PDA

View Full Version : Yamaha Pacifica



gibls6
17 oktober 2003, 21:03
Heeft er iemand ervaring met deze gitaar? Zie ook
http://www.kelkoo.co.uk/b/a/ss_Yamaha_pacifica_guitar.html

green_day
17 oktober 2003, 21:52
Ik weet niet welke je bedoeld van die gitaren, het zijn er meerdere he..
Ik heb wel ervaring met die tele (120 S). Een kameraad van mij heeft net zo één. Zijn hele fijne gitaren! zeker als je ziet wat je ervoor betaald. Nou vind ik die neck niet echt lekker spelen, ik ben mijn fender neckje gewend en dit is toch wel weer wat anders. Een aardig stuk dikker. Pickups zijn ok. Fijne zadels op de brug om mee te spelen. Over de rest kan ik niet zo veel zeggen omdat hij niet van mij is, maar misschien dat je er wat aan hebt.

Voor het geld is dit een super gitaar!

thijsov
17 oktober 2003, 22:36
waar ik gitaarles heb, hebben ze ook een pacafica strat achtig iets.
met 2 single coils en 1 humbucker. speelt erg lekker, ik gebruik hem als ik elektrisch wil spelen, en heeft een lekkere hals vind ik

Nicci
17 oktober 2003, 23:14
Pacifica's zijn prima gitaren. Ik neem aan dat je een beperkt budget hebt en dat je nog niet zo lang speelt? Dan zijn pacifica's een prima keus. Ik zou er 1 nemen met 2 single coils en 1 humbucker. Dan leer je gelijk het verschil tussen de 2. Deze bijvoorbeeld:


www.kelkoo.co.uk/sitesearch/go.jsp?offerId=1418001152401uk1418001-Yamaha-Pacifica+112-TDG&orw

wietse
17 oktober 2003, 23:34
prima keuze zijn erg goede gitaren voor het geld ,betere keuze dan een squier vind ik persoonlijk.

gibls6
18 oktober 2003, 11:04
Ok, thanks voor de info. Zoek inderdaad een low-budget gitaar met een redelijke kwaliteit en als ik jullie zo hoor is dit een mogelijk alternatief.

Nicci
18 oktober 2003, 11:30
kijk ook eens 2e hands. ik heb een tijdje een Pac812w gehad. nieuw kosten ze iets van €600 - €700. toen ik hem verkocht kreeg ik er iets van €300 voor. die dingen dalen nogal in waarde op de 2e hands markt, maar ze zijn van een heel goede kwaliteit. het 1e getal van het typenummer geeft de kwaliteit aan: een 6 honderdzoveel is beter dan een honderdzoveel. 2e hands hoeven ze alleen niet eens zo heel duur te zijn.

renier
18 oktober 2003, 13:16
pacifica's zijn zonder twijfel de beste budget aankopen. prima bespeelbaarheid, en het geluid vindt ik persoonlijk erg goed. lekker heldere strat sound en als je later de humbucker vervangt door bijvoor beeld een pearly gates (SD humbucker die ook standaard op de fat strats van fender zit) heb je een gitaar waar je echt nog jaren mee vooruit kunt.

roppie
18 oktober 2003, 13:30
ik sluit me aan bij de rest, erg fijne gitaartjes