PDA

View Full Version : fender strat en dimarzio



Guitaretart
17 oktober 2003, 15:52
Hoi ik ben de trotse bezitter van een fender strat reissue 57, het geluid is heel cool maar hij scheurt niet zo vet, helpt als ik er dimarzio humbuckers in doe, of maakt het geen verschil. :???: :???:

Harry
17 oktober 2003, 15:54
die heb je toch ook niet voor de scheur gekocht?

Guitaretart
17 oktober 2003, 15:59
hij hoeft ook niet zo te scheuren dat ik er metal op speel maar wel genoeg om de pumkins satriani te benaderen

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 16:06
waarom koop je dan een strat hahaaaaaaaaa

serieus: je kunt er single coil sized huumbuckers in gooien.

sash
17 oktober 2003, 16:07
Dat gaat niet passen. Dan moet je sowieso gaan frezen in de body. Niet alleen in breedte maar hierbij ook in diepte.
Als je bij een '57 Ri ook in diepte gaat frezen om humbuckers erin te laten passen kom maak je een gat in je gitaar, omdat je dan uitkomt bij de tremoloveren.

Hij is gewoon niet gemaakt op humbuckers. Het simpelste lijkt me om em te verkopen en een Ibanez ofzo te kopen. Verziek je ook geen mooie gitaar.

Edit: hotrails passen er ook niet in. Die zijn iets dieper en dan kunnen de draden er niet meer onderdoor lopen.

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 16:08
ios dat alleen zo bij 57 reissues en waarom zouden ze SC sized HBs verkoepn als je toch moet gaan frezen :S

sash
17 oktober 2003, 16:12
Das ook bij de '62ers zo. Die zijn naar de vintage maten gemaakt. Toendertijd hielden ze er geen rekening mee of er humbuckers in moesten of niet.

Die Fralin P90's pasten bv. niet in m'n '57er, maar wel in Bouke's Classic Seventies Strat.

Guitaretart
17 oktober 2003, 16:16
hoe zit het dan met lace sensors red silver blue?
billy corgan heeft dat ook...

sash
17 oktober 2003, 16:19
Geen idee of die passen, zou je ff moeten navragen. Als ze dieper zijn dan de standaard Fender single coils passen ze niet.

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 16:24
gaat dat ook op voor de classic mex series of heb je het nu voer de AVs?

sash
17 oktober 2003, 16:29
Dat weet ik niet zeker. Ik denk dat het alleen op gaat voor de American Vintage Series. Heb niet geprobeerd diezelfde Fralins in m'n mexicaanse '62er te zetten.

Bouke
17 oktober 2003, 17:12
Die Fralin P90's pasten bv. niet in m'n '57er, maar wel in Bouke's Classic Seventies Strat.

Met moeite in de brug positie, maar het zit er in :D (zeg niet hoe!) Het klinkt in ieder geval lekker. Ik moest in het begin wennen aan de sound maar 't wel mooi! Zowel over de pod als over de Twin. Die speel ik nu trouwens met de pod in de 'power amp in' van de twin. Veelzijdig kon dus nog veelzijdiger. Don't worry, met de tone zit 't wel snor, klinkt absoluut niet digitaal...

Bouke

sash
17 oktober 2003, 22:26
Tss zeg jij :D Nee lijkt me dik in orde, goeie preamp met de ballen van een Twin eindtrap.

Brug geeft idd veel moeilijkheden, zeker vanwege de bassplate, maar goed, het klinkt wel ;)

Metoshade
19 oktober 2003, 12:12
Even weer on topic: Ik heb zelf ook een stratje en ik heb daar een Seymour Duncan Hotrail in liggen. Werkt prima, geen gekke boor/zaag of andere verpest acties nodig. Die hotrail is ook een single coil sized humbucker, gewoon even naar je lokale muziekboer gaan en daar kunnen ze je waarschijnlijk wel verder helpen.

sash
19 oktober 2003, 13:56
Even weer on topic: Ik heb zelf ook een stratje en ik heb daar een Seymour Duncan Hotrail in liggen. Werkt prima, geen gekke boor/zaag of andere verpest acties nodig. Die hotrail is ook een single coil sized humbucker, gewoon even naar je lokale muziekboer gaan en daar kunnen ze je waarschijnlijk wel verder helpen.

En alsnog heeft ie er niets aan, omdat het niet in '57 Ri's past.

Dude
19 oktober 2003, 23:56
Even weer on topic: Ik heb zelf ook een stratje en ik heb daar een Seymour Duncan Hotrail in liggen. Werkt prima, geen gekke boor/zaag of andere verpest acties nodig. Die hotrail is ook een single coil sized humbucker, gewoon even naar je lokale muziekboer gaan en daar kunnen ze je waarschijnlijk wel verder helpen.

En alsnog heeft ie er niets aan, omdat het niet in '57 Ri's past.

dude..... de hotrails heeft EXACT dezelfde maten als de standaard fender pickups....

Metoshade
20 oktober 2003, 11:09
Het kan zijn dat ik inderdaad iets gemist heb, maar volgens mij moet elke fender single-coil door die hotrail vervangen kunnen worden. Misschien zijn de maten bij een '57 reissue toch anders, en zijn de elementen anders van vorm. In dat geval natuurlijk excuses voor mijn domme posts...

sash
20 oktober 2003, 17:50
Het kan zijn dat ik inderdaad iets gemist heb, maar volgens mij moet elke fender single-coil door die hotrail vervangen kunnen worden. Misschien zijn de maten bij een '57 reissue toch anders, en zijn de elementen anders van vorm. In dat geval natuurlijk excuses voor mijn domme posts...

Excuses? Maakt toch niet uit ofzo :) Als het niet past, past het niet.

treblemaster
20 oktober 2003, 18:44
Wat voor versterker heb je dan guitaretart?? Kun je niet gewoon de input van je strat boosten met een pedaal??

sash
20 oktober 2003, 18:47
Wat voor versterker heb je dan guitaretart?? Kun je niet gewoon de input van je strat boosten met een pedaal??

Een trebleboost zeker ;)

treblemaster
20 oktober 2003, 18:50
afhankelijk van de versterker is dat zeker géén slecht idee :wink:

Maar ja, smashin pumpkins hebben toch meer een fuzz geluid en niet echt treble achtig.

Dude
20 oktober 2003, 21:33
boss EQ werkt erg goed !

Guitaretart
21 oktober 2003, 12:15
een GT 6...

Duane
21 oktober 2003, 14:03
Ik zou ik iedergeval NIET je gitaar verkopen, om daar weer een ibanezje voor te kopen. Da's in mijn ogen gewoon dood zonde.

Met goede fx gear kan je ook best scheuren. Kwestie van goed afstellen.