch maar ik gebruik amper de 50 "Wattjes"van de Rectoverb. En mijn recto kan ik nu lekker in mn karretje vervoeren.....die 4X 12.....dat gaat niet.,.....zucht....
Wat die Recto niet kan is dat diepe dragende geluid van bv. "No more tears"...ik ga dr effe vanuit dat je dat nummer kent. Ook het clean van de recto is ...ehhh....bruikbaar meer niet....Wel het oude model.

Moeilijk...moelijk.....

Groet,
Vinni

vinni
17 oktober 2003, 22:47
Oh ja!

Heb ook een Cybertwin gehad....(zag een reactie me een flexstone)
Nou.....heel leuk....maar geen buizen hé!
Leuk voor allroundbands e.d. waar het allemaal hifi moet klinken. Maar ballen?.....nee...

Groet,
Vinni

gerrekat
18 oktober 2003, 10:18
Tja, ik begrijp het en ja ik ken "no more tears" heb Ozzy zelfs nog gezien op die tour in de Paradiso (een van mijn eerste concerten!)

zakk gebruikt natuurlijk 1-kanaals Marshall 800's met een DS-1 ervoor....dan zou de POWERBALL een heel eind dichterbij moeten brengen dan de Recto..

De POWERBALL wordt vaak omschreven als een ultra gehotrod Marshall 800 geluid....tot aan de Mesa Mk series..maar zeker geen recto geluid.
zeer gedefinieerd en strak in het laag..gain genoeg iig!

maar ja het is wel sjouwen dat geef ik je heb het al genoeg gedaan AHHAHAHA!
Probeer hem eens en als je echt goed vind kun je het altijd nog overwegen!

Ik zou een beetje uit de buurt van RANDALL blijven, ik ben niet weg van hun spul (behalve de cabs) ik heb hele wisselende berichten gehoord over de RM-4 pre amp.....er is ook de RM-100 head wist je dat ook met die modules!

Dan zou ik eerder naar de ENGL 580 midi pre amp kijken!

Raffel
18 oktober 2003, 10:27
dat snap ik dus niet he, dat JCM800 gebeuren. Ik vind de Powerball daar weinig van weghebben eigenlijk. Van Mesa of zoiets ook eigenlijk. Ik beschouw het al meer als een eigen karakter die de top heeft. De powerball is gewoon altijd beste keus mensen! Begrijp dat nou es! :)

Negative K3 fan
18 oktober 2003, 15:05
stereo uit 1 kast door twee speakers hoor je echt wel als je er een stereo chorus oid overheen gooit!

Maarja, een stereo buizencombo is vrijwel onvindbaar.

V!N
18 oktober 2003, 16:48
- Vier kanalen (clean, crunch, classic high gain, recto high gain) .. en hier lees ik net dat ik eerder een leesfout heb gemaakt. Ik vond het al vreemd, én een classic high gain én een retro high gain. :???:


NOpe no framus, Ik heb afgelopen weekend de Cobra geprobeerd maar die is me toch te fuzzy Tsja, en dat spreekt de Marshall-man in mij dan weer aan. ;)


stereo uit 1 kast door twee speakers hoor je echt wel als je er een stereo chorus oid overheen gooit! Genuine Bull ..

Negative K3 fan
18 oktober 2003, 17:11
ik weet wel bijna zeker dat je dat hoort, het verschil tussen gewoon een mono kast met 2 speakers en het verschil tussen een stereo chorus met 2 speakers is erg duidelijk.

hadv
18 oktober 2003, 18:19
stereo combo

ik heb een marshall 8240 combo gehad, dus 2x 40, elk een eigen speaker
het is stereo (chorus), dat hoor je ook, maar vooral in een rustige omgeving vlakbij het combo

maar dat is met alles zo, op 10 meter afstand hoor je ook geen stereo uit 2 4x12 cabs die 4 meter uit elkaar staan

V!N
18 oktober 2003, 18:33
ik weet wel bijna zeker dat je dat hoort, het verschil tussen gewoon een mono kast met 2 speakers en het verschil tussen een stereo chorus met 2 speakers is erg duidelijk.

Ok, even beredeneren dan:

Mono chorus = het originele signaal + het chorus signaal door één kabeltje gaat naar één loudspeakerbox, ongeacht of hier meer dan één speaker in zit.
Beide signalen komen van één en dezelfde plaats, mja ? Onthoud dit !

Stereo chorus = het originele signaal door één kabeltje naar de linker box en het chorus signaal door één kabeltje naar de rechter box. Hiermee krijg je echt een mooi ruimtelijk stereoveld als je boxen ver uit elkaar staan.
Maar .. doe je het originele signaal door één kabeltje naar de ene speaker in een box en het chorus-signaal door één kabeltje naar de andere speaker in diezelfde box, komen beide signalen van één en dezelfde plaats (net als bij het mono-principe .. ) en zul je dus niets hebben aan stereo tenzij je met je harses voor de box gaat liggen en je écht letterlijk links en rechts een speaker hebt. :-?

Dus nogmaals, genuine bull ..

Negative K3 fan
18 oktober 2003, 19:20
nee, want uit die box komen dan twee verschillende signalen of dat nou ver uit elkaar zit of niet het zorgt zeker weten voor een verschil.

Thijssie
18 oktober 2003, 19:30
nee, want uit die box komen dan twee verschillende signalen of dat nou ver uit elkaar zit of niet het zorgt zeker weten voor een verschil.


Je ziet een belangrijk deel over het hoofd en dat is dat 2 speakers in dezelfde kast die door een verschillende signaal gestuurd worden, het signaal van elkaar in sommige gevallen opheffen, je houdt dan dus gewoon niets over. Ik heb dit nooit getest met gitaarspeakers maar deze theorie geldt net zo goed voor gitaar.

Daarbij heeft V!N wel een punt, je zult stereo uit 1 box zeker verschil horen maar in de huiskamer zet je je 2 speakers ook niet naast elkaar....

V!N
18 oktober 2003, 19:56
nee, want uit die box komen dan twee verschillende signalen of dat nou ver uit elkaar zit of niet het zorgt zeker weten voor een verschil.

Al zijn het er honderd ! Het blijft van maar één punt vandaan komen ..

Twee (of ander getal naar keuze) verschillende signalen uit één punt = Mono, het gaat om het aantal punten, niet het aantal signalen.
Ter vergelijking .. iemand die alle satelietspeakers van zijn cinema surround set in hetzelfde hoekje bij de kamerplant zet .. :-?

Maar .. als je al die punten een beetje leuk over het podium (of voor mijn part je slaapkamer) verdeelt, ja ! Dan heb je het zo voor mekaar dat de verschillende signalen ook daadwerkelijk vanuit verschillende punten komen en heb je een heerlijk ruimtelijk stereo-veld.


De rest is, u raadt het al, Genuine Bull .. ;)

Negative K3 fan
18 oktober 2003, 20:03
maar het punt is juist dat die twee speakers samen niet dezelfde dingen doorgeven als 1 speaker met een chorus effectje!!!!!!111111 Laten we een proefopstelling maken :)

LordRiffenstein
18 oktober 2003, 20:17
Stereo chorus = het originele signaal door één kabeltje naar de linker box en het chorus signaal door één kabeltje naar de rechter box. Hiermee krijg je echt een mooi ruimtelijk stereoveld als je boxen ver uit elkaar staan.
Maar .. doe je het originele signaal door één kabeltje naar de ene speaker in een box en het chorus-signaal door één kabeltje naar de andere speaker in diezelfde box, komen beide signalen van één en dezelfde plaats (net als bij het mono-principe .. ) en zul je dus niets hebben aan stereo tenzij je met je harses voor de box gaat liggen en je écht letterlijk links en rechts een speaker hebt. :-?

Dus nogmaals, genuine bull ..

Beide voorbeelden lijken me geen stereo maar gewoon parallel fx schakelen.

Stereo met chorus is gitaar in pedaaltje, rechtse uitgang in 1 versterker, linkse uitgang in 2de versterker. Hang je beide versterkersop 1stereo cab dan heb je wel een stereo beeld maar dit is minimaal en te verwaarlozen.Gebruik je een aparte cab per versterker dan krijg je een groter stereobeeld naarmate de afstand tussen de 2 cabs.

Of heb ik het nu verkeerd?

vinni
18 oktober 2003, 20:27
Heruh heruh!

De cybertwin is ook stereo en dat betekent dus twee mono eindversterkers die elke een speaker voorzien van een signaal. Het signaal is per speaker verschillend waardoor je een ruimtelijk beeld krijgt.
Ook al zitten die speakers naast elkaar. Geef toe.....mooier is verder uit elkaar en alhoewel ik het nooit heb uitgeprobeerd ben ik toch van mening dat je het blijft horen op 10m uit 2 boxen met elk 4x12.

En wat is stereo?
Phaseverdraaiing?, een (kleine) vertraging op één kanaal?
Het klinkt per kanaal in ieder geval anders.

Enne stereo of mono...
De één is een liefhebber van blauw......de ander rood.

Voor mijn smaak blijft een 2X50 stereo rig beter klinken dan een 50/100 watt mono installatie. Maar als ik dan zie wat daar allemaal voor nodig is...
De discussie zorgt er wel voor dat ik nog beter nadenk over welke kant ik op ga.......da's de toegevoegde waarde.

Groet,
Vinni

gerrekat
18 oktober 2003, 21:33
- Vier kanalen (clean, crunch, classic high gain, recto high gain) .. en hier lees ik net dat ik eerder een leesfout heb gemaakt. Ik vond het al vreemd, én een classic high gain én een retro high gain. :???:


NOpe no framus, Ik heb afgelopen weekend de Cobra geprobeerd maar die is me toch te fuzzy Tsja, en dat spreekt de Marshall-man in mij dan weer aan. ;)

HUH....Marshalls klniken per definitie NIET fuzzy!


stereo uit 1 kast door twee speakers hoor je echt wel als je er een stereo chorus oid overheen gooit! Genuine Bull ..

V!N
18 oktober 2003, 21:35
De cybertwin is ook stereo en dat betekent dus twee mono eindversterkers die elke een speaker voorzien van een signaal.Zoiets heb ik ook maar dan in een echte versterker, dual monobloc noemen we dat, maar ga verder ..


Het signaal is per speaker verschillend waardoor je een ruimtelijk beeld krijgt. Bij delay-gebaseerde effecten ja, juist.


Ook al zitten die speakers naast elkaar. Geef toe.....mooier is verder uit elkaar en alhoewel ik het nooit heb uitgeprobeerd ben ik toch van mening dat je het blijft horen op 10m uit 2 boxen met elk 4x12.

Met mijn twee 1x12" heb ik eens een heerlijk geluid gehad door een stereo chorus en vanaf een meter of 15. Wel lekker dat bij het checken de zaal nog leeg is.
Daarna door de PA heen was het een nog overdonderdere ervaring. Zoiets valt echt niet te evenaren door de twee signalen door één kast te laten gaan.

De cybertrwin is dan welliswaar zo'n foutief betiteld "stereo" ding (komt uit één kast) maar als ik me niet vergis waren die modelingknullies toch meer voor direct injection in mengpaneel of computer, daarmee heb je de wereld aan stereo-mogelijkheden met zoveel mogelijk punten waar het vandaan kan komen voor een geweldig veld !


En wat is stereo? Phaseverdraaiing?, een (kleine) vertraging op één kanaal? Het klinkt per kanaal in ieder geval anders. Bij chorus gaan het signaal afwisselend langzamer en sneller, waardoor een beetje toonhoogte verschil optreedt. Dit in combinatie met een ongeroerd signaal geeft een puik effect.


Voor mijn smaak blijft een 2X50 stereo rig beter klinken dan een 50/100 watt mono installatie. Maar als ik dan zie wat daar allemaal voor nodig is...
De discussie zorgt er wel voor dat ik nog beter nadenk over welke kant ik op ga.......da's de toegevoegde waarde.

Als je daadwerkelijk twee boxen uit elkaar zet heeft het nog nut ook, anders zit het tussen je oren ..


Maar genoeg hierover, we weten nu wat stereo is en wat niet en hoe je stereo zo stom mogelijk kunt gebruiken ..

Dan gaan we het nu weer hebben over de versterker die jij gaat kopen. Hoeveel wil je uitgeven ? Wat je wil is niet op de markt, maar wel custom te laten maken, zo pak ik dat ook aan.
Wil je het wat goedkoper, zul je toch wat moeten inleveren op je wensen en een bestaande nemen.

Je wilt recto + meer, dan kun je het beste je van nu af aan zoveel mogelijk aantrekken van wat Gerrekat je te vertellen heeft, onze engl PR-man. ;)

Wat ik je dan nog wil adviseren is een 2x12" cab zodat je niet met je ruimte knoeit. Het liefst zou ik je twee 1x12" aanraden, maar dat staat stom .. links een cab, rechts een en .. je engl top op de grond .. :-? Even doorschnabbelen en je koopt er nog een 2x12" bij die jij bij grote optredens mooi in stereo kunt zetten, middelgrote op mekaar zodat je een 4x12". 4x12" is prachtig, maar je gaf al aan dat het ook praktisch moest zijn.

Met dank aan Grottekut nog even een link naar allemaal enl fragmenten: http://www.rocksolidamps.com ;)

Oriënteer je op die geluiden, maar laat je er niet door leiden. Trek lering uit wat Gerrekat je te vertellen heeft, probeer alles uit en engl sluit misschien wel het beste aan op wat je zoekt.

Succes Vin, en houd ons op de hoogte !

groets,

Vin
----
p.s. Sorry Gerrekat, ik kon het echt NIET laten :-D niets persoonlijks mee bedoeld hoor, puur vocabulaire nonsens ! ;)

gerrekat
18 oktober 2003, 21:53
Tja ik ben gek van ENGL...maar niet OMDAT ik er twee heb...ik heb er twe OMDAT ik ze zo goed vind daar zit een verschil tussen...

Niet poserig bedoeld maar ik kan toch wel zeggen dat ik elke amp zou kunnen veroorloven die ik zou willen, al zou het wel flnik sparen worden voor sommige!

Er zijjn veel amps die ik erg goed vind, ik hou erg van de Marshall voicing...maar marshalls hebben voor mij niet genoeg gain/niet aggressief genoeg, en de kwaliteit van de constructie laat het nogal eens afweten...maar de Marshall si en blijft de oeramp!

ik vond de DIEZELs ook erg goed en de high gain VHT's (UL en 100 CLX) stonden ook in mijn top 3...
Maar dat zijn amps die je echt flink financieel uitkleden, en dan gezien dat ik ze niet beter vond adn de ENGLs, en zeker de voicing van de POWERBALL imo als agressiefste in de oren klonk maakte de keus erg makkelijk, heb er nog steeds geen spijt van.....

Ik ben minder gek op de MESA recto voicing, maar hou weer wel van de Mk. IIC+ en de Mk. III en IV tja....

kan er niets aan doen kan erg zeiken over het geluid van een amp....


het habgt ook heel erg af van WIE er over een amp speelt de kabels die je gebruikt de buizen, de elementen in je gitaar, je gitaar en zeker ook je CABINET!



Dingen die voor mij een belangrijke rol spelen bij het beoordelen van een amp als zijnde goed zijn:

- High gain
- Strak in het laag
- Gedefinieerde toon/snaar definitie
- organische toon/geen buzzy over processed distortion geluid!
- dynamiek
- constructie/kwaliteit componenten
- pick attack (aanslaggevoeligheid, moet heel snel zijn voor mij)
- redelijk veel low end is belangrijk
- MOET een presence control opzitten!

OK ik zal eerlijk zijn vind het ook leuk als het er nog leuk uitziet ook!


Van minder belang voor mij zijn:

- goede clean
- Midi compabiliteit

Maar zelfs dara zijn de ENGLs uitmuntend, althans wat midi betreft weet ik niet maar ze zijn (powerball en savage 120) iig midi aan te sturen, gebruik het echtere niet..


ik weet dat lordriffenstein met zijn savage en een TC G Major in allerhande coverbands ed speelt tot VOLLEDIGE tevredenheid, en hij speelt niet eens metal maar funk, rock, blues
....het si dus niet zo dat ENGL s alleen voor metal zijn, al gbruik ik ze daar wel uitsluitend voor...

Het is persoonl;ijk, ik ben al een keer of 3 naar beyers in Duitsland geweest daar hebben ze bijna alle goede amps op de markt en ik probeer allees op high gain gebied!

Ik kan ook smullen van het gitaargeluid op de laatste pantera CD en da's toch echt een Solid State Randall met weliswaar een hopp randapparatuur, ik snap niet hoe de goede man dat voor elkaar krijgt...ik heb een tijdje bijna identieke rig als Dimebag gehad maar die van mij klonk meestal naar schijt!
Op een gegeven moment kwam ik wel in de buurt, maar het si me nooit geukt!

Negative K3 fan
19 oktober 2003, 00:17
ik snap trouwens niet wat mensen zo koel aan eht dimebag geluid vinden, ik had laatst voor de gein wat mp3s vabn die gast (+ band) gedownload om eens te kijken waar iedereen het over had, maar het kon me toch niet echt bekoren.

Baker
21 oktober 2003, 20:34
wat een gezeik....
4 kanalen, stereo, effect tube bla bla bla,
en dat om live in een klein kroegje te spelen.
Man, get yourself een 2 kanaals tube amp, desnoods 3, plug die gitaar in EN GA GEWOON SPELEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nocki
22 oktober 2003, 09:23
ik heb een mark iv. die wat jij vraagt wel redelijk doet. alleen die speakers... er is een oudere mark iv opzet die dit doet. dan heb je een stereo fx loop en een sateliet versterker die je doorsluist van af je mark iv... werkt leuk.

ik heb nu een quad preamp en die geen nog meer gain en klinkt beter dan een recto...

Nocki

gerrekat
22 oktober 2003, 09:25
ik snap trouwens niet wat mensen zo koel aan eht dimebag geluid vinden, ik had laatst voor de gein wat mp3s vabn die gast (+ band) gedownload om eens te kijken waar iedereen het over had, maar het kon me toch niet echt bekoren.

Dime is een van de meest invloedrijke gitaristen van de moderne tijd...zijn sound is heel uniek of je het nu mooi vind of niet.... voor mijn smaak is PnaterA een paar tandjes te modern, maar kabn het toch erg warderen bovendien is zijn tone altijd modderver zeker op de laatste CD "reinventing the steel"

En dan te bedenken dat hij claimt op RANDALL SS AMPS te spelen!

Chiel
22 oktober 2003, 12:55
Ik heb zelf een Ernst Fliek 'the Rover'. 4 kanalen en Gain zat (voor mij dan). Maar ja, voor Vinni zal er wel wat extra gain bij ieder kanaal moeten :D .

Mijn eindversterking bestaat overigens uit een VHT2/50/2 en een 2x12" BagEnd combinatie. Niet omdat het stereo moet, maar omdat het gewoon lekker klinkt (de helft van de FX wordt niet eens stereo naar buiten gestuurd). Wij hebben een zeer uitgebreide PA, maar twee mic's voor mijn speaker cabinetjes :-? de geluidsmannen zien mij al aankomen! Op wat Police en U2 achtige dingen na, is stereo best aardig. Maar laten we eerlijk zijn, in alle andere live situaties is het voor de amateur gitarist echt wel onzin. Ik speel voor bruiloftjes gewoon met een loadbox, omdat de BagEnd's gewoon veel te hard moeten om een fatsoenlijk gitaargeluid te kunnen krijgen. Ookal is een speaker gemic'ed, als hij niet hard genoeg staat/kan klinkt het veelal slechter als een goede speakersim.

Kijk/luister eens na een BagEnd/Bogner kast i.c.m. een Diezel VH4. Da's volgens mij exact wat je zoekt.