PDA

View Full Version : epiphone SG is da wat?



janjoopiede 2e
9 februari 2002, 17:33
hoi ik wil een epiphone sg halen heb hem al geprobeerd in verschillende muziekwinkel ik weet al welke ik maybe kan halen het is een zwarte. van 280 Euro nu is de vraag is dat wel een goede overgang van fender squier naar epiphone sg qua kwaliteit alvast bedankt he.

jaccoos
9 februari 2002, 17:34
hm, volgens mij ga je dan de g-310 kopen. das niet zo'n heel grote vooruitgang. Spaar nog ff door en probeer de g-400 uit. das een stuk betere gitaar. En als het wel de g-400 is, doen.

janjoopiede 2e
9 februari 2002, 17:44
hebbie misschien een plaatje ervan op internet dan kan ik zien of hem dat is? en hoe duur is een g-400 dan???

Moonchild
9 februari 2002, 18:53
bij http://www.feedback.nl issie 385 euro, de G 400 HC, die andere SG op die site die erbij staat ziet er ook wel grappig uit, 450 euro met 3 humbuckers

Moonchild
9 februari 2002, 18:54
toch zou ik zelf voor een tweedehands gibson SG gaan, veel betere kwaliteit, tweedehands kan je een classic of een standard wel krijgen voor 1000 euro

Casey
9 februari 2002, 19:08
De G 400 zit tussen de 450 en 500 € .
http://www.epiphone.com/electrics/classics/acf.asp?mod=eg4f
De 400 heeft een gelijmde hals net als de Gison SG , de 310 een geschoefde , dat maakt dat je bij de 400 heel makkelijk bij de hoge frets kan en je hebt een betere sustain.
Op de 400 zitten Gibson Alnico humbuckers en hij heeft een mahonie body , 310 niet.
Ik heb zelf de 400 , prima gitaar voor zijn geld , de 310 is kwalitatief een stuk minder maar ook goedkoper.
Enige minpuntjes vind ik de goedkope stemsleutels , krakende pickup schakelaar (contactspray doet wonderen)en de plastic topkam.
Verander dat en je hebt een hele goeie gitaar.

PS
Bij Feedback is ie goedkoper als wat ik betaalde bij Verspuy , maar de gitaar die Feedback 2 weken geleden had staan was de oudere versie zonder Gibson Alnico pickups.
Kijk effe welke Pickups er in zitten , er moet een sticker op de pickups zitten waar Alnico Made by Gibson op staat.









<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-02-09 19:16 ]</font>

janjoopiede 2e
10 februari 2002, 21:06
eej allemaal hartstikke bedankt he ik spaar nog ff door voor een epiphone sg g-400 dan heb ik meteen wat beters dan dat spul van squier. squier is opzich wel een fijne beginnersgitaar ik raad de beginners het ook aan naarmate je meer speelt en beter bent dan koop je iets waarin je je meer interesseert (wat je fijn vind) thnx allemaal

Sandman
10 februari 2002, 21:43
Je kan ook nog ff wat meer sparen en gaan voor een Les Paul. Die zijn vind ik een stuk mooier dan een SG. De body van een SG vind ik te klein, te in elkaar zitten. Als je snapt wat ik bedoel. De LP is geloof ik E 150,00 duurder.

Casey
11 februari 2002, 00:46
Een Les Paul is een heel ander soort gitaar .
Ik vind de G 400 veel mooier , maar goed , smaken verschillen.

Neophyte
12 februari 2002, 17:26
Ik speel zelf op een Epi Les Paul Standard (niet zo'n goedkope, maar die van 800-zoveel euro) en dat bevalt me beter dan de GIBSON SG van mn scheikunde-leraar.

BTW: die sg was tijdelijk afgesteld op mijn manier van spelen, net als mn LP dus