PDA

View Full Version : SPAM ! Voor zelfbouwer en hobbyist: partijtje soldeerbouten.



V!N
17 oktober 2003, 11:23
Ja, ik weet het .. maar dit moet kunnen, dit is geen advertentie als zovelen die te beroerd zijn op marktplaats te kijken (laat staan een muziekzaak binnen te lopen!).

Ik heb een tijdje terug het geluk gehad een klein partijtje nog nooit gebruikte soldeerbouten van ERSA (http://www.ersa.de/pdf/pls6d.pdf) te kunnen kopen. ERSA is samen met WELLER het beste wat je aan professioneel soldeergereedschap kunt vinden en dat merk je duidelijk.

Omdat zo'n beetje alles wat ik de laatste tijd nog soldeer te maken heeft met gitaren/versterkers/effecten en internet, wou ik jullie dit niet onthouden, wie weet kan ik er iemand net zo blij mee maken als ik was met mijn eerste échte fatsoenlijke bout. :)


Ik heb in kartonnen doosjes en in leuke kunststof workboxen waar je alles mooi in kunt houden zodat het op je werkbank geen (grotere ? ;) ) rotzooi wordt.



http://users.alwaysaccess.nl/~eisen/box.jpg http://users.alwaysaccess.nl/~eisen/workbox.jpg


In het doosje zit:

- soldeerbout van 30 Watt mét snoer
- extra rubber rand voor meer comfort/bescherming/steun/etc.
- handleidingen enzo


In de workbox zit:

- soldeerbout van 40 Watt mét snoer
- extra rubber rand voor meer comfort/bescherming/steun/etc.
- standaard voor de bout
- extra stift (perfect puntig, de standaard-stift heeft veel weg van de kop van een kleine platte schroevendraaier)
- desoldeervacuumpomp
- klosje tin
- spons in bakje
- handleidingen enzo


De doosjes en workboxen zijn hier en daar ietwat beschadigd door onvoldoende zorg bij transport en opslag van de winken. De verzegeling is door mijzelf verbroken zodat ik alle bouten heb kunnen testen om er zeker van te zijn dat ze goed zijn.

Voor vragen en opmerkingen, mail me !


:D

PeArLjAm
17 oktober 2003, 12:33
Is het misschien niet handig om erbij te zetten wat je ervoor vraagt :roll: (ben eigenlijk ook op zoek naar een goede soldeerbout :razz: )

sash
17 oktober 2003, 13:23
Ja wat vraag je er voor dan. Wil er op zich wel een kopen.

cas121
17 oktober 2003, 13:29
voor gitaarbedrading is het toch beter om een soldeerbout van niet meer dan 15 watt te gebruiken?

aadplagiaat
17 oktober 2003, 13:42
voor gitaarbedrading is het toch beter om een soldeerbout van niet meer dan 15 watt te gebruiken?

Fout! Voor een snelle opwarming van je bedrading en de pluggen moet je een soldeerbout met voldoende massa en vermogen hebben.

Massa is VEEL METAAL dat de warmte overbrengt. Dus bij voorkeur een dikke brede stift (schroevendraaiermodel) waarbij je dus door een groot vlak veel warmte overbrengt. Hierdoor is de hitte veel plaatselijker dan bij een lichte soldeerbout met weinig vermogen.

Ik soldeer zelf met 50watt.

Bates15
17 oktober 2003, 14:10
You have got mail !

cas121
17 oktober 2003, 14:42
ok laat ik het dan zo plaatsen: voor elektronica gebruik je ook vaak zo'n kleine. 50 zal ook nog wel kunnen maar met 100 sloop je echt elke potmeter had ik begrepen..

aadplagiaat
17 oktober 2003, 15:20
ok laat ik het dan zo plaatsen: voor elektronica gebruik je ook vaak zo'n kleine. 50 zal ook nog wel kunnen maar met 100 sloop je echt elke potmeter had ik begrepen..

De tin en het component moeten een temperatuur bereiken van meer dan 270 graden. Zelf soldeer ik liefst met 390 graden op mijn Weller.
Hoe korter een component aan verhitting wordt blootgesteld hoe minder die hitte in het component kan dringen en hoe minder dus de (schadelijke) invloed van die hitte.

blimb
17 oktober 2003, 15:20
he maar wat moeten die dingen nu kosten?

sash
17 oktober 2003, 15:53
Ja wil ik nou ook wel weten :)

guvnor
17 oktober 2003, 16:02
you've got more mail...

V!N
17 oktober 2003, 16:26
Na ampele overweging heb ik besloten de prijzen te zetten en houden op: 15 pleuro voor het doosje en 20 voor de Workbox. Iedereen die ik al had gemaild dat de Workbox 25 euro is, hij is gezakt !

Ik heb nog een in doosje en nog vier Workboxen. Één workbox is nog gereserveerd. Ik zal geen namen noemen, maareh .. EdJ, weet je al of je hem neemt of niet ? :D



You have got mail !
.. of jij bent weer zo'n ei die me dingen stuurt over hypotheken en penisvergrotingen, ;) of je mail is er (nog) niet. Stay tuned !



Ja wat vraag je er voor dan. Wil er op zich wel een kopen.
Ja hoi he, na die grap met die Vibe zeker ! Eh .. ruilen ? :P Nee hoor, ook jij mag meedingen.

SPONGE BOB
http://ftp.alwaysaccess.nl/~eisen/spongebob.jpg

V!N
17 oktober 2003, 16:36
Dan wil ik een workbox kopen :)

Stuur me maar een mailtje ofzo

Staat genoteerd ! De mail volgt straks, ik moet eerst nog even avondeten kopen.

sash
17 oktober 2003, 16:43
Zorry, zie er toch vanaf. Bedenk ineens dat m'n pa deze maand nog jarig is en een kado moet kopen :)

V!N
17 oktober 2003, 17:17
Zorry, zie er toch vanaf. Bedenk ineens dat m'n pa deze maand nog jarig is en een kado moet kopen :)

Dweil ! Koop er dan twee, kun je hem er een cadeau doen. :P

Hoe vaak jij je al niet van het ene op het andere moment iets totaal tegenstrijdigs beweert of wil.
Ik heb je bijvoorbeeld ook al verdacht lang niet meer gehoord over die rode Superbass-kloon die Nico voor je zou maken ..

hadv
17 oktober 2003, 18:28
V!N

doosje/30 watter aub
is het een longlife tip of van die rotzooi die doorbrandt

(overigens, ERSA is een prima merk (heb al 100 jaar een 15-watter) maar Weller is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (2x binnen een jaar kapoere)

V!N
17 oktober 2003, 18:58
V!N

doosje/30 watter aub
is het een longlife tip of van die rotzooi die doorbrandt

(overigens, ERSA is een prima merk (heb al 100 jaar een 15-watter) maar Weller is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (2x binnen een jaar kapoere)

Ok, deal ! :) Ik zal zo een mailtje typen de details.

Wat de tip betreft durf ik je niets met zekerheid te zeggen. De 032 KK is een koperen stift, de 032 KD een ERSADUR Longlife stift. In de stift staat geslagen: 032
Kijk, daar worden we wijzer van he ? ;) Ik heb een klein beetje met een mesje gekrabt, maar kon geen koper onder een tinlaag vinden .. toch de ERSADUR dan ?


Frapant overigens dat je zulke ervaringen met Weller hebt. Het was mijn eerste fatsoenlijke merk en hier ben ik altijd bij gebleven. Van 300 Watt bouten tot fijne soldeerpistolen en zelfs draadloze dingetjes, al mijn Wellers van begin tot eind hebben het me nog nooit af laten weten.

V!N
17 oktober 2003, 19:00
Ho, zie ik me daar toch dat je geen openbaar e-mail adres hebt, hm .. mail mij dan maar, dan mail ik je discreet terug.

sash
17 oktober 2003, 21:53
Zorry, zie er toch vanaf. Bedenk ineens dat m'n pa deze maand nog jarig is en een kado moet kopen :)

Dweil ! Koop er dan twee, kun je hem er een cadeau doen. :P

Hoe vaak jij je al niet van het ene op het andere moment iets totaal tegenstrijdigs beweert of wil.
Ik heb je bijvoorbeeld ook al verdacht lang niet meer gehoord over die rode Superbass-kloon die Nico voor je zou maken ..

Ik heb er langdurig met em over gemailed en dat was gewoon nog niet helemaal mogelijk. Was ook nog niet zeker welk schema er precies voor gebruikt moest worden e.d.
Anders had het wel doorgegaan.

Bates15
17 oktober 2003, 23:08
Weller is erg goed, alleen als je bij magneten in de buurt komt heb je een probleem. Dat ontregel je het magnetisch hitte contact ding en dan doet ie het niet meer.....

Bates15
17 oktober 2003, 23:13
Bates15 schreef:
You have got mail !

.. of jij bent weer zo'n ei die me dingen stuurt over hypotheken en penisvergrotingen, of je mail is er (nog) niet. Stay tuned !


Wat? alleen borstvergrotingen..... ;) Ik wil die grote doos..... En niet zeuren want ik was er heel vroeg bij.

EdJ
18 oktober 2003, 02:00
Nu we het er toch over hebben:Sash,ik heb je vorige winter met gevaar voor eigen leven een paar J201 fets(nieuw en geheel en al gratis;ja de verzendkosten waren voor jouw rekening)opgestuurd omdat je die zo ontzettend hopeloos vreselijk verschrikkelijk nodig had voor een effect dat je zou gaan bouwen.Sindsdien heb ik niets meer gehoord omtrent jouw aspiraties op dat vlak.Als ze nog steeds bij jou in een la liggen;stuur ze dan a.u.b.zo spoedig mogelijk naar VIN.Die doet namelijk wel wat hij zegt.En ga nu geen rotsmoesjes verzinnen want ik geloof je niet meer.
Met vriendelijke groeten,Ed

sash
18 oktober 2003, 10:47
Die zouden in die Blue Magic gaan. Alles ligt al klaar, behuizing geboord e.d. en printplaat is af, behalve een trimpot, 2 weerstanden en de J201 fets. Maak het waarschijnlijk toch niet meer af dus als ik ze kan vinden ga ze naar V!N en met een beetje geluk doe ik dan wat ik zeg... :roll:

Robbert
18 oktober 2003, 12:31
Nu we het er toch over hebben:Sash,ik heb je vorige winter met gevaar voor eigen leven een paar J201 fets(nieuw en geheel en al gratis;ja de verzendkosten waren voor jouw rekening)opgestuurd omdat je die zo ontzettend hopeloos vreselijk verschrikkelijk nodig had voor een effect dat je zou gaan bouwen.Sindsdien heb ik niets meer gehoord omtrent jouw aspiraties op dat vlak.Als ze nog steeds bij jou in een la liggen;stuur ze dan a.u.b.zo spoedig mogelijk naar VIN.Die doet namelijk wel wat hij zegt.En ga nu geen rotsmoesjes verzinnen want ik geloof je niet meer.
Met vriendelijke groeten,Ed

Ooeef. Dat klinkt best hard eigenlijk.. http://www.buffysweetslayer.com/ibportal/images/smiley/whip.gif

PeArLjAm
18 oktober 2003, 12:35
Nu we het er toch over hebben:Sash,ik heb je vorige winter met gevaar voor eigen leven een paar J201 fets(nieuw en geheel en al gratis;ja de verzendkosten waren voor jouw rekening)opgestuurd omdat je die zo ontzettend hopeloos vreselijk verschrikkelijk nodig had voor een effect dat je zou gaan bouwen.Sindsdien heb ik niets meer gehoord omtrent jouw aspiraties op dat vlak.Als ze nog steeds bij jou in een la liggen;stuur ze dan a.u.b.zo spoedig mogelijk naar VIN.Die doet namelijk wel wat hij zegt.En ga nu geen rotsmoesjes verzinnen want ik geloof je niet meer.
Met vriendelijke groeten,Ed

Ooeef. Dat klinkt best hard eigenlijk.. http://www.buffysweetslayer.com/ibportal/images/smiley/whip.gif

maar hij heeft wel gelijk.... :roll:

sash
18 oktober 2003, 20:59
Ik wil een effect bouwen, krijg hulp van medeforumleden, het lukt me niet om dat ding in elkaar te krijgen en dan wordt er ineens over de gratis aangeboden onderdelen gezeikt waar ik ook zeer dankbaar voor was.
Waar dat nou ineens vandaan komt...

Laten we er maar gewoon over ophouden... beetje nutteloos gezeik.

Speeddemon
18 oktober 2003, 21:22
Je hebt het er wel naar gemaakt Sash, na dat hele gezwets over "ik koop een jaar lang geen pedalen meer, en doe ik dat wel, verdeel ik m'n gear" en vervolgens binnen 2 maanden 3 pedalen kopen en iedereen vertellen dat je het niet meende...

Mitch
18 oktober 2003, 21:48
http://instagiber.net/smiliesdotcom/cwm/3dlil/sleep.gif



Boring....
Het zou leuk zijn als het afzeiken beperkt zou blijven tot "Off-topic".



http://smilies.crowd9.com/otn/funny/bluegrab.gif

sash
18 oktober 2003, 22:42
Je hebt het er wel naar gemaakt Sash, na dat hele gezwets over "ik koop een jaar lang geen pedalen meer, en doe ik dat wel, verdeel ik m'n gear" en vervolgens binnen 2 maanden 3 pedalen kopen en iedereen vertellen dat je het niet meende...

Mij een beetje kennende zou je moeten weten dat ik het vanaf het begin al niet meende.

Voor nu hou ik Seymour z'n advies maar aan...