PDA

View Full Version : RIP



Droffie
17 oktober 2003, 16:18
Mijn Crybaby is na trouwe dienst eindelijk echt overleden.
Nu hoor en lees ik veel oven RMC met name de Wizard Wah.
Ik weet dat vd haar ze heeft.

Heeft iemand ervaringen met de Wizard Wah?
Ik speel op high gain buizenbak met LP Standard.

Thanks dudes
D

sash
17 oktober 2003, 16:28
High gain buizenbak met LP Standard?

Dan is de wizard wah zeker geschikt voor je! Die is gemaakt op humbuckers en high gain versterkers.
Teese maakt de beste wah's around en tegen iets meer dan de prijs die je voor een Vox betaalt

Harry
17 oktober 2003, 16:58
en jij hebt er toevallig eentje in de verkoop?? :wink:

Mitch
17 oktober 2003, 17:33
Nee, ik misschien als ik die RMC3 kan lospeuteren bij sash :D
De wizard is i.t.t. de gemiddelde wah steeds beter klinkend naarmate de gain toeneemt. Ik zit nu (met steeds rustiger wordende muziek) al bijna op te weinig om 'm echt geil te laten klinken. Begrijp me goed: clean klinkt -ie al veeeeeeeeel beter dan een crybaby ooit kan doen, maar hoe ruiger hoe mooier. Hij blijft vooral heel 'rond' van klank, als je begrijpt wat ik bedoel.

riesj
17 oktober 2003, 19:51
Mijn Crybaby is na trouwe dienst eindelijk echt overleden.

is ie beyond repair? :-(
Of wil je ook weer eens iets nieuws, anders zou je hem kunnen repareren.
Is natuurlijk wat goedkoper.

Groetjes,

PeArLjAm
17 oktober 2003, 21:36
Ik heb mijne verkocht aan seymour paul, omdat hij simpelweg mijn stijl niet was. Ik heb hert ook tegen hem gezegt, hij klinkt gewoon het mooist met een flinke dosis overdrive of distortion. Ikzelf speel wel met wat overdrive maar gebruik ook wel vaak wat cleane wah, en heb single coils. De wizard wah klinkt beter met hogere output elementen als humbuckers maar ook bv p90s . Ik heb nu de nieuwe Teese wheels of fire wah gehoord en daar ben ik erg enthousiast over, hij heeft dezelfde fasel inductor als de picture wah maar dan met een wijdere sweep, en klinkt enorm warm. Ik zou hem wel eens naast de picture wah willen horen en toch ook de rmc2.. Heb helaas nog even niet de cash maar dat komt eraan 8-)

sash
17 oktober 2003, 21:57
Nee, ik misschien als ik die RMC3 kan lospeuteren bij sash :D
De wizard is i.t.t. de gemiddelde wah steeds beter klinkend naarmate de gain toeneemt. Ik zit nu (met steeds rustiger wordende muziek) al bijna op te weinig om 'm echt geil te laten klinken. Begrijp me goed: clean klinkt -ie al veeeeeeeeel beter dan een crybaby ooit kan doen, maar hoe ruiger hoe mooier. Hij blijft vooral heel 'rond' van klank, als je begrijpt wat ik bedoel.

225. Dan issie gelijk voor jou. Met doos :)

Mithrandir
17 oktober 2003, 21:58
En dan zou ik toch graag eigenlijk wel ome SP zijn Wizard Wah willen hebben, ik was eerder hoor :-( Want ik ben wel een hig-output humbucker, high-gain man.

sash
17 oktober 2003, 22:03
Ik heb mijne verkocht aan seymour paul, omdat hij simpelweg mijn stijl niet was. Ik heb hert ook tegen hem gezegt, hij klinkt gewoon het mooist met een flinke dosis overdrive of distortion. Ikzelf speel wel met wat overdrive maar gebruik ook wel vaak wat cleane wah, en heb single coils. De wizard wah klinkt beter met hogere output elementen als humbuckers maar ook bv p90s . Ik heb nu de nieuwe Teese wheels of fire wah gehoord en daar ben ik erg enthousiast over, hij heeft dezelfde fasel inductor als de picture wah maar dan met een wijdere sweep, en klinkt enorm warm. Ik zou hem wel eens naast de picture wah willen horen en toch ook de rmc2.. Heb helaas nog even niet de cash maar dat komt eraan 8-)

Wheels of Fire wah? Vertel?

V!N
17 oktober 2003, 22:29
Wheels of Fire wah? Vertel?

Ach joh, gewoon bestellen en zelf uitvinden ! :D

sash
17 oktober 2003, 22:31
Dat is het punt, ik kan em nergens vinden :D

Mitch
17 oktober 2003, 22:42
Dit is voor mij ook nieuw :???:

O ja, Mith: als sash dat ding op de pedalendag nog heeft en ik ben geïnteresseerd..... ik zou geld meenemen als ik jou was :D
En ja, jij was eerst 8-)

sash
17 oktober 2003, 22:45
Ja godverdomme pedalendag... :D kom gewoon een keer langs, kan je em uitgebreid uittesten. Wil juist voor 2 november een andere hebben :razz:

Mitch
17 oktober 2003, 22:55
Ooooooooh, is dat het probleem :D :D :D :D :D :D :D :D
Geil mannetje ben je toch



Maar wie weet, daal ik nog een keer af naar Ridderkerk :o

sash
17 oktober 2003, 23:11
Lemme know, asap :)

Mitch
17 oktober 2003, 23:17
Wheels of Fire ben ik uit: is een instelling van de RMC3, staat op de site.

WHEELS OF FIRE
LOW=MAX
MID=MIN
Q=MAX
VOL=MAX
SWEEP=1,5,7 ON
FINE TUNE=9/9
Thanks to Michael L.

Da's ook weer opgelost.....
Maar hoe meer ik lees over die 3 :o Zelfs de Schaller yoy yoy wordt genoemd (gaat -ie overheen) en dat was een geinig doossie !
Was jij nou volgende week ook nog met herfstverlof, sash ? Misschien dat ik anders op woensdag effe op visite kom voor een kleine demonstratie :)

sash
17 oktober 2003, 23:22
Hmm nee alleen deze week :) Volgende week woensdag moet ik werken 's avonds en overdag naar school. Je zou evt. morgenavond langs kunnen komen ofzo?

Mitch
18 oktober 2003, 00:02
Hmmmm..... wordt er hier thuis eentje 13, heb ik dus weer enige verjaardag-verplichtingen. Zondag moet ik nog een keer wat zuidelijker (da's weer meer de afdeling ziektes in de familie :roll: ) misschien kunnen we daar wat combineren ?

Laten we de rest maar mailen trouwens, wordt een complete privé-chat zo :D

SteavisSmokin
18 oktober 2003, 01:11
ej mensen met de dure wahs! :D Ik ben laatst zelf bezig geweest mijn Vox V847 te modden, heb er wat carbon composition weerstanden ingezet, de 'voice' resistor veranderd hij klinkt meer als "stem" dan als standaard toonpot en nog wat andere sjit veranderd. Hebben jullie de mogelijkheid om toevallig een gedetaileerde (bedoel dus hogre resolutie zodat ik goed in kan zoomen) foto van het binnenwerk van jullie wahs te maken? Zou het erg koel vinden iig!! Ik ben benieuwd of ik overeenkomsten zie en of ik nog op ideeen kom om mijn Vox te modden en beter te laten klinken.


Deze site kennen jullie waarschijnlijk wel maar toch nog effe voor de liefhebbers:
http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/wah.html

SteavisSmokin
18 oktober 2003, 01:13
Hojah, weten jullie toevallig waar je goede inductors kan kopen (in NL of alleen in buitenland verkrijgbaar?)? en wat kosten die dingen ongeveer..? en als jullie nog leuke dingen weten over die inductors hoor ik dat ook graag, zoals klankeigenschappen ofzo....wat is de invloed ervan op je wahgeluid?

riesj
18 oktober 2003, 01:47
Hé Steave,

Er zijn een paar sites, waar veel info over Dunlop en Vox wahs te vinden is en welk effect het veranderen van de waarde van een cap. of weerstand heeft op het geluid of volume.
In inductors heb ik me nog niet echt verdiept.

Groetjes,

EdJ
18 oktober 2003, 01:49
He Droffie,gecondoleerd!
ik zou graag de overledene van je over willen nemen om er wat nieuws in te bouwen.
Wat wil je er voor hebben?
Ed

Mitch
18 oktober 2003, 10:47
Hebben jullie de mogelijkheid om toevallig een gedetaileerde (bedoel dus hogre resolutie zodat ik goed in kan zoomen) foto van het binnenwerk van jullie wahs te maken?
Dat kan wel, maar volgens mij is dat allemaal vrolijk volgeverfd om niet te veel prijs te geven. Is dat geen probleem ?

Mitch
18 oktober 2003, 11:35
lamaar, heb 't al verstuurd :)

PeArLjAm
18 oktober 2003, 11:43
Ok dames wat meer info over de 'wheels of fire' wah van Teese. Het is (nog) geen productiemodel, hij is alleen custom bij Geoffrey te bestellen voor $235.. Sounds die je kan verkrijgen met dit model zijn onder andere de zo gewilde wah sounds van Jimi's 'rainy day, dream away' 8)

Het is een wah met de wheels of fire setting die seymour paul al postte, maar deze wah heeft de Halo inductor die de picture wah ook heeft, in plaats van de stack of dimes inductor die de RMC3 heeft. De Halo inductor klinkt warmer zegt men. Op de wah zitten 2 pots aan de buitenkant voor het instellen van de Q (scherpte van het geluid) en 1 voor volume. Voor de geinteresseerden hier zijn de soundfiles, klinken erg goed vind ik:

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?threadid=58807&perpage=40&pagenumber=1

Je moet je wel ff aanmelden btw... :-?

Dirk_Hendrik
18 oktober 2003, 12:17
Droffie,

Een wah is zo eenvoudig dat de enige "beyond repair" reden kan zijn dat je er doorheen bent gezakt. Als dat het geval is zijn de foto's daarvan geld waard :D

V!N
18 oktober 2003, 12:39
.. de 'voice' resistor veranderd hij klinkt meer als "stem" dan als standaard toonpot

Verhip, ken je het Electro Harmonix Talkin Pedal ? Echt een bizar pedaal ! Geen, eh .. whaa whahawhaa whaaaaa maar meer ei ei oi oi ai ai :???: Ach, je moet het horen (http://st13.yahoo.com/lib/tonefrenzy/eh-talkingpedal.mp2) !

Ik ken hier geen schema's van, maar op een van de betere wha mod en DIY sites stond een artikel "build a wha from scratch" die wat geluid betreft erg op de EHX belooft te lijken.

Droffie
18 oktober 2003, 22:45
Droffie,

Een wah is zo eenvoudig dat de enige "beyond repair" reden kan zijn dat je er doorheen bent gezakt. Als dat het geval is zijn de foto's daarvan geld waard :D
:lol: zou wel lachuh zijn. Kep al een paar keer de potmeter moet vervangen en nu doet dat malle ding 't weer niet.
Ben 't gewoon zat als ik shit heb dat niet goed werkt.

SteavisSmokin
22 oktober 2003, 22:45
Riesj, bedoel je niet die site waar ik in mijn 1e bericht naar toe linkte? (is dat goed NL? :) )

Seymour Paul, bedankt voor de vele fotos!!! SUPERRRRRRRRRRR!!!

Steven

Mitch
22 oktober 2003, 23:52
Daar is het forum voor !
Ik zal morgen nog even kijken naar die waardes waar je naar vroeg.

riesj
23 oktober 2003, 17:33
Riesj, bedoel je niet die site waar ik in mijn 1e bericht naar toe linkte? (is dat goed NL? )

Oeps, overheen gelezen :oops:

Dat betekent natuurlijk ook, dat je het artikel op Geofex gelezen hebt, die ik bedoelde.
http://www.geofex.com/Article_Folders/wahpedl/wahped.htm


Heb mijn SD-1 toch maar even ge-upgrade, naar Keeley specs, op de Ge + cap na. Moet nog even uitzoeken, of dat wat is. Maaruh, hij doet het lekkah :cool:


Groetjes,