PDA

View Full Version : seymour duncan jbl... iemand ervaringen?



amon
16 oktober 2003, 22:20
heeft iemand ervaringen met een seymour duncan jbl humbucker? en zo ja, wat voor geluid komt er uit? (ik bedoel dus, waar is het geschikt voor...)

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 00:59
jbl??? nog nooit van gehoord sorry.

fred dons
17 oktober 2003, 08:35
is, als ik me niet vergis een JB (in de volksmond een Jeff Beck, officieel een Jazz Blues pup)
een hele goed paff kloon van Seymour duncan (een echte klassieker)
die ook heel goed te splitten is (geschikt voor felle rock blues en clean)

NeeraDJ
17 oktober 2003, 11:31
Ja die informatie is algemeen bekend, maar de Seymour Duncan JB heeft meerdere uitvoeringen zoals de JB jr. en JBJ, ik ben nu al een tijdje op zoek naar meer informatie over de JBJ maar dies ook echt niet te vinden. Het enige dat ik er tot nu toe van te weten ben gekomen is dat Marty Friedman hem al sinds de jaren 80 heeft gebruikt, maar daar houdt het ook bij op. Dus als er hier iemand meer over weet zou ik er ook graag wat meer informatie over willen ontvangen :) .

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 14:17
ik zag laatst nog een seymour duncan op ebay.de met een JBJ sticker op de achterkant ik snapte al niet waar dat op sloeg.

En een paf kloon? Volgens mij klopt dat niet helemaal, vooral als je kijkt naar dat frequentie diagram. De JB is een humbucker met vrij veel hoog en iets minder mids.

amon
17 oktober 2003, 14:26
dr zit toch ook echt een stickertje achterop waar JBL opstaat. maargoed, niemand die hem kent? :???:

NeeraDJ
17 oktober 2003, 22:10
ik zag laatst nog een seymour duncan op ebay.de met een JBJ sticker op de achterkant ik snapte al niet waar dat op sloeg.

En een paf kloon? Volgens mij klopt dat niet helemaal, vooral als je kijkt naar dat frequentie diagram. De JB is een humbucker met vrij veel hoog en iets minder mids.

Ik ben er nog wat dieper op ingegaan en op de Seymour Duncan website stond er bij Marty Friedman SH-4, SSL-2, het eerste foutje is al ontdekt de SSL-2 is een single coil daar en ik heb Marty (vanaf Megadeth) nooit met een coil in z'n gitaar gezien. De SH-4 JB bestaat wel dus dat zal wel de algemene 'SD JB humbucker' zijn. Toch snap ik de JBJ en JBL uitvoeringen niet, misschien maar ff wat rondmailen en kijken waar ik terrecht kom :???:

Negative K3 fan
18 oktober 2003, 14:55
goed plan, hoe komt het trrouwens dat iedereen de JB humbucker Jeff Beck noemt, op ded SD website zie ik geen enkele connectie en in de jeff beck strat zit zelfs geen enkele humbucker, al meen ik wel dat hij huhmbuckers gebruikt.