PDA

View Full Version : bekisting voor de vetta



kurisu
17 oktober 2003, 08:24
prachtig hoor, die vetta-verterker, maar ik heb het gevoel dat ik elke week een computer van 40 kg naar beneden moet tillen met alle voorzichtigheid als ik wil oefenen met de band.
Heeft iemand een idee waar je een goede maar goedkope flightcase kan vinden/laten maken?
:strat:

Raffel
17 oktober 2003, 10:07
daar wordt ie niet lichter van hoor :-D

cas121
17 oktober 2003, 11:08
kijk even op
www.geocities.com/rockhardcases

die site ziet er een beetje crappy uit maar ik had binnen een dag mail terug van die dude, kwam voor een flightcase voor mn koch powertone top op ong 120 euro, ga ik binnenkort laten maken denk ik.

shredneck
17 oktober 2003, 19:50
Hey, ik heb een case laten maken door rockhardcases.


Voor info mail ff, ik weet het, alles staat op die site, maar ik heb toch nog extra info.

Toaster
19 oktober 2003, 16:43
He die flightcases zijn gemaakt van alu...

Geeft dit wel een goeie bescherming t.o.v. hout???

shredneck
19 oktober 2003, 18:38
Hoi,

Ik heb ook een case gekocht van hem, voor 70 euro.Het gaat om een case voor een top(marshall).

De case is niet van een proff. niveau, zal ook niet heel erg lang meegaan denk ik. Daar is de prijs ook naar vrees ik. De gebruikte hardware, sloten e.d. zijn niet van flightcase materiaal maar van dat gamma spul.

Mijn advies is dan ook:

Investeer in een degelijke, proffesionele case, blijft je gear ook heel.
Het is je geld in ieder geval dubbel en dwars waard.De flightcase wordt zwaar onderschat :-D

zjanke
19 oktober 2003, 20:53
Mijn advies is dan ook:

Investeer in een degelijke, proffesionele case, blijft je gear ook heel.
Het is je geld in ieder geval dubbel en dwars waard.De flightcase wordt zwaar onderschat :-D

Inderdaad

[onzinnige info, maar toch leuk om te weten]
De flightcase is ooit ontworpen om spullen te verpakken die door de lucht vervoerd moeten worden. Daar zijn eisen voor gesteld die nu o.a. nog gelden binnen de IATA DGR (vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht) en een van die regels is als volgt: de verpakking moet een val van 3 voet (minimale eis, er zijn nog zwaardere gevarenklassen) op elke afzonderlijke punt en zijde kunnen doorstaan zonder dat de inhoud beschadigd.
Dus pak je hele dure buizenversterker, zet hem op het randje van een tafel en bedenk vervolgens of je hem eraf durft te duwen. Als je dat niet durft, weet je of een flightcase de investering waard is.
[/onzinnige info, maar toch leuk om te weten]

Buiten dat, een onhandig in de bus gegooide microfoonstandaard of drumkruk kan meer kosten dan een flightcase. Vraag maar eens na wat een nieuwe speaker + front voor je versterker kost. :-(