PDA

View Full Version : Die sound!!!



Clunk
17 oktober 2003, 16:26
hoe krijg ik in godsnaam die vette sound uit het nieuwe nummer van jennifer lopez: baby i love you.

zal cker weer zon fender jazz zijn uit een beroerd jaartal?

en anders tips: want ik wil een fender jazz kopen, maar watvoor moet ik dan hebben, want dit is gewoon egt de sound, dus pick-ups? RI welk jaar?

owja, die 'are you in' van incubus klinkt ook vettevet.

alvast bedankt :)

bassopotmus
17 oktober 2003, 17:06
Ja die KNORT, had al aangemerkt in een ander topic, over een popy liedje van anasatcia

Ik heb geen idee of het en vinatge jazz is, kan heel goed.

Om naar uit te kijken:

'62 met de stacked knoppen, best rare want in laat 62 zijn ze de bekende 3 knoppen gaan gebruiken.
Hij heeft niet echte knor maar meer een upright sound, de toneknoppen houden veel achter. (nieuwere RI's niet, zijn de caps uit gehaalt)

http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=382344

De sweet '64, mooie sound en ook goede knor, vind het een van de beste bassen, maarja das heel persoonlijk!

http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=436680

En ook de '75 heeft een heel erg snappy geluid, ideaal voor slap en echt een hele knor, zeker door de polly lak en een maple board, ook mooie block inlays. Hoogstwaarschijnlijk me volgende Fender(natuurlijk niet in 3tone)


http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=487801



Al deze modelletjes kan je in RI's kopen en kosten ongeveer zon € 1750. Ik heb enkele bespeelt de 75 en de 62 en ze zijn erg mooie instrumenten, maar let op tis vintage, dus geen massiv out-put en de neck moet eraf om te stellen, maar daarmee stem je in om deze te mogen bespelen(frezen naar de neck schroef is GEEN optie..niet vintage!)

Incubus is een CAR '64 model met matching headstock, om precies te zijn.

Maar luister, met een Japan of een american en leuke pup's kan het ook heel goed lukken, dus aan de jazz?

Semafoor
17 oktober 2003, 17:17
Mooie bassen, vooral die '62. Maar het lijkt me stug dat Clunk zoveel geld heeft :).
Een 2ehands usa jazz van een jaartje of 3 oud moet af en toe nog wel voor een redelijke prijs te vinden zijn. En dan zit je over het algemeen gewoon goed.
Een japanse RI is ook goed, een amerikaans RI is helemaal goed, maar ook weer wat aan de prijzige kant.

bassopotmus
17 oktober 2003, 17:22
Nou ik persoonlijk heb wel 1700 € over voor een bas, die heel erg waarschijnlijk mee in me graf neem, de Ri's hebben als voordeel de jonge leeftijd dus geen neckwarping en andere onzin.

Verdeel 1700 eens over zon 25 jaar, rekenhouden met verkoop om een domme reden ofzo.

Das nog geen 70€ het jaar voor een heel mooi instrument, maar je hebt gelijk, Fender hangen wat scheef kwa prijs/kwaliteit (amerikaanse Ri's)

basswasp
17 oktober 2003, 17:28
Kan je nagaan dat je al op een Yamaha BBN4 III speelt vanaf €12 per jaar ;)

Clunk
17 oktober 2003, 17:39
Mooie bassen, vooral die '62. Maar het lijkt me stug dat Clunk zoveel geld heeft :).
Een 2ehands usa jazz van een jaartje of 3 oud moet af en toe nog wel voor een redelijke prijs te vinden zijn. En dan zit je over het algemeen gewoon goed.
Een japanse RI is ook goed, een amerikaans RI is helemaal goed, maar ook weer wat aan de prijzige kant.

heb ik niet.
maar ik ken me wel een japanner van rond de 800 euro veroorloven.
ik zat eigenlijk te denken:
http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/bass/jb7590us.htm

zon 72 RI ... wat voor karakter heeft die dan?
die vind ik namelijk erg mooi ook

bassopotmus
17 oktober 2003, 17:41
Tis een '75 hoor, beetje richting marcus(zeg maar rust marcus sound)

Clunk
17 oktober 2003, 17:42
uh ja, bedoel ik :)


maar das dus weer heel anders eigenlijk :(

dus ik moet eigenlijk deze hebben; http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/bass/jb6275us.htm

maar die heeft weer 3 knoppen?

trouwens, op een andere pagina staat die bas wel weer als 72 RI


Product Specs

More Info? JB75-90US -Jazz Bass-
---Reissue version of '72 w/ Light Ash body---

LIST:90,000 JPY
WebShop Price 72,000 JPY(+ Shipping charge)

Destination
Asia South America,Africa Oceania & U.S.A. & Far East Europe

Color : NAT/M NAT/R 3TS/M 3TS/R*M=Maple , R=Rosewood

maf he?
ik denk da'k het niet meer snap.
ik ga binnenkort maar eens goed informeren over dei fenders :)
want ze spelen als een tierelier :D

bassopotmus
17 oktober 2003, 18:19
AAh, ja daar struikelde ik ook al over, best vreemd, terwijl het type nummer duidelijk een 75 aangeeft, maar er zit niet veel verschil in deze en wat een 75 zou moeten zijn ofzo. Niet verkeerd met een Ash bodie, toch eens een creditcard krijgen!

Laus
18 oktober 2003, 11:49
hoe krijg je die enorm vette big muff achtige klank uit time is running out van Muse?

hij gebruikt dat bij meerdere nummers. Zooo vet en gruwelijk zwaar.

koen_V
18 oktober 2003, 12:05
hoe krijg je die enorm vette big muff achtige klank uit time is running out van Muse?

hij gebruikt dat bij meerdere nummers. Zooo vet en gruwelijk zwaar.
Je zegt het toch zelf, met een big muff, hij heeft het ingespeeld met een pedulla en daar waarschijnlijk een big muff tussen.
Laatst zag een ik een live filmpje en daar speelde hij de intro met een keyboard, terwijl ik de opnames heb gezien en daar speelde hij zoals ik al zei in met een pedulla.
best maf vind ik dat!

Chris Wolstenholme
18 oktober 2003, 12:12
ik zal t je zeggen :)


2 Big Muffs :D serieus, van der here Chris himself.
overigens gebruikt hij nu voor sommige nummers live ook een Fender Jazz :-?

koen_V
18 oktober 2003, 12:15
In de studio trouwens ook!
Op de site van muse staan wat leuke studiofilmjes!

Chris Wolstenholme
18 oktober 2003, 12:17
ik weet t :D

iedere zucht die ze ook maar dreigen te laten word hier opgevangen :)

Clunk
18 oktober 2003, 19:33
en dat nummer van eryka badu - call tyrone,

Kijk, dat zijn nog eens relaxt klinkende bassen,
is dat nou een bepaalde soort fender?
of ken ik zon soort klank ook uit een warwick halen>?