PDA

View Full Version : ff maf vraagje



Giss
17 oktober 2003, 14:52
Komt er uit de head van een stack eigenlijk geluid ?

Dit na aanleiding van iemand die me vroeg of je met alleen een head kan spelen ( voor oefenen thuis ). omdat hij niet de hele stack in 1 keer kon kopen door geld gebrek en zoalng hij het nie nodig heeft voor optreden. kan hij zolang alleen op de head spelen voor oefenen.

Maar ik wist eerlijk gezegd niet of dat kon. het is wel zo dat het een head er een beetje uitziet als een miniversterkertje

maarten
17 oktober 2003, 15:00
de head is je versterker, daar komt alleen een signaal uit, dat naar een speaker moet.

dus nee, er komt geen direct geluid uit de head alleen.

beter nog, zet em aan zonder speaker en dikke kans dat je je head goed verkloot.

Harry
17 oktober 2003, 15:02
de enige reden dat het op een klein versterkertje lijkt is dat er vaak speakerdoek op de voorplank zit geplakt..... daar zit dus geen speaker achter.

belfrink
17 oktober 2003, 15:05
Komt er uit de head van een stack eigenlijk geluid ?

Dit na aanleiding van iemand die me vroeg of je met alleen een head kan spelen ( voor oefenen thuis ). omdat hij niet de hele stack in 1 keer kon kopen door geld gebrek en zoalng hij het nie nodig heeft voor optreden. kan hij zolang alleen op de head spelen voor oefenen.

Maar ik wist eerlijk gezegd niet of dat kon. het is wel zo dat het een head er een beetje uitziet als een miniversterkertje

Dat was echt nog niet eens z`on hele rare vraag hoor, ik denk dat er heel veel mensen zijn die dat denken, vooral als je een noob op dat gebied bent.

V!N
17 oktober 2003, 15:11
:-D

Dit is toch wel een lomp goeie ! :)


Maar nee knul, hoe erg het ding ook mag lijken op een combo met vier 6" speakertjes op een rij en hoe verwarrend het soms kan werken dat het head een gelijk 'speakerdoek' heeft als de cabs, dit is puur en alleen een versterker.

Het maakt wel degelijk geluid ! Het bromt allicht een beetje als het goed is.

Vergeet niet de gouden keten van drie he: gitaar -> versterker -> luidspreker.

Harry
17 oktober 2003, 15:21
mijn vriendin maakte dezelfde fout; ik kwam met mijn Bedrock top en box thuis, en toen vroeg ze waar die box ("dat extra kastje") voor was. Grappig....

Raffel
17 oktober 2003, 15:30
ja ik ga het mensen niet eens meer uitleggen :D Bij mij maakt ie ook geluid. *tik* kanaaltje clean *tik* kanaaltje crunch *tik* ....

andy
17 oktober 2003, 16:10
Mijn head maakt geen geluid, maar geeft alleen licht. Net een bordeel :-D .

sash
17 oktober 2003, 16:21
Sex Machine :D

Dude
17 oktober 2003, 16:23
Dat was echt nog niet eens z`on hele rare vraag hoor, ik denk dat er heel veel mensen zijn die dat denken, vooral als je een noob op dat gebied bent.

precies, als mijn oma langskomt vraagt ze ook waarom er twee op elkaar staan :roll:

anyway....

gerrekat
17 oktober 2003, 16:26
Een top mag dan een beetje tikken en kraken af en toe maar pas op als je een arabier met een lange baard tegenkomt die hetzelfde doet!

hadv
17 oktober 2003, 18:20
koptelefoonuitgang

Giss
17 oktober 2003, 19:06
Ja jongens het is al duidelijk hoor. :roll:

Javaca
17 oktober 2003, 21:31
Een top mag dan een beetje tikken en kraken af en toe maar pas op als je een arabier met een lange baard tegenkomt die hetzelfde doet! :-D