PDA

View Full Version : nieuwe bass, squier?



sickpunk
17 oktober 2003, 12:41
ff vraagje... ik ben de squier gitaren gewend, geluid is nou niet echt goed te noemen(zeg maar gewoon slecht), als je in een band speeld... maar hoe zit het met de bass gitaren van squier? komen die beter tot hun recht? ik vind dat soort modelen nml. echt super mooi... maarja een echte fender.. daar heb ik echt geen geld voor.. vandaar dus mijn vraag...

AntY
17 oktober 2003, 13:12
los van het feit of ze goed tot hun recht komen:

er zijn voor het geld van een squier veel betere bassen te krijgen.

denk aan cort en yamaha, misschien een tweedehands OLPtje of een aria bas.

ben je ook specifiek naar j of p geluid op zoek? dan kan je ook aan kopieen van tokai oid denken, die zijn erg goed voor hun geld.

sickpunk
17 oktober 2003, 13:26
thanx...!

ik wil een jazz! ziet er gaaf uit en klinkt ook super!.. enig idee waar ik tokais(of zo'n soort merk) van vinden?(website met prijzen ofzo) OLP vink wel gaaf eruit zien....maar jazz is cooler! dus als je me verder kan helpen met een site ofzo! alvast bedankt!

MuNKeY
17 oktober 2003, 15:24
thanx...!

ik wil een jazz! ziet er gaaf uit en klinkt ook super!.. enig idee waar ik tokais(of zo'n soort merk) van vinden?(website met prijzen ofzo) OLP vink wel gaaf eruit zien....maar jazz is cooler! dus als je me verder kan helpen met een site ofzo! alvast bedankt!

http://www.musik-produktiv.de/home/home01e.asp/sid/!06082002

dat is een goedkope winkel waar je ze wel aardig goedkoop kan vinden

maar als je echt een goede jazz wil zit je al gauw vast aan een MIM fender of een yamaha ( BB 404 heeft 2 jazz pickups )

Jeremy B.
17 oktober 2003, 16:28
thanx...!

ik wil een jazz! ziet er gaaf uit en klinkt ook super!.. enig idee waar ik tokais(of zo'n soort merk) van vinden?(website met prijzen ofzo) OLP vink wel gaaf eruit zien....maar jazz is cooler! dus als je me verder kan helpen met een site ofzo! alvast bedankt!

Wat moet je nou weer met een Jazz man!!! wie heeft je dat aangepraat??? :D :D :D

J.

bassopotmus
17 oktober 2003, 16:55
Ja vette ondingen! Koop ff een 2dehands Olp van marktplaats, neej gein..

Koop iig geen Squier, dan ben je nog onze vriend!

Laus
17 oktober 2003, 18:02
Squier heerst.

5 snarige squiers met bart's....

Pöl
17 oktober 2003, 18:41
Ik val in herhaling, maar....
Oudere Squiers mogen er best wezen, maar de elektronica en de brug is kut.

Ikzelf heb een '83 Squier JV met basslines quarterpound element en hij klinkt zalig...

Ik denk wel dat je voor de prijs van de squire+mods beter een andere bas kan kopen...

Maar kijk verder dan OLP, zo geweldig zijn die nu ook weer niet...
De beste bassen koop je tweedehands, heb ik onlangs geleerd.

sickpunk
17 oktober 2003, 18:48
thanx...!

ik wil een jazz! ziet er gaaf uit en klinkt ook super!.. enig idee waar ik tokais(of zo'n soort merk) van vinden?(website met prijzen ofzo) OLP vink wel gaaf eruit zien....maar jazz is cooler! dus als je me verder kan helpen met een site ofzo! alvast bedankt!

Wat moet je nou weer met een Jazz man!!! wie heeft je dat aangepraat??? :D :D :D

J.

geen idee welke aap dat was!! volgens mij ene jeremy ;)

maar geen squier dus..... wat dan? waar kank wat uit testen(in noord holland)? een ibanez ATK300 is trouwens ook wel gaaf, en iets minder vaka gezien dan een jazz, maar wil eerst een jazz proberen!!

AntY
17 oktober 2003, 20:02
dirk witte in amsterdam. mexicaantjes. amerikaantjes. gaat prima :)

sickpunk
17 oktober 2003, 20:05
laat ik daar nou echt geen geld voor hebben ;) beginnen vanaf 500 ofzo geloof ik.....

Laus
18 oktober 2003, 01:10
loop een winkel binnen.
kijk wat je mooi vindt.
luister of het klinkt.
onthoud merk/type.
als ok en prijs ok
dan: afdingen een meesjouwen
anderals: prijs niet ok apparaat wel: tweedehands
anders: sparen.

simpel.

Jeremy B.
18 oktober 2003, 09:55
eej stefan

we gaan binnenkort met een aantal gasten wat muziekwinkels af. ga je anders ook mee? Feedback in Rotjeknor en we willen ook nog een keer naar Duitsland.

J. :)

sickpunk
18 oktober 2003, 18:18
jahor wil wel mee! maar volgende week woensdag(5 nov) ga ik eerst naar peter johanzen in alkmaar... hij heeft een ibanez ATK 300 liggen.. houd ie ff voor me appart.. die wil ik toch wel erg graag uitproberen!! en aangezien ik donderdag(6 nov) optreden heb met de band.... is het maybe wel leuk, om dan een goed klinkende bass te hebben... maar m'n ouders begonnen meteen te zeiken, over dat ik hem moet in spelen... heb nog nooit een gitaar ingespeeld..... :S moe je hem echt in spelen of is het gewoon weer onzin gelul van hun!!

Bastijn
18 oktober 2003, 18:25
inspelen? ik heb er van gehoord, maar ik zelf heb nooit bij een nieuw instrument het idee gehad, hmmm, als ik m nou inspeel, dan klinkt ie vast wel beter....

als je een jazz wil, is yamaha erg aan te raden.
ze hebben een serie die heet de "attitude serie" en kwa modellen zijn het precision/jazzbasses, maar het geluid weet ik niet, maar dat zit bij yamaha meestal wel goed.
of inderdaad de BB serie van yamaha, daar zitten ook een aantal jazzbassen tussen.

sickpunk
18 oktober 2003, 18:28
hbe ook nooit dat idee gehad...maar me ouders tjah... :S (denk vraag het toch maar ff voor de zekerheid :P) ik gaat eerst ff dees uitproberen... die 3 elementen vink wel gaaf en je kan best weel regelen op die bass dus... maar wee nog nie 100% zeker of dees het word.. vin hem in elk gveal erg gaaf.. maar eerst maar is spelen en luisteren ;)

Bastijn
18 oktober 2003, 18:34
met die ATK kan je trouwens erg veel, je hoort ook vaak dat je heel goed een Stingray kan immiteren met een ATK

Gerben van Nazareth
18 oktober 2003, 19:05
Inspelen van een bas??? Bwoah... er zal misschien een klein kerntje van waarheid in zitten en een hele hoop voodoo.

Maar als een bas vanaf het begin niet goed speelt, dan zal hij er van een tijdje 'inspelen' echt niet beter op worden. Waar je ouders wel een punt hebben, dat is jezelf inspelen. Gewend zijn aan het instrument. Als je thuis zit te pielen, maakt het niet uit, maar zodra je met je bandje gaat repeteren, wil je zonder omkijken kunnen spelen op die bas. Je automatische piloot moet die bas kennen. Wil nog wel eens vies tegenvallen: denk je dat je thuis aardig overweg kunt op een nieuw instrument, kom je in de oefenruimte en zit je er constant naast.

Maar voor de rest... als je jezelf Sick Punk noemt, moet je je dan niet juist tegen je ouders afzetten?

bassopotmus
18 oktober 2003, 19:15
eej stefan

we gaan binnenkort met een aantal gasten wat muziekwinkels af. ga je anders ook mee? Feedback in Rotjeknor en we willen ook nog een keer naar Duitsland.

J. :)

Leuk, Ik ben er aanstaande dinsdag, kom je ook?

sickpunk
18 oktober 2003, 21:52
Inspelen van een bas??? Bwoah... er zal misschien een klein kerntje van waarheid in zitten en een hele hoop voodoo.

Maar als een bas vanaf het begin niet goed speelt, dan zal hij er van een tijdje 'inspelen' echt niet beter op worden. Waar je ouders wel een punt hebben, dat is jezelf inspelen. Gewend zijn aan het instrument. Als je thuis zit te pielen, maakt het niet uit, maar zodra je met je bandje gaat repeteren, wil je zonder omkijken kunnen spelen op die bas. Je automatische piloot moet die bas kennen. Wil nog wel eens vies tegenvallen: denk je dat je thuis aardig overweg kunt op een nieuw instrument, kom je in de oefenruimte en zit je er constant naast.

Maar voor de rest... als je jezelf Sick Punk noemt, moet je je dan niet juist tegen je ouders afzetten?

denk dat je daar gelijkt in hebt(dat wen gedeelte) maar daarom woensdag avond oefenen we nog 1X.. neem dan 2 bassen mee, me ouwe en nieuwe.. mocht de nieuwe nog niet zo soepel lopen.. dan speel ik gewoon verder met de ouwe en word het volgende op treden(3 weken later) met de nieuwe... gaat niet om wat me ouders vinden, eerder gewoon een vraag over of er een kern van waarheid inzat... maar thanx voor de opmerkingen.... dus ATK zou in princiepe een goede koop moeten zijn? van wat ik op HC heb gelezen wel....

AntY
19 oktober 2003, 00:21
je hebt verschillende soorte, de oude schijnen beter te zijn dan de nieuwe... let even goed op wat je koopt! en geloof Harmony Central niet zo snel, geen objectie bron. zoek anders even op talkbass.com of op dit forum. we hebbem het er een aantal keren over gehad.

sickpunk
19 oktober 2003, 13:01
je hebt verschillende soorte, de oude schijnen beter te zijn dan de nieuwe... let even goed op wat je koopt! en geloof Harmony Central niet zo snel, geen objectie bron. zoek anders even op talkbass.com of op dit forum. we hebbem het er een aantal keren over gehad.

tuurlijk geloof ik niet alles, maar t is nie zo dat ie regel recht de grond word ingeboord.. en had al wat gezocht op dit forum, en dat was ook niet slecht(de meningen) dus... tuurlijk let ik goed op wat ik koop, ding word in alle standen uitgeprobeert.. voor mijn part zit ik daar 3 uur... ;)

Anavrin
19 oktober 2003, 13:41
bas inspelen... Ik denk eigenlijk dat je ouders wel een punt hebben. Dan gaat het niet zozeer om de elementen wakker te schudden of zo, maar meer om de klank vd snaren. Op nieuwe instrumenten zitten nou eenmaal nieuwe snaren, en die moeten ff hun nieuwe klank verliezen, en dus wat minder metalig gaan klinken. Verder moet ik bij nieuwe snaren de eerste 2 dagen toch aanzienlijk vaker stemmen dan bij oudere snaren, en da's ook wel makkelijk, om niet bij het optreden na elk half liedje te hoeven stemmen.